Oznámenie

482 16 12
                                    

Draco si sadol vedľa Pansy. Naproti nim boli Theo a Blaise.

"Môžete ma chvíľu počúvať?" Opýtala sa McGonagallová, a všetci zdvihli zrak.

"No nie, nemôžeme." Zamumlal Blaise. Jeho blonďavý priateľ musel pretočiť oči. Blaisa Zabiniho mal rád, ako priateľa samozrejme. Zároveň ho ale vedel neskutočne vytočiť. Vedel toho o ňom toľko, a často toho zneužíval proti nemu. Aj cez to všetko, ho mal ale rád. Rovnako ako Pansy a Thea.

"Chcem vám oznámiť, že na tejto škole sa bude týždeň pred tým, ako všetci odídete na Vianoce domov, konať  Vianočný ples." Dokončila McGonagallová. A Dracovi vtedy zabehlo. Nepočítal s ďalším plesom.

Nikto okrem jeho priateľov, ktorý vedeli o čo ide mu nevenovali pozornosť, pretože veľkou sieňou to šumelo. Hlavne u tých, ktorý ešte žiadny ples nemali.

Keď sa blonďak prestal dusiť, všetci okolo neho sa začali smiať. Okrem Draca ten sa na nich mračil. Moc dobre vedeli čo ho tak zaskočilo.

"Príde vám na tom, že som sa skoro zadusil niečo smiešne?" Zavrčal ich smerom. Nebavilo ho to. Cítil sa ako najslabší článok v partii, aj keď bol vlastne najsilnejším. Možno je len naivný, ale príde mu, že si z neho, ako z autority, vôbec nič nerobia.

Theo práve hlavou buchol do stola pri tom ako sa smial, Pansy si zakrývala dlaňou úsmev, ale stále sa nevedela prestať smiať. Jediný Blaise sa stále smial, ale odpovedal na jeho otázku. "Už sa teším na ten tvoj výraz, keď uvidíš Grangerovú." Draco sa na neho zamračil. To si z tohoto vážne robia srandu?

Všetci sa prestali smiať keď McGonagallová znovu začala hovoriť. "Už je to nejakú dobu, čo žiadny ples nebol, z nám všetkým známych dôvodov." Veľkou sieňou to zase zašumelo.

"Stále platí, že musíte byť v pároch. Takže chlapcom prajem veľa šťastia aby pozvali svoju vyvolenú." Dokončila McGonagallová a na stole sa objavilo jedlo.

Všetci sa otočili na chvíľu na Draca. Ten si ich všimol ale až po chvíli. "Čo je?"

"Musíš ju pozvať." Povedal Theo.

"Koho?" Nechápal blonďak.

"No koho asi? Grangerovú predsa."

"Ti drbe?"

"Nie. Normálne ju máš rád? Máš. Tak v čom je problém?" Opýtal sa Blaise.

"Áno, pretože bude úplne normálne, keď za ňou prídem, a poviem: "Hej, nešla by si so mnou na ten ples?" Draco strácal nervy. To sa teraz budú starať iba o neho a Grangerovú? Tak to vlastne bolo vždy.

"Tak sa s ňou pokús zblížiť. Veď ešte dosť času. A potom sa jej opýtaj." Navrhla ako keby to nič nebolo Pansy.

Draco už sa o tom ale nechcel baviť. Znovu sa venoval svojej večeri, a do rozhovoru už sa nezapájal.

Celá jeho fakulta sa stále starala iba do neho a Grangerovej. On sám si veľmi dobre uvedomoval, že je do nej blázon, ale nemal rád, keď mu to ľudia pripomínali, alebo si z toho robili srandu. Už vôbec nie, keď sú to údajne jeho priateľia.

Musel sa pozrieť k chrablomilskému stolu. Sedela tam kde vždy. Vedľa nej sedela tá ryšavá Weasleyová, a o niečom sa rozprávali. Aj keď ich nepočul, vedel že o tom plese.

Podľa výrazu Grangerovej vedel, že sa na ples teší. Usmievala sa a jej oči žiarili šťastím. To vždy donútilo k úsmevu aj jeho. Teraz tomu nebolo inak. Usmieval sa na ňu.

Po chvíli ale pravdepodobne cítila jeho pohľad, a otočila sa na neho. Draco sa tváril akokeby nič, a aj keď nechcel, pripojil sa do rozhovoru.

,,Prichytila ťa?" Spýtala sa ho Daphne a Draco jej venoval zlý pohľad.

,,Drž hubu!" Bolo mu jasné, že jej tým len potvrdil otázku, ale bolo mu to jedno. Momentálne chcel len, aby jeho utrpenie skončilo. Akokeby nestačilo to, čo prežil počas vojny.

,,Tak na ňu nemáš stále čumieť!" Ozval sa tentokrát Blaise. Draco tu s nimi vážne nechcel zotrvávať, ale nemal na výber. Bol hladný.

,,Draco nemá čo povedať! Zapíšte to do novín!" Zakričala Pansy na celú veľkú sieň. Všetci sa na nich otočili.

Draco sa pozrel najprv na ňu, ale potom sa zase pozrel k chrablomilskému stolu. Aj ona sa sem pozerala. Urobila to naschvál, alebo ho proste len musela strápniť?

Odsunul svoj tanier s večerou, a naposledy sa na všetkých pozrel. Dnes už si večeru nevychutná.

Z veľkej sieňe odchádzal dosť naštvaný. Šiel rovno do svojej izby, ktorú bohužiaľ zdieľal s Blaisom a Theom.

Stačil jediný pohľad |Dramione| ✓Where stories live. Discover now