16

215 9 0
                                    

Amy begint. 'Truth or dare aan Tubbo.' vraagt ze aan hem. 'Truth.' zegt hij. 'Ehmm, wie vind je het aardigste uit de dsmp?' 'Tommy natuurlijk.' zegt hij als antwoord. 'Okee nu ben ik. Truth or dare Tommy.' 'Dare denk ik.' zegt Tommy. 'Maak een lelijke foto van jezelf en post het op Twitter.' bedenkt Tubbo. 'OH god.' Tommy maakt een foto en plaats hem. Ik kijk snel even op Twitter en zie hem boven aan staan. Binnen één minuut al 20.000 likes. Ik ga stuk. Als reactie zet ik eronder: *pretty boy, like always<3
'Oke, oké mijn beurt. Truth or dare Luna.' begint Tommy na een lachbui. 'Doe maar truth.' Ik voel mijn hartslag verhogen. Het is ineens helemaal stil. De vraag van Tommy klinkt veel harder dan dat het eigenlijk is. 'Heb je een crush? Geen celebrity, maar een echte he.' En hij knipoogd. 'Ehm, nou ja.' begin ik stotterend. "Zal ik Tommy vertellen wat ik voor hem voel? Nah niet nu." 'Eh ja ik heb er eentje.' Zeg ik.
Tommy knijpt zijn ogen samen en kijkt me aan. Het lijkt wel alsof hij een  soort van verdrietig is. 'Amy welke kies je?' vraag ik. 'Daree.' zegt ze vrolijk. 'Hmm even denken. Jaja, oké dus je gaat een foto op insta zetten van ons, maar je moet de foto bewerken. Je krijgt hier 1 minuut voor. Deze dingen moeten erin staan:  Een hoed op Tommy's hoofd, Tubbo krijgt een snor, jij houdt een bos bloemen vast en ik draag een huffelpuf stropdas. Snap je het?' zeg ik. Amy knikt 'Oké de timer gaat in 3... 2... 1... en.. go.' en ik zet de timer aan. Amy begint meteen met het bewerken van onze foto. Nog 40 seconden. Nog 30, 20, 15. Vanaf 10 begin ik hardop af te tellen. Tommy en Tubbo doen mee. 5... 4... 3... 2... 1... stooppp. Amy laat de foto zien. Het ziet er niet uit maar dat is oké. Ze plaatst hem op haar verhaal.  We doen nog een paar rondjes, maar niks bijzonders. We besluiten een film aan te zetten.
Tubbo's ouders zijn uit eten gegaan met vrienden en de zusjes logeren bij vriendinnen. Dus waren we alleen thuis.
We hoorde iets vallen. Snel stonden we op van de schrik. 'W.. wat was dat?' Vroeg Amy met een trillende stem. 'Laten we anders even kijken.' Zegt Tommy stoer maar slikt onzeker. We pakken twee zaklampen van de gang en lopen door het huis. We horen nog meer dingen vallen. We lopen de keuken, maar er is niks. We gaan terug naar Tubbo's kamer. 'Eh zullen we slapen.' Vraagt Tubbo. Amy, Tommy en ik knikken. Amy en ik krijgen eerst de badkamer. We kleden ons om, poetsen onze tanden en doen wat skincare. Terwijl Tommy en Tubbo hetzelfde deden, gingen Amy en ik nog even een tiktok maken. Precies op dat moment komen de jongens binnen. Het is echt een super leuke tiktok.
De lampen gaan uit. We kletsen nog wat, maar slapen al snel.

Wilburs ZusjeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu