Su kaşlarını çatıp sinirle diyara baktı. "Bana yakınlaşmak için, yalan söylüyorsun. Kalkıp kendi acınla benim acımı kıyaslayıp, acıtasyon yapıyorsun benle senin acın bir olamaz..." Sonra Su derin bir nefes alıp verdi. "En iyisi gidip Şilana söyleyeyim, yalanını ortaya çıkarayım." Diyar Suyun kolundan tutup, "hayır lütfen söyleme, Şilan daha yeni evlendi. mutluluğunu bozma." Su diyara bakıp, "yalanın ortaya çıkar diye mi korkuyorsun?" Diyar, "inanman için ne yapabilirim." Su, "kanıtla o zaman" Diyar Suya bakıp başını salladı. " Tamam kanıtlayacağım. Anneme iftira atanlara, annemi ölüme sürükleyen herkesten hesabını soracağım. Ama kan dökerek değil, ve sende bunları göreceksin." Su başını olumlu anlamında salladı. Diyar, "Su lütfen bana yardım et. Bizim gibi, Ne masum canları aldı, ne hayalleri yarım bıraktı, Ne çocukları annesiz babasız bıraktı, Ne gerçekleşmesi mümkün hayallerin katili oldu. Evet töre maalesef ki töre, bana yardım et ve bu lanet töre yüzünden artık masum canlar yanmasın." Diyip gözünden bir damla yaş düştü. Su, "eğer ki annende, benim annem gibi töre kurbanıysa, sende evlatlık borcunu yerine getireceksin. Annene bunları yapanları bulacaksın. Seni sevmiyorum. Hatta nefret ediyorum. Ama bu konuda sana yardım edeceğim. Bunu yapanlar bedelini ödesin." Diyar Suya bakıp, başını olumlu anlamında salladı...
Su, "peki annene neden bunu yaptıklarını nerden bulacaksın. Diyar derin nefes alıp verdi. "Konağın yıllar önce, bir çalışanı vardı. Annemle sürekli sohbet ediyorlardı. Sonra annem öldükten sonra, emekli olup memleketi Kars'a gitti. Bizde Kars'a gidip, bulacağız o kadını, bildiklerini anlatsın." Su Diyara bakıp, "gitmek için babana, Şilana, amcana ne diyeceksin?" Diyar, "Su beni affeti. Ve balayına çıkıyoruz. Su kızgınlıkla diyara bakarak, "Saçmalama. Ben seni sevmiyorum. Balayı Fikri olmaz. Diyar Suya ters ters bakıp, "daha iyi bir fikrin varsa söyle onu yapalım." Su düşünceli bakarak, "Off aklıma bişey gelmiyor, ama balayı olmaz. Senden bu kadar nefret ederken, affetmiş gibi yapamam." Diyar, "biliyorum Su benden nefret ediyorsun. Ama başka çaremiz yok, başka hiç bir şekilde inanmazlar. Ancak bu şekilde, gidebiliriz. "Off tamam ya."
Sabah olur...
Su ve Diyar erkenden uyanmıştı. Aslan ailesi salonda kahvaltı yapıyordu. Su ve Diyar salona geldiler. Diyar, "afiyet olsun." Şilan Abisine bakarak, "abi sizde otursanıza." Diyar kardeşine bakıp gülümsedi. "Yok abiciğim biz yola çıkıyoruz." Devran bey meraklı gözlerle Diyara bakıp, "nereye?" Diyar suya bakıp, suyun elini tuttu. Su gizliden elini çekmeye çalışsada, beceremedi. Çünkü Diyar sımsıkı tutmuştu. Şilan Suya ve abisine bakıp gülümsedi. "Ooo, abiciğim yoksa Yeni bir aşk mı doğuyor?" Su Diyara, sinirli sinirli bakıyordu. Diyar gülümseyerek, "Aynen öyle abiciğim. Su beni affeti. Ve balayına çıkıyoruz." Şilan gülümseyerek, "Yaa çok sevindim. gidin bakalım. Baş başa kalın." Su başını eğmişti. Diyara çok sinir olmuştu. Diyar kardeşine bakıp göz kırptı. Devran bey Suya ve diyara bakarak, "iyi gidin bakalım. Ama artık Torun istiyorum. Ona göre..." Diyar Suya bakıp gülümseyerek, "En yakın zamanda, oda olacak baba."Su ve Diyar, konaktan çıkıp, Kars'a gitmek için yola çıktılar. Su Diyara ters ters bakıyordu. Diyar Suya bakıp, gülümseyerek, "Sen bana kızdın mı?" Su sinirli bir şekilde Diyara bakıyordu. "Bide soruyor musun? Evet çok kızdım niye elimi tutuyorsun." Diyar, "Ama deniz gözlüm inandırıcı olsun diye tuttum." Su sinirli bakmaya devam ediyordu. "Bide babanın emrine bak ya torun istiyorum. Diye tutturdu." Diyar gülmemek için kendini zor tutuyordu. "Ama haklı deniz gözlüm oğlunun, çocuğunu sevmek istiyor." Su sesini yükselterek, "offf ya sinirimi bozuyorsun. mümkünse yolculuk bitene kadar, hiç konuşma benimle..." Diyar başını olumlu anlamında salladı. "Peki öyle olsun deniz gözlüm. Bak hiç konuşmam, yolculuk çok sıkıcı geçer. Su sinirden derin nefes alıp verdi. "Ya zaten sen yanımda olduğun sürece, hayatım çok sıkıcı. Yolculuk da sıkıcı geçsin hiç sorun yok. Ama yeter ki Sus." diyar, "tamam sustum." Su başını cama yaslayıp, dışarıyı seyrediyordu. Diyar da, ara sıra suya bakıp, arabayı kullanmaya devam ediyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KABUS OLAN GECE
General FictionDiyarbakır'ın meşhur aşiretlerinden olan Demirhanoğlu ve Aslan ailesi, geçmişte yaşadıkları bir husumet yüzünden düşman olmuşlardır. İki büyük aşirette birbirinden nefret ediyorlardı. Nefretleri o kadar büyüktü ki bütün Diyarbakır bilirdi. Aslan ai...