Bár nem mutatják, a palota népe is izgatott a király koronázása miatt. A nagyurak hintója most hagyta el a palotát, úton vannak a városi templom felé, hogy megtörténjen Andrew herceg királlyá avatása. A konyhai személyzet belebolondul a sokféle ételbe, amit ebédig el kell készíteniük, és akkor a süteményekről ne is beszéljünk.
A hárem hölgyei eleinte nem tudtak ugyan a koronázásról, fél füllel meghallották, ahogy Margaret asszony és Simon úr erről beszélnek és rögvest kérdezősködni kezdtek.
– A király meghalt, helyére fiát szánják, Andrew herceget, aki nemsokára király lesz.
– És ő fiatal? – kérdezte egy szőke hajú lány mézes-mázos hangon.
– Igen, csupán huszonkét esztendős.
– Húúú – néztek össze néhányan és vihorászni kezdtek.
– Ha ilyen fiatal gondolom még nincs utódja – mondta egy másik lány – Én szívesen szülök neki. Ékszerekkel, drága ruhákkal kényeztet majd, kell ennél több?
– Azért ennyire ne kalandozzatok el lányok – nézett rájuk rosszállóan Margaret asszony – Az uralkodónak pedig már van egy gyermeke, az egyéves Damian, kinek anyja, Florence asszony, urunk felesége. Ha valamelyiketeknek sikerülne behálózni őt és utódot szülni neki, akkor is másodikak maradtok. Ezt jól véssétek az eszetekbe.
– Ha én is a király asszonya lennék kitúrnám a helyéről azt a fruskát, még mielőtt ő teszi meg velem.
– Vigyázz a szádra! – lendítette meg a kezét Margaret asszony fenyegetésképp – Na lányok, nincs több cseverészés. Álljatok fel, sorakozó és rögtön megkezdem kiképzéseteket.
Margaret asszony szépen sorban megtanította a lányokat az illemre. Jól viselkedünk, a folyosókon lehajtott fejjel járunk, ha a király, a királynő, a hercegnők, vagy bárki más, tekintélyes emberrel találkoznak azonnal le kell hajtani a fejüket és meg kell hajolniuk.
– Ha őrökkel vagy férfi szolgákkal kezdtek ki, meghaltok. Ha megmérgeztek, meggyilkoltok valakit, meghaltok. Ha ellopjátok egymás értékeit nem biztos, hogy meghaltok, de kérlek ne tegyetek ilyet.
– Nincsenek is értékeink. – mondta egy lány, és bár ez nem valami mulatságos dolog, a lányok nevetni kezdtek.
– Még nincsenek, de bizonyára kaptok majd egy kevés aranyat, esetleg ruhákat, ékszereket. Ne lopjatok, mert az bűn.
– Tényleg! Itt hisznek egy istenben ugye? – jutott eszébe egy lánynak – Brunettben nem hiszünk ilyesmiben, itt miért kéne?
– Azért, mert Haslah a mi istenünk, mindenki tiszteli őt.
– De hát nem is létezik. – mondta Kiara unottan – Én biztos, hogy nem fogok imádkozni.
- Pedig de, később hit óráitok is lesznek.
A lányok kifejezték nemtetszésüket ezzel kapcsolatban, de rájöttek hiába ellenkeznének. Ha nem hisznek abban az istenben, az akár még halálukat is okozhatja. Nem is muszáj hinniük benne, elég annyi, ha megtanulnak imádkozni, és eljátsszák, hogy mindent elvárnak Haslah-tól.Megérkezett a hárembe Simon úr, aki elkért négy lányt, hogy segítsen a konyhából a nagy étkező szobába szállítani az étkeket. Ugyanis, ha minden igaz, akkor a király és a többi úr elindult vissza a palotába.
– Először megtartják az ajándékozást a belsőkertben, utána pedig Andrew király a családjával ebédel. A szakácsok rengeteg fogást készítettek, kéne egy kis segítség a kancsók és tálcák cipelésében.
– Jól van. Jessica, Megan, Tracy és Madison menjetek!
