BAB 22💐

7.6K 288 19
                                    

“Mana betina ni..dah malam pun tak reti nak balik.” Syafiq mengomel sendiri.. Yela Umairah mana pernah balik lewat malam.

“Assalamualaikum.” Syafiq mendengar suara Umairah memberi salam.. lalu pantas sahaja Syafiq pergi kearah Umairah.

“Kau pergi mana ha betina!..malam baru reti nak balik..kau pergi menyundal dengan jantan mana pula kali ni.”Tanpa menjawab salam daripada Umairah..Syafiq terus mengherdik Umairah.

“Ma..af saya pergi rumah ayah tadi.. saya ada mesej awak.. tapi awak tak reply.” Ujar Umairah.

“Jadi kau nak salahkan aku?!.” Soal Syafiq dengan nada yang tinggi.

“Tak.. saya tak salahkan awak pun.” Ujar Umairah.

“Tchh.. kau ingat aku bodoh! Aku pergi tanya ayah kau tadi! Tapi dia cakap kau tak de pun!.Baik kau cakap betul ii kau pergi mana..!” Tengking Syafiq sehingga terangkat bahu Umairah.

“Saya…pergi klinik.” Ujar Umairah dalam ketakutan.

“Asal kau nak mampus ke.”Kata Syafiq dengan sinis.

“Tak..saya Cuma tak sihat.” Ujar Umairah.

“Alololo kesian betul kau ni ehh..Tapi aku tak kesah pun.. aku nak kau layan aku malam ni.”Kata Syafiq sambil mendekati tubuh Umairah.

“Syafiq tolong.. saya tak larat ni.” Ujar Umairah..

“Dengan lelaki lain kau boleh pula layan..dengan suami sendiri kau tak nak.. ke diorang lagi bagus daripada aku.?”Soal Syafiq dengan sinis.

PANGG..

“Sudah Syafiq cukup! saya dah lama sabar dengan awak.. jangan sampai hormat saya sebagai seorang isteri hilang.. awak jangan kurang ajar sangat.. saya masih ada maruah..saya tak bodoh nak lakukan perkara yang haram.. saya masih tahu mana baik dan mana buruk.. saya tak semurah macam apa yang awak cakap!.” Umairah meninggikan suaranya.. dia sudah tidak tahan lagi dengan perangai Syafiq.

“Ouh kau dah pandai kurang ajar dah eh sekarang.. aku ni suami kau mana hormat kau dekat aku?.” Tengking Syafiq.

“Hormat?...jangan cakap fasal hormat kalau awak tak hormatkan saya sebagai seorang isteri.”Ujar Umairah..Tahap kesabarannya semakin tipis.

“Kau nak aku hormat kau sebagai seorang isteri?! Jangan harap.. kau tak layak untuk aku hormatkan kau..nak tahu sebab apa?!.. sebab kau ni perempuan yang paling tak guna yang pernah aku jumpa.” Tengking Syafiq dan mencengkam rambut Umairah dengan kuat.

“Lepas Syafiq apa yang awak nak buat ni?.” Soal Umairah.

“Kau rasa aku nak buat apa lagi selain seksa kau.” Syafiq menampar pipi Umairah berkali ii sehingga tepi bibir Umairah luka. Tidak puas dengan itu Syafiq mencengkam leher Umairah sehingga Umairah tidak bernafas. Selepas itu Syafiq melibas badan Umairah dengan tali pinggang.

“Syafiq tolong jangan buat saya macam ni.. tolong berhenti.” Umairah merayu kepada suaminya.

“Bising lah perempuan..aku takkan berhenti selagi aku tak puas.” Kata Syafiq dengan nada yang sinis.

“Saya mengandung Syafiq! Tolong berhenti pukul saya.” Nada Umairah mula tinggi.

Tali pinggang di tangan Syafiq terlepas.. automatic perbuatan Syafiq terhenti apabila mendengar kata ii yang keluar dari mulut isterinya..dia terkejut mendengar apa yang kenyataan yang keluar dari mulut isterinya.

“A..pa kau ulang lagi sekali.” Kata Syafiq.

“Saya mengandung Syafiq.” Ujar Umairah.

“Shittt! Kau tak makan ke ubat yang aku bagi tu? Kau memang sengaja kan nak menyusahkan aku.. aku nak kau gugurkan budak tu.”Herdik Syafiq.

“Awak ni tak de iman ke!anak ni anak awak.. darah daging awak.. Anak ni tak salah.Dia berhak untuk lahir ke dunia ni.. awak tak berhak nak suruh saya gugurkan anak ni.” Ujar Umairah.

“Budak yang kau kandung tu bukan anak aku! Aku tak de anak yang lahir daripada rahim perempuan yang kotor macam kau ni jijik.. kau tak layak lahirkan anak aku..aku tak nak anak aku lahir dari rahim perempuan yang aku tak cinta.. kau tak layak lahirkan anak aku..”Tengking Syafiq.

“Saya takkan gugurkan anak ni.” Ujar Umairah..

“Fine.. kalau kau nak juga simpan budak tu.. silakan.. kau jangan ingat kalau kau simpan budak tu aku akan terima kau..kau jangan ingat aku akan layan kau dengan baik..aku tetap akan seksa kau.. maybe lagi teruk kalau boleh sampai anak dalam perut kau tu mampus." Herdik Syafiq..

"Sampai hati awak Syafiq.. saya benci awak." Ujar Umairah teresak ii.

"Sikit pun aku tak kesah lah.. kau yang nak simpan anak tu..so terima lah akibatnya." Rahang Umairah dilepaskan dengan kasar.

Syafiq mengambil kunci keretanya dan keluar dari rumah tersebut. Dia serabut dengan situasi sekarang.

"Maafkan mama sayang.. disebabkan mama papa dah buang awak sayang..mama janji mama akan jaga anak mama macam nyawa sendiri." Ujar Umairah dalam tangisan.. dia perlu kuat demi anak dia.. dia tidak boleh lemah kerana anaknya perlukan dia.

LAYAKKAH AKUWhere stories live. Discover now