BAB 21💐

6.1K 190 4
                                    

"Keadaan awak dah stabil.. jadi awak boleh keluar harini.. Cuma saya nak tanya awak ada kena dera dengan siapa ii ke? Sebab kesan pada badan awak semuanya kesan penderaan..kalau ada saya perlu buat report." Kata Doktor Adam.

Syafiq menjengilkan matanya kepada Umairah..supaya tidak memberitahu perkara sebenar.. kalau tidak Syafiq akan buat Encik Malik semakin benci terhadap Umairah.

"Saya tak de kena dera dengan siapa ii..saya cuma jatuh tangga sahaja." Kata Umairah..Dia terpaksa menipu Doktor lelaki tersebut kerana takut dengan ugutan Syafiq.

"Ouh kalau macam tu tak pe lah.. saya minta diri dulu." ujar doktor Adam lalu keluar dari wad tersebut..Doktor Adam syak ada sesuatu yang tidak kena dengan Umairah kerana dia menjumpai banyak kesan penderaan di tubuh badan Umairah.Tak mungkin Umairah jatuh tangga..Alasannya sungguh tidak logik.

"Good baby..aku tak nak siapa ii tahu tentang perkara ni..Kau jangan berani nak bagi tahu orang yang aku dera kau.. kalau tak nahas kau..dah kau kemas barang kau aku tunggu dekat dalam kereta malas aku nak hadap muka kau..muak." Kata Syafiq dan berlalu keluar dari wad tersebut.

Setelah siap mengemas pakaian Umairah keluar dari wad tersebut untuk pulang kerumah..

SKIPP..

‘”Hoi perempuan aku nak kau masak lebih harini.” Kata Syafiq.

“Kenapa awakk.. mommy , daddy dengan ayah nak datang ke?.” Soal Umairah.. hairan apabila suaminya  menyuruh dia masak lebih.

“Bukan mommy, bukan daddy dan bukan juga ayah.. tapi Sofea my future wife.. aku nak kau masak sedap ii okeyy..ha make sure kau tak letak racun pula dalam makanan tu.. ye lah takut kau dengki dengan Sofea kan.” Kata Syafiq dengan sinis dan berlalu meninggalkan Umairah diruang tamu.

Umairah terkejut.. Ya Allah ujian apa lagi kali ni ya allah.. kenapa suaminya sanggup memperlakukannya begini di usia perkahwinan mereka yang baru mencecah tiga bulan itu.. rumah tangganya hampir musnah disebabkan perlakuan suaminya yang seperti tiada otak itu.. Kenapa suaminya tidak melepaskan dia.. adakah disebabkan harta atau masih tidak puas menyeksanya..

Umairah menghidangkan makanan tengah hari di meja makan sambil menunggu suaminya.

“Auu untungnya you dapat isteri yang pandai masak.” Kata Sofea.

“Untung lagi I dapat you jadi isteri i.” Ujar Syafiq sambil mengenyitkan matanya.

“You nak apa..? I tolong ambikkan.” Soal Sofea.

“You letak je apa ii.. I makan je semua yang you letak .” Kata Syafiq dengan manja.

Umairah bagaikan tidak wujud disitu.. baru sahaja Umairah ingin mengisi lauk ke dalam pinggannya..

“Siapa benarkan kau makan sekali dengan kitorang? Kau tak layak makan sekali dengan kitorang.. hilang selera aku kalau tengok muka kau kat sini.. dah kau pergi makan kat dapur sana.. mencemarkan mata aku je.” Kata Syafiq sambil membuat gaya seperti menghalau  seekor haiwan  . Umairah tersentak apabila ditegur sebegitu rupa.

“You kenapa buat macam ni tak baik lah..lagipun dia kan isteri you.” Kata Sofea.

“Isteri yang tak diiktiraf adalah.. lagipun I tak nak sial dia tu kena dekat you.” Kata Syafiq dengan sinis.

“Opss tak nak i.. nanti family I dengan you bencikan I pula.” Peril Sofea kepada Umairah.

Umairah terkedu mendengar kata ii suaminya dan Sofea.. dia tidak sanggup lagi mendengar kata ii mereka.. dia membuka langkah besar untuk menuju ke dapur.. air matanya mula mengalir membasahi pipinya.. dia terasa apabila mendengar kata ii dari pada suaminya dan Sofea. Dia berasa sangat hina di mata mereka berdua.Hilang selera makan Umairah.

“Kesian you kan.. ada suami tapi suami tak sayang malangnya hidup you ni kan.. Syafiq lebih sayangkan I daripada you.. you know what..Syafiq cakap you tempat untuk dia untuk lepaskan nafsu je and Syafiq cakap yang dia akan berkahwin dengan I tak lama lagi.. and you dia akan lepaskan bila dia dapat harta.. ha one more thing.. nanti bila I jadi wife Syafiq I akan jadikan you maid dekat rumah i.” Kata Sofea dengan sinis.

PANGG..

