BAB 17💐

5.7K 185 6
                                    

Perkahwinan antara Syafiq dan Umairah telah mencecah sebulan namun hubungan mereka masih tidak berubah..Syafiq masih tidak dapat menerima Umairah dalam hidupnya.Hari hari dia diseksa dan dihina oleh suaminya.Umairah bagaikan hidup di dalam neraka ciptaan suaminya.

“Awak boleh teman saya pergi beli barang dapur? Barang dapur dah habis.” Soal Umairah kepada suaminya.

“Kau tak boleh pergi sendiri ke? Aku dah janji dengan Sofea nak keluar dengan dia harini. Kau pergilah naik teksi.” Kata Syafiq.

“Lepas awak keluar dengan Sofea awak ambil saya boleh? Sebab banyak barang dapur yang saya nak beli.” Tanya Umairah lagi.

“Kau ni pekak ke aku cakap naik teksi kan! Naik teksi la yang mengada gada nak suruh aku jemput  kenapa? Aku takde masa lah nak jemput kau! Pandai pandailah kau nak balik tak pun kau tumpang la sesiapa yang kau kenal. Yang penting jangan ganggu masa aku dengan sofea and stop menyusahkan aku.” Syafiq naik berang  dengan Umairah.

“Baiklah kalau awak cakap macam tu.. maaflah sebab dah banyak menyusahkan awak.. saya pergi dulu” ujar Umairah sambil menghulurkan tangannya untu bersalam dengan suaminya.

“Kau nak apa? Nak duit ke? Tak cukup ke duit yang aku bagi”. Soal Syafiq hairan apabila Umairah menghulurkan tangannya.

“Salam.” Ujar Umairah sambil mengambil tangan Syafiq untuk disalam. Umairah mencium tangan Syafiq dengan lama sebelum dilepaskan.

Syafiq terkedu akan perbuatan isterinya.. dia tidak sangka Umairah masih menghormatinya. Walaupun dia telah menyeksa Umairah dengan teruk sekali. timbul perasaan asing di dalam hatinya. Yang dia sendiri tidak faham apa perasaan tersebut..Syafiq mengawal riak wajahnya..

“Siapa benarkan kau sentuh aku? Aku jijik tahu tak dengan kau! setiap sentuhan kau akan bawa malang dalam hidup aku! Tak fasal fasal aku kena samak balik. Jijik betul.” Syafiq masih menegakkan egonya walaupun dia  terharu akan tindakan isterinya.
Umairah terkejut dia tidak sangka Syafiq akan marah padanya.. dia tidak sangka Syafiq begitu jijik terhadapnya.. Umairah menahan sebak didadanya. Air matanya mula bertakung . bila bila masa sahaja air matanya akan tumpah.

“M..aaf saya tak sangka yang awak jijik bila saya sentuh awak.” Ujar Umairah menahan sebak.

Syafiq berlalu pergi tanpa membalas kata kata Umairah.

SKIPP

Dushh..

Umairah jatuh terduduk akibat pelanggaran yang kuat..

‘Aduh sakit belakang aku’ desis Umairah didalam hati.

“Awak tak apa apa? Maafkan saya..” ujar pemuda tersebut.

“Saya okey.. tak pe ii saya pun nak minta maaf juga sebab jalan tak pandang depan.” Kata Umairah sambil mengangkat kepalanya.

Umairah dan permuda tersebut berpandangan dan..

“Aiman”

“Umairah”

Ujar mereka serentak..

“Tak sangka dapat jumpa awak Umairah setelah lima tahun awak mehilang.” Ujar Aiman dengan teruja.

“Itulatu.. saya pun tak sangka dapat jumpa awak.. awak macam mana sekarang?.” Soal Umairah.

“Saya okey je.. awak pula dah kahwin ke?.” Soal Aiman dia tidak  sabar ingin mendengar jawapan ynag keluar dari mulut Umairah.

“Alhamdulillah dah.” Kata Umairah sambil tersenyum.

Prakkk Aiman kecewa mendengar jawapan yang keluar dari mulut Umairah.. Aiman telah menyimpan perasaa terhadap Umairah sejak sekolah lagi.

