Diyar ve Şilan şok içinde babalarına baktılar.
Diyar babasına öfkeyle bakarak, "baba sen ne söylediğinin farkında mısın ?"Devran bey derin nefes alıp verdi. "Duydun işte. Anneniz vefat ettikten sonra, evlendim ve iki kardeşiniz daha var."
Şilan sesini yükselterek, "İnanmıyorum sana baba, bunu da yaptın ya artık bir şey demiyorum."
Diyar ters ters babasına bakarak, "Neden bunca yıl sakladın ?"
Devran bey Diyara bakıp, "Üzülmeyin diye söylemedim."
Diyar kırgınlıkla babasına bakarak, "Şimdi daha mı iyi oldu ?"
Diyar hayal kırıklığıyla babasına bakıp ortamı terk etti. Şilanda sinirden odasına gitti...
2 saat sonra...
Diyar odasındaydı. Su Diyar'ın yanına gelmişti. Diyar'ın siniri çok bozulmuştu.Su Diyar'ın elini tutup, "Sıkma canını baban siz üzülmeyin diye söylememiş, belki de doğru zamanın gelmesini beklemiştir."
Diyar Suya üzüntüyle bakıp, "Su kalkıp babamı savunma. Yaptığı şey çok yanlıştı. Evlensin bir şey diyemem onun hayatı. Bunca yıl saklaması zoruma gidiyor. Buda yetmemiş gibi, karısı çocukları buraya geliyor. Babam en sonunda beni Delirtecek..."
Su üzgün bir şekilde Diyara bakıp, "doğru haklısın. Ama olan oldu. Üzme kendini..."
Diyar başını Suyun dizine koyup, "Herşey çok üst üste geliyor. Bu sefer gerçekten yoruldum. Annemin ölümüne susup ve üstüne evlenmesi, Canımı çok yakıyor."
Su Diyar'ın saçlarına dokunup, "Bu günlerde geçecek. İnan bana, Bir gün her şey çok güzel olacak..."
Diyar gülümseyerek, "Sen hep böyle yanımda ol, ben başka bir şey istemiyorum."
Su bir şey demeden, gülümseyerek Diyara baktı.
Diyar Suya bakıp, "Şimdi sen uyuyacaksın. Ve beni odadan kovacaksın. Değil mi ?"
Su gülümseyerek, "vay artık ezberlemişsin."
Diyar gülümseyerek, "anladığım kadarıyla, yine nazikçe odadan kovuyorsun. Neyse bitanem alıştım artık, İyi geceler deniz gözlüm."
Su Diyara bakıp, "İyi geceler..." Diyar gülümseyip, odadan çıktı. Su gün geçtikçe Diyarı sevmeye başlamıştı.
Sabah olmuştu. Konağın girişinde, Devran Bey'in eşi, Pervin hanım ve iki çocuğu vardı. Pervin hanım, esmer, iri gözlü, acımasız, kimseye karşı merhameti olmayan vicdansız bir kadındı. Ve dediğim dedik bir kadındı. Yapamayacağı hiç bir yoktu.
Devran bey, eşi Pervin hanım ve çocuklarını görünce, çok mutlu olmuştu.
Devran bey gülümseyerek, "Hoşgeldiniz."
Pervin hanım, "hoşbulduk"
Devran bey, "ben sizi tanıştırayım." Devran bey tek tek aile fertlerini göstererek, "Abim Mustafa, Oğlum Diyar, kızım Şilan, damadım Azat buda gelinim Su, Diyar ve Şilan bunlarda kardeşleriniz, Emir ve Aslı"
Diyar, baştan sona kadar, Pervin hanım, Emir ve Aslıyı inceledi. Emir, esmer, uzun boylu, siyah gözlü, yakışıklı ve kendi halinde bir gençti. Aslı da, "kumral tenli, kahverengi gözlü, kısa saçlı, kendinden başka kimseyi sevmeyen, herkesle alay eden, bir genç kızdı.
Pervin hanım Suya bakarak, elini uzatıp, sert bir ses tonuyla "öp bakalım gelin hanım."
Su birşey demeden Pervin Hanım'ın elini öpmüştü. Pervin hanım ilk günde, Suyu kendine hedef belirlemişti.
Pervin hanım Suya sert bir şekilde bakıp, "gelin hanım O kadar yol geldik, kalk bir kahve yap."
Su başını olumlu anlamında salladı. Mutfağa gidecekken, Diyar Suyun kolundan tutup, "evde bu kadar yardımcı varken, Sen dur deniz gözlüm. Benim karım sizin hizmetciniz değil. Çok kahve içmek isterseniz, kızına söyle o yapar sana."
Devran bey kaşlarını çatıp sinirle Diyara baktı. "Diyar saygısızlık yapma. Sudan istediyse, kahveyi Su yapacak. Pervin bu konağın hanımı ne dese o olacak."
Diyar çok sinirlenmişti. "Bu kadının hiç bir dediği de olmayacak. Benden de karımdan da, kardeşimden de uzak duracaksınız."
Pervin hanım nefretle, Diyara ve Suya baktı. "Bu konağın hanımı benim. Ne desem o olacak. Rahatsız olan varsa kapı orda."
Şilan sinirli bir şekilde Pervin hanıma bakarak, "Ya sen kimsin ? Daha yeni bugün geldin kimin evinden kimi kovuyorsun..."
Aslı sesini yükselterek, "Annemle düzgün konuş, yoksa kimse seni benim elimden alamaz."
Azat Aslı ya sert bir şekilde bakarak, "Şilan hamile, karıma dokunursan, canını yakarım."
Devran bey bağırarak, "Yeterr kesin sesinizi. Pervin bu konağın hanımı, Ona saygı duyacaksınız. Son sözüm budur."
Herkes odalarına dağılmıştı. Diyar çok sinirliydi.
Su diyara bakıp yumuşak bir ses tonuyla, "Sakin olur musun ?"
Diyar bağırarak, "Sakin felan olamam. Bi bu eksikti. Ben bunlara bu konağı dar ederim. Su senide uyarıyorum. O kadından ve çocuklarından uzak duracaksın. Sana en ufak bir şey deseler haberim olsun."
Su biraz Diyar'ın bağırmasıdan ürpermişti. Bişey demeyip sadece başını olumlu anlamında salladı.
2 saat sonra...
Aslan Ailesinin bütün fertleri masa da oturmuştu.
Pervin hanım Diyara bakıp, "çocuğunuz var mı ?"Diyar soğuk bir ses tonuyla, "yok"
Devran bey, Pervin hanıma bakarak, "Diyar ve Suyun evliliği sadece kağıt üzeri, Gelin hanım çocuk istemiyormuş."
Pervin hanım sert bir şekilde, "Olmaz öyle, çocuk istemek zorundasın. Ya çocuk isteyeceksin. Yada üstüne kuma gelecek...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KABUS OLAN GECE
General FictionDiyarbakır'ın meşhur aşiretlerinden olan Demirhanoğlu ve Aslan ailesi, geçmişte yaşadıkları bir husumet yüzünden düşman olmuşlardır. İki büyük aşirette birbirinden nefret ediyorlardı. Nefretleri o kadar büyüktü ki bütün Diyarbakır bilirdi. Aslan ai...