BAB 8💐

4.7K 155 6
                                    

Phone milik Umairah berdering menandakan ada orang menelefonya..

"Hello Assalamualaikum babe!." Kata Sumayyah dengan nada yang gembira...

"Waalaikumussalam...amboi happynya suara." Ujar Umairah...

"Ofc... Dah lama tak sembang dengan kau rindu..." Kata Sumayyah...

"Hahaha itula... I miss you too babe...." Ujar Umairah juga....

"Babe aku ada berita gembira nak bagi tahu kau ni." Kata Sumayyah dengan nada yang gembira....

"Amboi happynya dia... Aku pulak yang excited." Ujar Umairah...

"Heheh i'm pregnant 3 minggu." Tutur Sumayyah dengan nada yang gembira...

"Omg... Masyallah tabarakallah.... Tahniah babe... Aaa excited aku nak jadi makcik." Kata Umairah dengan nada yang gembira..

" Thankyou babe... Nanty kita jumpa ye." Kata Sumayyah...

"Welcome... Babe aku pon ada benda nak bagi tahu kau ni... Hope kau tak terkejut la." Ujar Umairah...

"Lain macam je kau ni... Ha apadia.?" Kata Sumayyah...

"Minggu depan aku nak bertunang dengan Syafiq Farhan." Tutur Umairah...

" Srs la babe... Bukan kau dengan dia dari dulu tak sebulu ke? Macam mana tiba ii boleh sangkut dengan dia ni? Diam ii eh kau... Sampai hati tak bagi tau aku." Kata Sumayyah dengan nada yang kecewa...

"Aku bukan tak nak bagi tahu kau... Lagipun perkahwinan ni pun mengejut.... Perkahwinan ni bukan kerelaan aku... Tapi aku terpaksa terima demi ayah aku...sorry babe." Tutur Umairah...

"Kau sabar eh babe...aku yakin kau kuat untuk menghadapi semua ni....mungkin allah telah tetapkan dia untuk kau...aku akan sentiasa doakan kebahagiaan kau dan supaya ayah kau dapat terima kau..." Ujar Sumayyah....

"Syukran babe...." Kata Umairah dalam nada sebak....

" Afwan...No hal la Mairah...lagipun aku da anggap kau macam family aku da... K lah babe suami aku dah panggil tu nanty kita borak lagi eh...bye assalamualaikum..." Ujar Sumayyah...

"Okey bye... Waalaikumussalam." Kata Umairah lalu menamatkan panggilan tersebut...

🌼🌼🌼

"Ehem... Bos you ada dekat dalam tak?." Soal wanita tersebut dengan wajah yang angkuh dan sombong...

"Emm maaf... Puan ni siapa?... Puan ada buat temujanji dengan bos ke?... Sebab bos tak nak diganggu sekarang." Ujar Laila...

"Excuse me you ni pekerja baru eh? for you information i ni girlfriend bos you tu... Takkan dia nak halau girlfriend dia sendiri." Ujar Sofea dengan nada yang angkuh...

"Errr maaf... Saya tak tau...tapi encik bos tak nak diganggu..." Kata Laila...

"Eh perempuan... kau ni memang tak faham bahasa ke?! Aku cakap nak masuk... Nak masuklah tak faham bahasa ke?!..." Tengking sofea kepada Laila...

"Apa yang bising-bising ni?" Soal Syafiq dalam nada yang geram...

"You! dia tak bagi i jumpa dengan you... You patut pecat pekerja yang macam ni tau.. menyampah i." Ujar Sofea dengan nada yang gedik...

"Masuk bilik i now!." Syafiq berlalu pergi meninggalkan Sofea....

"Eh baby tunggu la i." Kata sofea dengan nada yang gedik....

"Bila you balik Malaysia? Bukan you cakap dekat i you balik minggu depan ke?... Kenapa tak bagi tau yang you balik hari ni kalau tak i boleh tolong ambikkan you dekat Airport hmmm...." kata Syafiq sambil memandang kekasih hatinya...

"Ala baby i rindu you lah... Kalau i bagi tahu you bukan surprise lah baby... You tahu tak yang i rindu gila dekat you sampaikan nak buat kerja pon tak senang..." Ujar Sofea dengan lirikan. Mata yang menggoda....

"Alololo kesiannya baby i ni... Okey ii kejap lagi kita spend time berdua okey... You cakap je you nak pergi mana... i bawakan... Jangan risau you beli je apa yang you suka i belanja..." Kata Syafiq sambil mencuit hidung sofea dengan manja....

"Aaa ni makin buat i sayang dekat you ni baby... I love you so much..." Ujar Sofea sambil memeluk Syafiq...

"I love you too ." Kata syafiq sambil membalas pelukan Sofea...

LAYAKKAH AKUWhere stories live. Discover now