7 : sponsored

80 11 0
                                    

BAD AMAINA biarkan tatapannya tetap pada anak mata coklat milik Malik Aseer. Namun sedikit pun lelaki itu tidak kisah dengan Bad. Dia hanya berlagak biasa seolah Bad tiada di hadapan.

Bad agak bengang dengan Malik namun dia tetap dengan pendiriannya untuk menatap terus pada Malik sehingga lelaki itu menyerah kepadanya. Bad ada alasannya tersendiri mengapa dia buat begitu.

Desperate, yes, she is damn desperate.

"Future husband, please ? I really need it. Please !" Bad memujuk.

Malik buat pekak, dia tidak akan beri apa yang dikehendaki Bad. Perempuan ini sudah banyak kali menyusahkan dan membawa Bad ke Turki adalah sebuah kesalahan besar untuk Malik.

"Malik !" nada suara Bad naik seoktaf.

Sekali lagi, panggilan keras Bad itu langsung tidak membuat Malik mengangkat pandangan padanya. Sebaliknya, Malik semakin membuat Bad tidak wujud di situ.

"Malik, if you keep ignoring me..." Bad memberi amaran, mata disepetkan.

"No is a no." Malik membalas.

Malik kembali fokus pada telefon yang ada di genggaman. Bad mengetap bibir, geramlah dengan bakal suami dia yang terlalu sombong ini. Bad hentakkan tangan ke meja.

"You will regret for treating me like this, future husband."

"I will not," balas Malik sarkastik bunyinya.

Di hati Bad sudah terasakan seperti dicucuk-cucuk. Tapi Bad Amaina mana reti mengalah selagi apa yang dia hendak dia tidak dapat. Dia ini keras kepala tahu !

"Gimme your card or I will do something really bad." Bad tidak akan peduli apapun cara dia buat untuk dapatkan apa yang dia mahu.

---

Bad menerjah masuk ke dalam bilik milik Malik sehingga Malik yang sedang menikmati teh pun terkejut. Malik mendelik ke arah Bad. Bad hanya senyum lebar.

"What do you want ?" tanya Malik, agak marah namun dia tahan.

"Give me a card."

Mendengarkan permintaan Bad, Malik sengih sinis. Bagi kad kepada Bad ? Itu rasanya tidak mungkin akan terjadi.

"Malik, cepatlah ! I want to go shopping !" rugilah Bad kalau dia tidak berbelanja di Turki ini.

"Why would I give you ? After all, it's you who want to be here. Shouldn't you be having some cash coming here ? You take care of that yourself. My money is mine."

---

Inilah yang membuatkan Bad bengang habis-habisan terhadap Malik. Dia minta bukan banyak pun. Bad hanya inginkan kad hitam sebagai satu 'hadiah' untuknya.

But Malik is not just sombong. Dia ini sudah masuk kategori kedekut !

"Malik, I swear you will regret if you dare tell no."

Malik pandang wajah Bad, senyum sinis dia ukir, "I don't care. Do whatever you want, woman."

Bad menjeling, sedikit pun tidak ada kasihan kepada gadis yang sudah tiada uang ini. Bad terpaksa mengalah. Dia pun keluar dari bilik Malik.

Malik senyum lebar bila Bad sudah tiada dekat dengannya. Bolehlah dia bertenang untuk hari ini. Tanpa ada Bad di sisi, satu ketenangan luar biasa.

***

"What else ?" tanya Selim pada Bad.

Bad menunjuk ke arah sebuah kedai yang ada berada di kanan tidak jauh daripada mereka. Bad ingin teroka segalanya yang ada di negara Turki ini.

STUCK WITH YOU ✅️Where stories live. Discover now