-İyi Okumalar-
• • • • • •
-2023-
" Bazı şeyler bazı insanlar için paha biçilemezdir, ama aynı şeyler başka insanlar için en ufak bir değere bile sahip olmayabilir.
Çünkü herkesin değer algısı, önemsediği yada istediği şeyler başkalaşır.Bunu şu şekilde de anlatabiliriz;
Ressam olmak isteyen birini düşünün, boyalar kağıtlar onun için değerlidir ve o işi yapmak için can atar. Resim çizmek onun için paha biçilmezdir.Peki ya siz o kişinin elinden bunu alırsanız başka bir şey yapması için zorlarsanız ne olur ? Mesela doktor ol, hakim ol yada mühendis ol derseniz ?
Belki de hayatta en çok değer verdiği şeyi elinden almış olursunuz. Ve onun için en ufak bir değere bile sahip olmayan şeye mecbur kalmış olur.
Bunu tam tersi şekilde de düşünmek mümkün tabi ki; doktor olmak isteyen bir çocuğu okutmaz onun önüne taş koyarsanız da o kişinin elinden en değer verdiği şeyi almış olursunuz.
Doktor olma hayalini.Olay, durum, istek, değişebilir belki ama değişmeyen bir şey varsa o da insanların bir şeylere yüklediği değerlerdir.
Ve her değer, her kişi için aynı anlamı ifade eder."Genç adam konuşmasına kısa bir ara verdi hatta verdiği bu kısa arada kendisine içten içe güldü, bu konuşmayı ne çok tekrarlamıştı böyle. Her seferinde farklı birilerine.
Gene diğerleri gibi karşısında onu pür dikkat dinleyen bir kadın vardı.
Dediği şeyler karşı taraf nezdinde ne derece işe yarar bilmiyordu ama bunları konuşmak anlatmak zorundaydı."Çok fazla 'şey' dediğimin yani daha doğrusu 'şey' kelimesini çok fazla kullandığımın farkındayım ama, bildiğim ve çok sevdiğim bir söz vardır; 'her şey bir şeydir' diye. O yüzden lütfen kusuruma bakmayın ama kelimelerimin arasına sıkıştırmadan edemiyorum.
Ah her neyse ne diyorduk... Hah evet , demem o ki Soo hanım kızınızın çok fazla üstüne gitmeyin, bırakın kendi değer algıları içerisinde kendi yolunu çizsin.
Sizin yönlendirmeleriniz olmadan yapmalı bunu, kendi kararları, kendi değerleri içerisinde.Beni yanlış anlamayın onu tamamen kendi haline bırakın, hiç bir şeyine karışmayın demiyorum, tabi ki doğru ve yanlış çizgisini ona öğretecek olan sizsiniz ama bunu yaparken de sınırı aşmayın. Onun da bir birey olduğunu ve hayatı boyunca sizin kararlarınız ile yaşayamayacağını bilin.
Bırakın istediği mesleği kendisi seçsin, ömrü boyunca bu seçimi ile yaşayacak olan o. Bunu unutmayın lütfen."
Doktor kendi içinde konuşmanın yeterli olacağını düşünüyordu. Anlatmak, aktarmak istediği şeyi çok net bir şekilde karşı tarafa geçirmişti zannınca.
Kadından da dönüt olarak belli başlı laflar duymuş, anlattığı şeylerin az çok anlaşıldığına kanat getirmişti. Başka sorunla karşılaşırlarsa tekrar gelmeleri gerektiği konusunda direktif vermiş ve sonunda seansı bitirebilmişti.
Bu gün kendisinin de gitmesi gereken bir randevu vardı ve ona geç kalmak istemiyordu, son randevusu da bittiğine göre artık çıkabilirdi.
Bu günün dosyalarını tarih ve saat sırasına göre dizme işlemini kendisi yapmamış daha doğrusu yapamamış asistanı Suzy'e devir etmişti.
Her şeyin yerli yerinde ve düzenli olması konusunda aşırı titiz birisiydi ama neyse ki asistanı da bu titizlikten haberdardı bu sebeple gözü arkada kalmadan hastaneden çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
- Amnezi - | Taekook
FanfictionEtrafta uçuşan bir sürü balon var sanki, ve sen onlardan birisine sahip olmak istiyorsun, çünkü içinde bir yerde onların sana ait olduğunu ama kaybettiğini düşünüyorsun. Ne yaparsan yap sanki o balonlar her defasında senden biraz daha uzağa gidi...