BAB 9💐

4.6K 147 5
                                    

'Di sebuah kelab malam....'

"Hey bro! Serabut je aku tengok kau ni... Asal? Come on bro kita datang sini nak enjoy". Kata Khairil.

"Kau nak enjoy... Enjoy je lah aku tak de mood la bro!." Ujar Syafiq....

"Asal bro? Tell me about your problem... Mana tahu aku boleh tolong..." Kata Khairil sambil memandang sahabatnya...

"you know right Sofea dah balik Malaysia dua hari lepas.... Macam mana aku nak bagi tahu dia yang aku akan berkahwin tak lama lagi....kau tahu kan yang aku cintakan Sofea sangat sangat.... Aku tak nak dia terluka bro...aku tak sanggup nak tengok dia kecewa disebabkan aku" keluh Syafiq....

"I know bro.... Kau bincang elok ii dengan dia mana tahu dia faham... Lagipun kau cakap dekat aku yang kau tak cintakan perempuan kampung tu kan?..." Soal Khairil....

"Yup aku tak cintakan dia dan takkan jatuh cinta dengan dia.... Dia tak layak dapat cinta dari aku..." Kata Syafiq....

"Aku ada idea... Apa kata kau lepaskan dia lepas kau dapat semua harta yang kau nak..." Ujar Khairil sambil menepuk bahu Syafiq....

"Nice idea bro.... Betul juga idea kau ni.... Buat apa aku nak simpan perempuan tu lama ii....baik aku kahwin dengan sofea kan..." Kata Syafiq sambil tersenyum penuh makna....

*Skipp*

"Fiq sini sekejap..." Panggil Mommynya...

"Ye mommy kenapa?...." Soal Syafiq....

"Kejap lagi bawak umairah ambik baju kahwin dekat butik kawan mommy..." Ujar Puan Sri Zaleha....

"What!!! Mommy suruh je la dia ambik sendiri... Fiq tak de masa lah mommy..." Kata Syafiq....

"Fiq... Kali ni je dengar cakap mommy... Fiq nak ke daddy marah Fiq nanti..." Ujar mommynya....

"Erghhh fine... Menyusahkan betul..." Kata syafiq dan berlalu pergi ke pejabatnya....

🌼🌼🌼

TOK...TOK...TOK...

"Masuk..." Ujar Syafiq ....

"Babyy..." Kata Sofea...

"Eh Sayang... Kenapa tak cakap nak datang hmmm?..." Soal Syafiq sambil tersenyum....

"Ala you ni baby i saje je singgah sini alang ii ada kerja dekat ii sini... I miss you ...." Kata Sofea ingin memeluk Syafiq...

"I miss you too la sayang..." Kata Syafiq sambil memeluk Sofea...

"Sayang i nak bagi tahu you something ni hope you tak marah okey...." Kata Syafiq...

"Apa baby macam serius je takut i ....." Ujar sofea....

"Urm actually  i kena kahwin dengan anak kawan daddy i...." Tutur Syafiq sambil memandang Sofea yang terkejut itu....

"What!!!You're kidding me?! Sampai hati you..." Ujar sofea sambil menangis...

"Hey... Sofea dengar apa yang i nak cakap ni... I kahwin dengan dia pun disebabkan terpaksa... I kena kahwin dengan dia supaya i dapat harta arwah nenda i...lepas je i dapatkan harta tu i akan lepaskan dia... I tak cintakan dia pun.... I hanya cintakan you je sofea....believe me sayang...." Tutur Syafiq....

"Betul you tak cintakan dia? Betul you akan lepaskan dia?.."soal Sofea sambil memandang Syafiq....

"Yes... Betul sayang...don't worry i promise..." Ujar Syafiq...

"Okey i pengang janji you...." Ujar sofea...

"Thankyou sayang... Sayang you nak ikut i tak pergi ambik baju kahwin...lagipun i tak nak pergi berdua dengan perempuan kampung tu...." Kata Syafiq sambil mengusap pipi Sofea dengan manja.

"Hmmm i ikut you... Lagipun i nak tengok jugak rupa perempuan tu." Ujar sofea tersenyum manja.




LAYAKKAH AKUWhere stories live. Discover now