"Awak nak pergi mana.?." soal Umairah apabila melihat suaminya mengambil kunci kereta.
"Yang kau sibuk hal aku kenapa? Ikut suka hati aku lah nak keluar pergi mana pun." Kata Syafiq dengan nada yang tinggi.
"Saya tanya je.. lagipun saya takut tinggal sorang ii..awak jangan la keluar." Ujar Umairah.
"Pergi mampus lah kau! ingat aku kesah ke? Masalah kau ke, masalah aku? hidup tahu nak menyusahkan orang je!." Syafiq mula naik angin dengan Umairah.
"M..aaf tapi saya takut." Ujar Umairah sambil menahan air matanya.
"Kau ada nampak aku kesah ke?! Lantak kau lah nak takut ke apa.Yang penting aku nak keluar dengan kesayangan aku Sofea." Kata Syafiq dengan sinis.
"Awak lebih pentingkan Sofea dari isteri awak sendiri Syafiq. Awak tahu tak Sofea cuma gunakan awak je.. saya nampak dia keluar dengan banyak lelaki belakang awak! ." Ujar Umairah dia sudah tidak tahan lagi menyimpan rahsia Sofea.
PRANGG.
Syafiq baling pasu bunga tepat di kepala Umairah.. Umairah mendesis kesakitan.. kepalanya teramat sakit.. darah mula mengalir dengan banyak.
Syafiq melibas tali pinggangnya ke tubuh badan Umairah.. selepas puas melibas Umairah..Syafiq menendang perut Umairah serta memijak belakang badan Umairah dengan kuat. Umairah menjerit kesakitan.. air matanya deras mengalir.. Syafiq tidak menghiraukan jeritan yang keluar dari mulut Umairah.
"Awak tolong berhenti..sakit." Umairah merayu dengan air matanya mengalir deras.
"Sakit? Eh perempuan murah.. hati aku lagi sakit kau tuduh Sofea bukan ii.. aku lebih kenal dia dari kau.. dia takkan buat benda yang kotor macam tu! Kalau kau yang buat aku percaya sebab kau ni memang dah murah. Kau tak de hak nak tuduh dia macam tu." Kata Syafiq dengan sinis sambil mencengkam rambut Umairah dengan kuat dan sekali lagi Syafiq menendang Umairah dengan kuat.
Syafiq memandang Umairah dengan sinis dan terus keluar dari rumah tersebut.Syafiq meninggalkan Umairah tanpa belas kasihan.
Umairah telefon Sumayyah untuk meminta bantuan sahabatnya membawa dia ke hospital. Dia sudah tidak mempunyai tenaga lagi. Badannya sangat lemah.
"Hello Mairah kenapa kau call aku malam ii ni? Rindu ke?." Soal Sumayyah.
"Mayya t..olong aku." Kata Umairah penglihatannya semakin kabur dan akhirnya dia pengsan.
"Weyh Mairah kau okey tak ni." Sumayyah mula cemas apabila tidak ada sahutan daripada Umairah.
"Abang.." jerit Sumayyah.
"Ya allah kenapa ni sayang..nak bersalin dah ke." Kalut Umar mendengar jeritan daripada suaminya.
"Bukan lah abang.. sekarang kita kena pergi rumah Syafiq bang.. Umairah.. " Kata Sumayyah dengan cemas.
"Kenapa dengan Umairah?." Soal Umar.
"Saya tak tahu..abang pergi siap sekarang." Kata Sumayyah.
Tanpa membuang masa Umar pergi bersiap.
POV Syafiq..
"Biy kenapa you lambat sangat? Lama tahu I tunggu you." Kata Sofea dengan nada yang gedik.
"Alolo sorry sayang.. I ada hal sikit tadi." Ujar Syafiq.
"Yeke tah ii you bermanja dulu dengan perempuan kampung tu." Kata Sofea dengan nada yang merajuk.
"Listen.. I tak de masa lah nak bermanja dengan perempuan kampung tu.. tak de selera I lainlah kalau dengan you." Ujar Syafiq dengan pandangan yang menggoda.
YOU ARE READING
LAYAKKAH AKU
Non-FictionBerdasarkan kisah benar mengenai kehidupan seorang wanita apabila masuk dia fasa perkahwinan. NUR ALIANA UMAIRAH seorang gadis yang telah dipinggirkan oleh ayahnya... Kerana bagi ayahnya umairah lah punca isterinya meninggal... umairah dibenci oleh...