“Sekurang kurangnya.. aku tak fake macam kau.. depan lain belakang lain.. kau ingat aku tak tahu kau hanya pergunakan Syafiq selama ni sebab dia kaya.. cuba kalau dia miskin you nak ke dekat dia.” Ujar Umairah.

Air muka Sofea berubah apabila mendengar kata ii yang keluar dari mulut Sofea..

‘Macam mana dia tahu..habislah kalau Syafiq tahu.’ Desis Sofea di dalam hati.

“Berani you tampar muka i! you jangan nak kurang ajar sangat.. you ada bukti ke yang I hanya gunakan Syafiq? Tak de kan so You jangan main sedap mulut je tuduh ii i.. you ingat Syafiq akan percayakan you ke.. dia lebih percayakan I dari you.. huh you want to see..wait okey.” Sofea mengambil pisau dan melukakan tangannya sendiri dan jatuh di hadapan Umairah.

“Auchhh. You! Tolong i.” jerit Sofea memanggil Syafiq.

“Baby kenapa ni? Apa yang dah jadi?.” Syafiq terkejut melihat tangan Sofea yang berdarah itu.

“Sakitt.. isteri you yang buat I macam ni.. I tengah berborak dengan dia.. tiba ii dia ambik pisau dia lukakan tangan I lepastu dia tolak i.” Kata Sofea sambil berpura ii menangis.. Padahal dia yang mencederakan diri sendiri.

“What! Apa kau buat ni Umairah.. kalau kau dengki sekali pun jangan buat Sofea macam ni.. melampau tau tak.” Syafiq menampar pipi Umairah dengan kuat sehingga wanita itu terduduk.

“Dah jom I bawa you pergi klinik.. kau tunggu aku balik karang Umairah memang siap kau.” Kata Syafiq dan mendungkung Sofea.. Umairah melihat ada senyuman yang sinis dibibir Sofea.

Ya Allah ujian apa pula kali ni.. jangan lah Syafiq apa ii kan dia.. dia baru sahaja sembuh dari sakitnya sebulan yang lalu..

“Hoi betina sini kau.. berani kau sentuh Sofea.” Tengking Syafiq.. Umairah tersentak daripada lamunannya.

Syafiq mencengkam rambut Umairah dan mengheret isterinya masuk kedalam biliknya.

“Tangan kau ni yang berani lukakan Sofea, tangan kau ni yang berani tolak Sofea dan tangan kau ni juga yang berani tampar Sofea.”Syafiq perlahan ii menoreh tangan Umairah sehingga mengalirkan darah. Syafiq menghiraukan jeritan yang keluar dari mulut isterinya.

“Awak.. please st..opp.. bukan saya yang buat.. dia yang cederakan diri sendiri.” Lemah sahaja suara Umairah tika ini.

“Kau tak payah nak menipu aku.. dia takkan berani nak cederakan diri sendiri lah..dia tak bodoh macam kau.” Tengking Syafiq dan menampar pipi Umairah dengan kuat sehingga bibir Umairah terluka.

“Ya Allah sumpahh.. bukan saya yang buat..” Jelas Umairah bersungguh sungguh.

“Tch… kau ingin aku nak percaya perempuan sial macam kau ni.! Sikit pun aku tak percaya lah sial.” Syafiq melibas badan Umairah dengan tali pinggang miliknya.

“Awak saya merayu.. tolong berhenti sakit..” Umairah menangis teresak ii.

“Ouh sakit? Hati aku lagi sakit la sial! Bila kau buat sofea macam tu.Ouh lupa aku nak cakap dengan kau.. walaupun Sofea dah jadi isteri aku.. aku takkan lepaskan kau.. nak tahu sebab apa? Sebab aku suka tengok kau derita.. aku tak suka tengok kau bahagia..sebab kau tak layak untuk bahagia.” Rambut Umairah ditarik dengan kuat lalu dilepaskan.

“Kenapa awak tak nak lepaskan saya Syafiq.. lagipun awak yang cakap awak akan lepaskan saya bila awak dapat harta..apa lagi yang awak nak!.” Rintih Umairah.

“Tchhh.. kau nak tahu sebab apa?!..sebab kau ni sesuai jadi tempat pemuas nafsu aku..heyy kalau aku lepaskan kau.. kau rasa ada ke orang nak kutip perempuan sial macam kau ni.. aku rasa tak de..sampai mati pun aku takkan lepaskan kau..kau ingat tu.” Rahang Syafiq dilepaskan dengan kasar.

“Tergamak awak buat macam ni dekat saya.. kalau macam ni saya lebih rela mati dari hidup dengan awak.” Umairah menangis teresak ii.

“Sikit pun aku tak kesah.. kau nak mampus ke apa.. yang penting aku takkan lepaskan kau.” Kata Syafiq dan keluar dari bilik tersebut.

Air matanya sentiasa menemaninya setiap hari dikala.. dia terseksa oleh manusia ii yang kejam.. tiada hati perut.

LAYAKKAH AKUWhere stories live. Discover now