Margaret asszony egy nap leforgása alatt megtanulta a lányok nevét, és azt is tudta, hogy ki viselkedik tisztességesen, és ki undokan. Jessica, Megan, Tracy és Madison rendkívül csendesek és rendesek, tudta, hogy nem fognak ellenkezni, hanem lehajtott fejjel követik Simon urat a konyháig. A konyhai munkások és a szakácsok rendesen megpakolták őket, ők pedig Simon urat követve eljutottak egy hatalmas nagy szobáig.
Faragott oszlopok tartják az arannyal és freskókkal díszített plafont, a szobába egy nagy kétszárnyú, és egy kis ajtó vezet, az egyik oldalon üveges szekrények és polcok vannak, tele értékes csészékkel, edényekkel és evőeszközökkel, a másik oldalon pedig hatalmas üvegablakok találhatók hosszú, vörös függönnyel. Van egy ajtó is, ami kivezet egy hosszú, és széles erkélyre.
A szobában legalább nyolc kisebb kör alakú asztal van, körbe véve színes ülőpárnákkal, de a szoba legvégén, egy kissé megmagasított platformon van az uralkodói család asztala. Az nem kör, hanem téglalap alakú, összesen tízen tudnak ott helyet foglalni. A két asztalfő pedig nem másé, mint a királyé és a királynőé.
Na de mi a helyzet a királynővel? Már nem is királynő többé? A fia lett a király, nagy valószínűséggel új királynőt akar maga mellé, úgyhogy kénytelen lesz lemondani tisztségéről.Elizabeth királynő is ott van ám, kiment az erkélyre és onnan nézte, ahogy az urak átadják ajándékaikat az új királynak.
– Az én ajándékom fenség egy aranyból faragott védelmező Haslah szobor, kívánom, hogy óvjon meg téged uram, és a családodat is.
– Köszönöm grófúr.
Elizabeth királynő csattanást hallott odabentről, azt hitte baj történt, úgyhogy rögtön bement a szobába.
– Mi történt itt? – kérdezte, mire a háremi lányok összerezzentek és fejüket lehajtva meghajoltak.
– Ne aggódj asszonyom, csak leejtettek egy villát – tért a védelmükre rögtön Simon úr.
– Nehogy az asztalra tegyék! Mossák meg vagy hozzanak újat!
– Igenis – hajoltak meg a lányok és folytatták az ételek pakolását.
Vissza kellett menniük a konyhába a férfi szolgálókkal, ugyanis még bőven volt ott étel. Húsok, halak, tészták, saláták, tojásos és tejszínes ételek, zöldségekből, főtt húsokból és fűszerekből álló levesek, és a desszertek. A gyümölcsös, zselés és csokoládés sütemények. A csokoládé elég új az országban, csupán tíz esztendeje szállították ide a növényét Vajnaországból, és azzal meg is kezdték a saját csokoládéjuk termesztését. Philippia egyik távoli pontján van egy nagy terület, ahol úgynevezett csokoládébabokat termesztenek, a növény termését porrá kell darálni, meg kell cukrozni, és többféle képpen is felhasználhatják. Megolvasztják és vagy megisszák, vagy kiöntik táblákba és megvárják míg megkeményedik. A csokoládés sütemények tésztájába csokoládéport raktak, a tetejére pedig olvasztott csokoládét kentek. Isteni csemege, sokak kedvence lett.
A szolgák miután végeztek minden feladatukkal visszavonultak, a szoba pedig csak az uralkodócsaládé lett.
A királynő leült az asztalfőre és várta, hogy menye és lányai megérkezzenek. Nem kellett sokat várnia, Patricia és Hyacinth hercegnő megérkezett, mögöttük menetelt Florence asszony is.
YOU ARE READING
Szerelmem a király
RomanceA fiatal és jóképű Andrew herceg apja halála után megörökli a trónt, és a reményvesztett férfi egy egész ország uralkodója lesz. De élete nem csak a politikáról és a hadjáratokról szól, hanem a nőkről is. Felesége nem marad örökké a kedvence, ugyani...