༻ 20. ༺

123 5 0
                                    

Andrew király másnap betartotta anyjának tett ígéretét, meglátogatta feleségét, Florence asszonyt és fiukat Damian herceget.
– Itt is van az én bátor nagyfiam – emelte ki a bölcsőből a csöppséget.
– Nyugtalan mostanában, hiányzik neki az apja.
– Sok a teendőm, nem könnyű egy egész országot irányítani.
– Királyi feladataidat megértem, de ahelyett, hogy a családoddal lennél olcsó kis cselédek táncát nézed, és sétálgatsz velük a kertben.
– Sétámról honnan tudsz? – húzta össze a szemét az uralkodó és visszarakta a fiát a bölcsőbe.
– Láttalak benneteket édesanyád erkélyéről. A szívem ezer darabra tört.
– Ragaszd össze szíved, szükségünk van még rá. Ne legyél bánatos, árthat a babának.
– Ne tégy úgy, mintha érdekelne a sorsunk. Amióta király vagy alig foglalkozol velünk!
– Florence!
– Mi lesz a közös uralkodásunkkal? Már semmit nem érek neked igaz?
– Elég legyen! – emelte fel a hangját Andrew – Azért jöttem ide, mert jóanyám megkért rá. Látni akartalak téged és a fiamat is, de nem tűröm, hogy így beszélj velem. Ne feledd, hogy királyod áll előtted.
– Bocsáss meg nagyuram – hajtotta le a fejét szégyenkezve Florence asszony, de férje válaszra se méltatta, kiviharzott a szobából. Nem érti felesége viselkedését, túlreagálja a dolgokat. Tisztában van az ország szokásaival, ezen változtatni pedig nem lehet.
– Látod fiam, apád már nem szeret minket – támaszkodott a bölcsőre Florence asszony és hiába próbálta elfojtani könnyeit, nem járt sikerrel, elsírta magát. Mi történhetett? Miért távolodtak el ennyire egymástól a királlyal? A háremi lányok hibája. Meg a terhességé! Csak azt reméli, hogy újabb fiút, trónörököst szül majd, különben jelentéktelen lesz ebben a palotában.
A háremi lányok gyümölcsös süteményt esznek és beszélgetnek, kiélvezik hogy díszes párnákon ülnek és egy mesteri szakács étkét eszik. Hiába rabszolgák még így is aranyéletük van.

Sofia zavartan tekergette arany haját evés közben pedig elmesélte Riley-nak, Victoriának, Abigail-nek és Audrey-nak, hogy miként ismerkedett meg az uralkodóval.
– Ha ezt tudom, elviszem helyetted én a tálcát a konyhára – mondta Abigail nevetve – Már nem azért, hogy neked ártsak, hanem hogy nekem is egy ilyen mókás, mesébe illő találkozásom legyen a királlyal.
Hangos csattanást hallottak maguk mellől, ijedten odakapták a fejüket és kíváncsian nézték, hogy mi történhetett. Kiara volt a hang okozója, levert egy süteményes tálcát és kifeküdt a földön.
– Mi történt? – szaladt oda Margaret asszony rögtön.
– Nem tudjuk. Beszélgettünk, süteményt ettünk, és egyszer csak kifeküdt a földön.
– Kiara! Kiara! – pofozgatta az elgyengült testű lányt Margaret asszony.
– Itt vagyok Margaret asszony – ült fel Kiara és barna tincset igazgatva, remegő hangon ezt mondta: – Nem ájultam el, csak rosszul lettem.
– Biztos túl sok süteményt ettél, igyál rá. És ha nagyon rosszul vagy menj ki a levegőre Isabellával.
– Nem a süteménytől van asszonyom. Azt hiszem terhes vagyok.
Kiara kijelentése nem volt alaptalan, nem sokkal több, mint két hete volt, hogy Andrew királlyal töltötte az éjszakát. A lányok sutyorogni kezdtek, Margaret asszony pedig elküldte Simon urat egy orvosért és Elizabeth királynőért is.
A királynő épp teát ivott a kanapéján ülve, amikor Simon úr megjelent nála.
– Fényességes királynőm – hajolt meg előtte – A háremből jövök, Margaret asszony küldött. Az egyik lány rosszul lett, elájult.
– És nekem mi közöm ehhez?
– Az, asszonyom, hogy az a lány az egyetlen kivételezett a háremben. Ő volt együtt a méltóságos királlyal.
– Terhes lenne? – tette le a teás csészéjét a királynő teljesen ledöbbent arckifejezéssel.
– Nem kizárt. Az orvos most fogja megvizsgálni.
– Ha megvizsgálta azonnal gyere vissza és jelents nekem.
– Igenis asszonyom – hajolt meg Simon úr és kihátrált a szobából.
A lányok a háremben mind idegesen járkáltak fel s alá. Tudták, hogy Kiara komolyan vette azt a mondatát, hogy teherbe akar esni az uralkodótól. Gonosz tett ugyan, de azért fohászkodtak, hogy ez ne történjen meg.

