13 : kidnapped !

102 9 0
                                    

BAD AMAINA senyum memandang wajah Aiser yang dari tadi hanya mendatar, sama persis seperti wajah ayahnya, Malik.

Taman permainan yang jauhnya 12 kilometer dari banglo Malik menjadi tempat kepergiannya Bad dan Aiser. Semua ini adalah rancangan Bad sendiri.

Niat Bad hanya satu, mahu buatkan Aiser merasa selesa dan menerima Bad sebagai seorang mamma yang baharu. Bukankah dia seorang yang baik ? Hah.

"Aiser, can you call me mamma ?" Bad meminta.

Aiser pandang wajah Bad, lama.

"I. Don't. Want." di sebut satu persatu ayatnya.

Bad tersentak. Cis, anak pun perangai sama macam bapa. Dua-dua pun sombong !

Bad menahan geram. Bapa dia pun susah sangat Bad hendak pikat inikan pula anaknya ini.

"Aiser. You can't act rude to your new mother. Come on, you don't need to be shy. Call me mamma from now."

Aiser kedipkan mata. Dia tidak ingin. Itu yang ada di dalam hati.

Aiser berjalan menuju ke buaian. Dia mahu bermain daripada dia layankan mak cik yang baru dia kenal.

Bad terkejut dengan perlakuan Aiser. Ini barulah kita namakan bapa borek anak rintik. Perangai anak-beranak itu boleh sama !

Ini yang buat Bad tidak tenang. Dia syak si Lily itu pasti hasut Aiser bukan-bukan sampai anak kecil berumuran 5 tahun itu tidak mahu mendengarkan Bad.

Selama ini, semua budak sukakan Bad. Hendak bilang dia kasar memang lembut sahaja -- walaupun ada waktu kasar dia terkeluar.

Ah ! Semua itu tidak ada kaitan.

Yang pasti, dia hanya mahukan Aiser mengakui diri dia sebagai ibu yang baru. Kalau tidak -- dia sendiri yang akan paksa !

MUAHAHA.

Eh, tidaklah begitu. Kejam sangat pula. Hihih.

"Aiser !" panggil Bad.

Senyum Bad ukir penuh lebar di bibir. Dia berjalan mendekati Aiser yang ada di buaian.

"Aiser, let's go somewhere fun. Today is our day !" Bad teruja.

Aiser langsung tidak teruja. Why would he ?

Aiser turun dari buaian, "Teyze, gitmek istediğin yere git.  Teyzem olmadan kendi başıma yürüyebilirim."
(Mak cik pergilah ke mana mak cik nak pergi. Saya boleh jalan sendiri tanpa mak cik)

Bad yang mendengar itu tercengang -- how dare he call her mak cik ! Bad ini bukan orang tua hendak di panggil mak cik.

Kurang asam betul budak nama Aiser ini.

"Hey, you can't say that to me. I'm your mother." Bad tidak akan putus asa.

Aiser pandang ke wajah Bad. Bad tayang senyum. Kemudian, Aiser kalihkan pandangan. Dia lepaskan pula keluh.

Wait. How dare !

"You are not my mother."

ZUP. Terguris hati kecil milik Bad Amaina kerana kata-kata fakta yang di lontarkan oleh Aiser, anak lelaki kepada Malik. Auch, sakit.

"Dasar--"

"My mother died when I was three years old. You are not my mother and will never be my mother. You not suit to be my mother. I don't know you." Aiser being sarcastic di usia muda.

Double kill.

Rasa sakit yang bukan maen. Berdamage sekali ebribadi. Betapa sakitnya Bad rasa sehingga dia hilang kata-kata.

STUCK WITH YOU ✅️Where stories live. Discover now