“Ouh yeke tahniah.”  Aiman tersenyum kelat.

“Awak pula dah kahwin ke?.” Soal Umairah pula.

“Belum.. orang yang saya suka dah jadi milik orang.” Ujar Aiman sambil memandang Umairah dengan makna yang tersirat.

Umairah hanya mendiamkan diri.. dia tidak selesa apabila dipandang begitu..

“ kalau tak de apa apa saya balik dulu. Assalamualaikum” Kata Umairah.

“Waalaikumussalam.” Jawab Aiman.

Tanpa mereka sedar ada seseorang yang memerhatikan mereka dari jauh..

‘Siap kau balik karang’

Setelah selesai Umairah membeli barang dapur Umairah menunggu teksi di bustop.. selepas limabelas minit berlalu masih tiada lagi  kelibat teksi yang di pesan tadi . tiba tiba ada sebuah kereta bmw yang berhenti dihadapan Umairah.

“Umairah kenapa awak tak balik lagi?.” Soal Aiman.

“Saya tunggu teksi.” Jawab Umairah.

“Jom lah saya hantarkan dah lewat ni.” Kata Aiman.

“Eh tak pe ii saya tak nak menyusahkan awak.” Ujar Umairah.

“Eh tak menyusahkan pun. Jom lah saya hantarkan lagipun dah nak malam ni.” Ujar Aiman.

Tanpa membuang masa Umairah masuk kedalam kereta Aiman.

“Terima kasih hantarkan saya.. saya masuk dulu assalamualaikum.” Ujar Umairah sambil membawa barang dapur yang dibelinya tadi.

“Waalaikumussalam.sama sama.” Kata Aiman dan bergerak untuk pulang kerumahnya.

“Baru sedar jalan balik rumah? Jantan mana yang hantar kau tadi?.” Soal Syafiq.

Umairah terkejut mendengar suara garau suaminya..

“Maaf saya tak sengaja nak balik lambat.saya tunggu teksi tadi .” Ujar Umairah.

“Penipu.. kau sebenarnya tengah sedap menyundal dengan jantan tadi kan sebab tu kau balik lambat.. ye la aku kan tak layan kau macam jantan tu layan kau.” kata Syafiq.

“Ya allah sumpah saya tak buat apa ii dengan dia.. dia hanya tumpangkan saya balik itu sahaja.” Jelas Umairah kepada suaminya.

“Tch tak payah nak berdalih lagi lah. Kalau dah murah tu selama lamanya murah .” Kata Syafiq dengan sinis.

PANGG.

“Awak jangan nak melampau sangat Syafiq! Saya tak bodoh nak buat perkara terkutuk tu.. Saya masih ada maruah diri. Lagipun awak yang cakap kita buat hal masing masing yang awak nak sibuk hal saya kenapa. Saya nak tanya awak.. pernah tak awak layan saya selayaknya seorang isteri dapat? Tak pernah Syafiq.. awak tak pernah layan saya sebagai seorang isteri dari segi zahir dan batin.. saya penat Syafiq.. penat sangat.” Ujar Umairah teresak esak. Dia sudah penat dengan suaminya.. Kesabarannya semakin menipis.

“Okey fine kau nak aku layan kau selayaknya isteri dapat kan? Okey aku boleh buat jangan menyesal.” Kata Syafiq.

Tanpa membuang masa Syafiq mengangkat Umairah menuju ke biliknya.

“A..pa awak buat ni turunkan saya please.” Ujar Umairah yang sedang dalam ketakutan.

“Kau yang nak aku buat macam ni kan so enjoy..” Syafiq tersenyum sinis.

Syafiq mencampakkan Umairah diatas katil dan menindih tubuh kecil Umairah..Umairah cuba untuk melepaskan diri tapi kudratnya tidak lah sekuat Syafiq.. Syafiq telah meragut kesucian Umairah tanpa kerelaanya. Umairah menangis teresak esak apabila diperlakukan begitu oleh suaminya.

LAYAKKAH AKUWhere stories live. Discover now