Hiába élnek Philippiában, még egyikük sem tért át komolyan az itteni hitvallásra, és még mindig nem hisznek Haslah-ban, de azért imádkoztak neki, hogy Kiara ne legyen terhes. Ezután biztosan mindenki hinni kezd majd a philippiaiak istenében, ugyanis amikor a doktornő kijött Kiara szobájából ezt mondta Simon úrnak és Margaret asszonynak:
– A hölgy nem várandós.
A lányok megkönnyebbülten összeölelkeztek, Simon úr elindult a királynőhöz, hogy közölje vele a hírt, Margaret asszony pedig felment az emeletre, mert meghallotta Kiara haraggal teli ordítását.
Sofia a többiekkel együtt örült, így már nem fenyegette őt az a veszély, hogy Andrew király Kiara terhessége miatt vele jobban bánna majd, mint vele. Leült a kanapéra és rögtön ábrándozni is kezdett a férfiról.
Sosem gondolta volna, hogy ilyen jóképű, ilyen udvarias, humoros és okos. Nagyon élvezte a vele töltött időt, legszívesebben megint sétálna vele egyet. Vajon a király is ugyanígy érez iránta? Megtörténhet az, hogy ő lesz a kedvenc asszonya? Talán még Florence asszonynál is jobban fogja szeretni őt. Mikor láthatja már őt újra? Nem bír várni, még csak egy nap telt el, de máris belebolondult a király hiányába. Ez lenne a szerelem? Nem tudja, teljesen tanácstalan. Ilyen rövid idő alatt nem lehet szerelmes, de az sem igaz, hogy teljesen közömbös a férfival szemben.
Simon úr sietős léptekkel halad a palota folyosóin, meg sem állt a királynő szobájáig.
– Királynőm – hajolt meg Simon úr.
– Ki vele Simon úr! Terhes a lány?
– Nem esett teherbe asszonyom.
– Jól van, köszönöm, hogy szóltál. Most elmehetsz. Kérlek keresd meg Hyacinth hercegnőt és küldd ide hozzám.
– Igenis asszonyom.
Andrew király fel s alá járkál a szobájában, most nem a nőkön jár az esze, hanem egy rendkívül érdekes dolgon. Arra gondolt mi lenne, ha álruhát öltene és beolvadna az egyszerű városi emberek közé? Felvenne egy átlagos öltözetet és feltűnésmentesen kimenne a piacra, hogy megismerje az ottani emberek. Látni akarja miket vesznek, hallani akarja mit beszélnek, mi a véleményük az új királyról, vagyis róla. Ha lesz rá ideje meg is fogja tenni, és ha jól sül el, lehet, hogy a későbbiekben is alkalmazni fogja ezt a módszert.

Szerelmem a királyWhere stories live. Discover now