Ubehli ďalšie dva týždne. Hermiona sa vážne snažila Malfoyovi vyhýbať, tak ako jej povedal. Ale mala plán. A to ten, že odvtedy keď povedala, že Malfoyovi nikdy nedá pokoj, čakala práve na túto chvíľu. Zajtra je totiž ples. A ona vedela, že si musí kúpiť ďalšie ružové šaty. Čož sa jej podarilo.
Práve šla len tak po chodbe. Bol piatok a dnes jej skončilo už vyučovanie, tak sa rozhodla že sa pôjde prejsť. Keď prechádzala okolo slizolinskej skupinky, ktorá zase sedela u okna, pozrela sa na nich a usmiala sa. Na Malfoya dokonca mrkla a zase zmizla za rohom.
"Čo to bolo?" Opýtala sa Draca Pansy keď bola Grangerová už ďaleko od nich.
Draco pokrčil ramenami, ale stále ostal otočený chrbtom k svojim priateľom a prepaľoval pohľadom stenu pred ním. "Netuším." Dodal.
"Pozval si ju už na ten ples?" Opýtal sa ho Theo a Draco sa na nich konečne pozrel.
"Prečo práve ju?" Opýtal a a zdvihol obočie. Prečo práve ju? Prečo si si vybral práve ju?
"Neviem žeby preto, že to chceš." Pridal sa do rozhovoru aj Blaise a Draco iba pretočil oči. "A ako vidím, aj ona čaká až ju pozveš." Odfrkol si.
"A s kým idete vy?" Opýtal sa, aby sa vyhol tomuto rozhovoru. Nerád prebral tému: Grangerová.
"No ja idem s tou najkrajšou princeznou na tejto škole!" Vyhlásil Blaise a všetci na neho zdvihli obočie. Najkrajšia princezná na škole? Pomyslel si Draco ironicky.
"A kto je tá tvoja vyvolená?" Opýtal sa ho Theo. V jeho hlase bolo tiež počuť posmech.
Blaise na neho mrkol. "To uvidíš." Dodal. Všetci sa zasmiali. Úplne si vedeli predstaviť, ako Blaise na ten ples príde s jeho matkou!
"S kým ideš ty Theo?" Vrátil mu otázku Blaise. Teraz sa uškrnul on.
"Ja som pozval Daphné." Pokrčil ramenami. "A ty Pans? Kto pozval teba?" Usmiala sa.
"Mňa pozval jeden chalan." Usmiala sa na nich Pansy. Vždy bola taká tajomná.
"Jasné Pans, to nám došlo. Ale ktorý?" Pretočil oči Blaise.
"Taký pekný." Odpovedala ďalej. Už teraz bolo všetkým jasné, že im to len tak nepovie.
"Nepozval ťa snáď zase Draco však?" Opýtal sa jej Theo.
"Ti drbe? Nie! Ja som Pans nepozval!" Kričal na nich Draco. Ako ich to mohlo napadnúť?
"A koho si pozval?" Opýtal sa ho Blaise.
Draco sa pozrel do zeme. "Ty si nikoho nepozval však?" Opýtala sa ho Pansy. "A to snáď čakáš že Grangerová pozve teba?" Draco na ňu pozrel vražedným pohľadom. Prečo všetci chcú, aby na ten ples išiel práve s ňou?
"Nie, on len čaká, že sa mu Grangerová hodí okolo krku len tak sama od seba." Poznamenal Blaise. Momentálne chcel všetkých zabiť!
"Ja vás jedného dňa všetkých zabijem!" Zavrčal na nich blonďak.
"Veď ju normálne pozvi. Je vidieť že aj ona na to čaká."
Draco pozrel do zeme a znovu sa začal hrať so svojím prsteňom. "Keď ono to není také ľahké." Povedal tak potichu, že si myslel, že ho nikto nepočul. Nebolo to vôbec ľahké. Nikdy nebol zvyknutý na odmietnutie. Boli by jeho prvé a hneď od nej. Nedokázal to.
"Proste za ňou prídeš a opýtaš sa jej. Čo je na tom ťažké?" Všetko! Na tom bolo ťažké všetko! Lenže to oni pochopiť nemohli.
"Teraz to medzi nami není úplne optimálne." Odpovedal Draco keď si spomenul na to že jej povedal, aby mu dala pokoj. Celkom ho aj prekvapilo, keď sa mu vážne začala vyhýbať. Bol za to rád.
"To si píš ,že není." Draco zdvihol zrak a hneď sa zamračil.
"Odpočúvať cudzie rozhovory. To ti ide ,však?" Opýtal sa jej naštvane. Prečo on? Prečo ona? Prečo oni?
"Potom že to medzi nami není úplne optimálne." Prevrátila Hermiona oči. "Veď ty sa chceš stále hádať!" Draco sa na ňu zamračil ešte viacej. "Tomu ty hovoríš láska?" Opýtala sa. Dracovi pri slove láska vyschlo v ústach.
Všetci a hlavne Draco zostali zaskočený. Mala pravdu. Takto sa láska nedokazuje. A Draco to vedel veľmi dobre.
Všetci teraz pozerali na blonďaka. "To ty sa chceš hádať." Odpovedal Draco, aby sa vyhol odpovedi na jej druhu otázku. Tomu ty hovoriť láska? Tá otázka sa mu v hlave ozývala ešte dlho.
Hermiona sa sama pre seba usmiala a pozrela sa do zeme. Potom sa zase pozrela na Malfoya. "Ušetri ma toho dobre?" Opýtala sa a rozosmiala sa na plné kolo. Draco už na ňu nemal nervy. Čo je podľa nej, na tom k smiechu?
Pozrel sa na svojich priateľov s prosbou v tvári. Tí však iba pokrčil ramenami na náznak: toto si vyrieš sám. "Veľmi vtipné toto." Pozrel sa na ňu Draco.
Hermiona sa konečne prestala smiať. "Keď mňa už vážne nebaví, keď vidím ako sa bojíš urobiť prvý krok." Draco sa na ňu mračil tak, že si myslel že mu to tak zostane už navždy. "Ale ak chceš, pôjdem s tebou na ten ples." Dokončila hermiona a celá slizolinská skupinka, na čele s Dracom, na ňu hľadeli s otvorenými ústami.
Tak a začína môj plán. Pomyslela si Hermiona keď odchádzala.
"No ty vole! To bolo teda niečo!" Okomentoval to Blaise, keď Hermiona zmizla za rohom.
"To bolo vážne ľahké." Pridal sa aj Theo.
Draco si sadol zase na svoje miesto a pohľadom zase vypaľoval dieru do steny. Čo to povedala? Prečo by s ním ešte po tom všetkom chcela ísť na ples?
"Myslím že..." Chcela pokračovať Pansy, ale Draco jej zase rukou naznačil, aby bola ticho. Nechcel to počuť.
"Radšej buď ticho! Ja už vážne neviem čím to je, že je vždy tam kde nemá a vtedy keď nemá!" Draco si schoval tvár do dlaní. Má to v živote veľmi ťažké.
YOU ARE READING
Stačil jediný pohľad |Dramione| ✓
FanfictionŠtudenti, okolo ktorých sa točí tento príbeh sú práve v dodatkovom ročníku. McGonagallova študentom oznámila, že sa bude konať ples. Draca si nikto nevšíma. Maximálne tak jeho fakulta. To ho ale vôbec nezaujíma. Už od štvrtého ročníka sa mu páčilo...