Su Şok gözlerle Diyara bakıp "bu gerçek mi?" dedi. Diyar, "evet deniz gözlüm gerçek okuyacaksın, doktor olacaksın." Diyar'ın Suyu okula kaydetmesi, Suyu mutlu etmişti. Ama sevinemiyordu. Hep babasından beklerdi bu jesti, Annesini öldüren adamın, yeğeninin böyle bişey yapması sevinç vermiyordu. Su Diyara bakıp, "teşekkür ederim ama böyle bişey yapmana gerek yoktu." dedi. Diyar, "hayır Su gerek vardı. Okuyup doktor olmak senin küçüklüğünden beri hayalindi. Bende sadece hayalin için ufak bir jest yaptım." dedi. Su, "teşekkür ederim." dedi. Diyar gülümseyerek, "Su ben senin, bütün hayallerini tek tek gerçekleştireceğim."dedi. Su, "İstemiyorum gerçekleştirme, Senden ve ailenden gelecek hiç bir şey istemiyorum." dedi. Su halen Aslan Ailesinin bütün fertlerinden, nefret ediyordu. Diyar, "SU AMCAMIN İŞLEDİĞİ GÜNAHIN BEDELİNİ BANA ÖDETME" dedi. Su sinirle, diyara baktı. "Benim gözümde hepinizde aynısınız. Annemi, Ha amcan öldürmüş, ha sen, ne fark eder?" dedi. Diyar morelini bozmuştu. Bişey demeden odadan çıktı.
Akşam olmuştu. Diyar, Suyun yanındaydı. İkisinin ağzından, tek bir kelime bile çıkmıyordu. Şilan, Suya, yemek getirmek için odaya girdi. Şilan, "NASILSINIZ ? ÇİFTE KUMRULAR" dedi. Diyar, kardeşine bakıp gülümsedi. Suda, Şilana ters ters bakıp durdu. Şilan," Hadi bakalım Su, yemek vakti."dedi. Su bağırarak, "ya yeterr artık yeterr hiç bir şey olmamış gibi davranmayı kesin!" dedi. Şilanda sesini yükselterek, "Su biz bişey yapmadık. Eskiden, Kan davası olmadığı zaman, ne güzel hep beraberdik. Yediğimiz, içtiğimiz ayrı gitmezdi. yakın arkadaştık." dedi. Su bağırmaya devam ediyordu. "Bak dediğin gibi bunlar hepsi eskiden kaldı. Şimdi ise baş düşmanımsınız." dedi. Diyar, "Su bize inatlanarak kendi açlıktan öldürecek misin? " dedi. Su diyara sinirle bakarak, "YA ANNEMİ ÖLDÜRDÜĞÜNÜZ GİBİ BENİDE ÖLDÜRSENİZ." dedi. Diyar, Suyun bu sözünü duyunca çok sinirlenmişti. Diyar, "Su saçmalama, kimse sana hiç bir şey yapamaz. Kılına bile dokunmalarına izin vermem." Su alaycı bakışlar attı. Ve "O yüzden mi kına gecesinde vuruldum. Aynen haklısın, kimse bana zarar veremez." dedi. Diyar ve Şilan cevap vermedi. Susup, Suyu dinlediler. Su, ikisine de bakarak, "hadi söyleyin bakayım, beni o zaman kim vurdu? " dedi. Diyar kaşlarını çatıp, dişlerini sıkarak, "Bilmiyorum ama Ahdım olsun, Seni vuran şerefsizi bulup, bu hayatı ona zindan edeceğim." dedi. Su diyara bakarak, "Kan davası neden çıktı?" dedi. Diyar, "Boşver Su olan oldu."dedi. Su diyara sinirle baktı. "Ne demek olan oldu. Bu kan davası yüzünden benim annem öldü. lütfen anlatır mısın? rica ediyorum." Diyar Suya bakarak, "tamam deniz gözlüm sakin ol anlatacağım."dedi. Su meraklı gözlerle Diyara bakıyordu.
Diyar, "Mustafa Amcamın, bir kızı vardı. Adı Meryemdi. O zamanlar, 10 yaşındaydı. Amcamda, Kızına çok düşkündü. Amcam için, dünya bir yana kızı bir yanaydı. Meryem, birgün okuldan eve dönerken, Araba çarpması sonucu vefat etti. Meryem'e çarpan kişide, Senin deden Bahattin Ağaydı. Kazayla oldu. isteyerek çarpmadım. dedi. Ama amcam inanmadı. İntikam için yemin etmişti. Bunu kan davası haline getirmişti. Bahattin Ağa'nın da en sevdiği gelini ve kızından bile üstün gördüğü kişi de, Senin annen Zümrüt hanım olduğu için, Anneni öldürerek intikam aldı. İki ailenin de husumeti böyle başladı."dedi. Su diyarı dinlerken göz yaşlarını tutamadı. Hıçkıra hıçkıra ağlıyordu. "Ya benim annemin ne suçu vardı. Benim ne suçum vardı. Senin amcan sadece Annemi öldürmedi. Benide annemle beraber öldürdü." dedi. Diyar, Suya sımsıkı sarıldı. "Haklısın deniz gözlüm ne desen haklısın, sana söz veriyorum bütün yaralarını tek tek saracağım" dedi. Su geri çekilerek, "BIRAK BENİ YA, SEN YARAMI SARMAK İSTERKEN DAHA ÇOK YARA AÇACAKSIN" dedi. Ve ağlamaya devam etti. Diyar'ın gözleri dolmuştu. Suyu böyle ağlayarak görmek, canını çok yakıyordu. Diyar, Suya üzülerek bakarak, "ÖZÜR DİLERİM. DENİZ GÖZLÜM SANA BU ACIYI YAŞATTIKLARINA, İZİN VERDİĞİM İÇİN ÇOK ÖZÜR DİLERİM." dedi. Su ağlamaya devam ediyordu. Su, "biliyor musun? Annesizlik çok zor, yıllar geçse bile acısı hep ilk günkü gibi taze." Şilan da, hıçkıra hıçkıra ağlıyordu. Diyar, "Seni anlıyorum. Gerçekten acısı çok büyük" dedi. Su Diyara sinirle bakıyordu. Ve, "Ya sen nerden anlayacaksın, beni anlaman için..." Diyar, Suyun sözünü kesti. Sert bir ses tonuyla, "Evet seni anlamam için, senin çektiğin acıyı çekmem lazım. Çektim Su. Bende Annemi kaybettim. Annesizliği çok iyi bilirim." dedi. Ve gözünden bir damla yaş aktı. Bunları söylerken bile, sesi titriyordu. Şilan da, Abisine sarılıp ağlamaya devam etti. Diyar da Şilana sarılmıştı. Su ikisine, çok üzülerek baktı. Ve nasıl canları yandığını biliyordu. Üçünün de acısı Ortaktı. Birbirlerini bu konuda çok iyi anlıyorlardı.
Sonra, Diyar, Su ve Şilan bahçede hava almaya çıkmışlardı. Ve Karşılarında gördüğü kişi, hepsini Şok etmişti...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KABUS OLAN GECE
General FictionDiyarbakır'ın meşhur aşiretlerinden olan Demirhanoğlu ve Aslan ailesi, geçmişte yaşadıkları bir husumet yüzünden düşman olmuşlardır. İki büyük aşirette birbirinden nefret ediyorlardı. Nefretleri o kadar büyüktü ki bütün Diyarbakır bilirdi. Aslan ai...