Diyar'ı kurtaran kişi, Babası Devran Beydi. Diyar'ın kaçırıldığını biliyordu. Ama Emir ve Azattın kaçırdığını bilmiyordu. Diyar söylediği zaman öğrenmişti...
Diyar ve Su aşağıya inmişti. Diyar Emiri görünce kan beynine sıçramıştı.
"Lan şerefsiz sen ne yüzle buraya geliyorsun." diyip, Emire kafa atmıştı.
"Karıma dokunmaya kalkan ellerini kırarım." Emiri çok pis dövmeye başladı.
Devran bey araya girdi. "Diyar dur! Emir'in cezasını ben vereceğim."
Diyar durmuyordu. Emir'in ağzını burnunu dağıtmıştı. Yüzü kan içinde kalmıştı.
Devran bey Diyar'ı kollarından tutup,
"Diyar Dur yeter. Tamam haklısın. Emir'in yaptığının affedilecek bir yanı yok. O yüzden Emir yurtdışına gidecek. Birdaha da karşına çıkmayacak."Diyar bağırarak, "yaptığı şerefsizlik yanına kâr mı kalacak ? Yurtdışına gitmek bunun için kurtuluş olur. İşinize geldiği zaman töre diyip, kan dökmeyi biliyorsunuz. Emir'de benim karıma dokundu. Töre gereği onunda ölmesi lazım."
Devran bey kızgınlıkla Diyara bakarak, "Zaten Emiri yurtdışına birdaha gelmemek üzere göndererek, en büyük cezayı vermiş oluyoruz."
Devran bey adamlarına emir vererek, Emiri konaktan çıkarmıştı.
Diyar babasına öfkeyle bakarak, "Annemi suçsuz yere töre diyip, öldürtmeyi biliyordun. Oğluna gelince, sadece yurtdışına gönderdin. Ona bakılırsa, Emir şerefsizinin de töre gereği ölmesi gerekiyordu. Artık sana diyecek bir sözüm yok baba yazıklar olsun." Diyar Sinirle odasına gitti.
Azat ve Şilan odalarındaydı.
Şilan Azat'a kırgınlıkla bakarak, "İnanmıyorum sana. Nasıl abimi kaçırabilirsin. Senin nefret ettiğin kişi benim abim, benim canım. Yeter artık Yeter. Abimden uzak dur!"Azat Şilana üzüntüyle bakıp, "Haklısın. Özür dilerim."
Şilan Azat'a nefretle Bakarak, "Özür dileme! Yap yap sonra özür dilerim. Olmaz öyle Azat istediğini yapıp, karşıdan sürekli anlayış bekleyemezsin."
Azat Şilanın elini tutup, "bitanem sakin olur musun ? Hamilesin bebeğimize bir şey olacak."
Şilan elini geri çekip, "Dokunma bana. Böyle yaparak sana olan güvenim, sevgim azalıyor. Artık senden nefret ediyorum."
Azat yaptıklarından dolayı pişman olmuştu. "Bitanem özür dilerim. Yapma böyle, artık Diyara karışmayacağım."
Şilan sesini yükselterek, "Benden özür dileme. Özür dileyeceğin kişi ben değilim. Sana çok kırgınım Azat. Bu sefer affetmeyeceğim. Abimin canını yakınca sadece abimin canını yakmış olmuyorsun. Benimde canımı yakıyorsun."
"Ne desen haklısın. Ama sana söz veriyorum. Birdaha seni üzmeyeceğim."
Şilan Azatta kırgınlıkla bakıp, "Öyle hatalar yapıyorsun ki, kendinden soğutuyorsun."
"Söz verdim bitanem. Artık abinden uzak duracağım. Üzmeyeceğim seni."
Şilan yüzünü çevirip, "Azat artık sana güvenmiyorum. Verdiğin sözlere inanmıyorum. Boşuna yorma kendini affetmeyeceğim."
Azat Şilanın gözlerinin içine bakıp, "Bu sefer sözümde duracağım. Yapma böyle."
Azat bu sefer gerçekten de Diyara yaptıkları için pişman olmuştu.
Şilan kapıyı göstererek, "Çıkar mısın ? Yalnız kalmak istiyorum."
"Şilan lütfen yapma böyle. Özür dilerim gerçekten pişmanım."
Şilan cevap vermemişti. Yüzünü çevirmişti.
Azat üzgün bir şekilde odadan çıkmıştı.
Diyar ve Su odalarındaydı. Su Diyara ters ters bakıyordu. Diyar Suyun ona baktığını görünce kızgın bir ses tonuyla,
"Ne oldu ? Ne bakıyorsun?"
Su Diyara bakıp, "Bana niye kızıyorsun ?"
Diyar'ın suratı asıktı. "Sana kızgın değilim. Emir şerefsizine kızgınım. Kızım seni deli gibi seviyorum. Sana biri yaklaşınca, deliye dönüyorum."
Su Diyar'ın elini tutup, "Değil Emir bütün Diyarbakır gelse, benim gözüm senden başkasını görmez.
Diyar gülümseyerek Suya bakıp, "bak ben sana söylemiştim. Bana aşık olacaksın."
Su gülümseyerek, "doğru söylemiştin. Sen kazandın. Ben de sana yenildim."
Diyar Suya aşkla Bakarak, "13 yıldır kazanan hep sendin. Deniz gözlüm Ben sana 13 yıldır yeniliyorum. İyi ki yenilmişim. İyi ki sevdim seni."
Su Diyar'ın Ela gözlerinin içine bakarak, "hiç ayrılmayalım olur mu ?"
Diyar gülümseyerek, "Valla ben halimden çok memnunum ayrılmaya da hiç niyetim yok. Ben bu eli bi kere tuttum. Allah'ın izniyle de hep de tutacağım."
Su Diyara aşkla Bakarak, "Seni çok seviyorum Ela gözlüm."Sonra Diyar Suya yakınlaştı. Suyu kendine doğru çekip, dudağından öptü. Suda itiraz etmeden karşılık verdi...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KABUS OLAN GECE
General FictionDiyarbakır'ın meşhur aşiretlerinden olan Demirhanoğlu ve Aslan ailesi, geçmişte yaşadıkları bir husumet yüzünden düşman olmuşlardır. İki büyük aşirette birbirinden nefret ediyorlardı. Nefretleri o kadar büyüktü ki bütün Diyarbakır bilirdi. Aslan ai...