11 : AISER

91 10 0
                                    

LAGU BERTAJUK Feels versi sped up dipasang oleh Bad Amaina. Dia menari-nari, menggoyangkan badan mengikuti rentak lagu feels tersebut. Lagu itu sangat sesuai untuk Bad.

"Woo !" jerit Bad.

Earphone terpasang di kedua telinga Bad. Dia tidak berfikir pun jikalau para maid memerhatikan dirinya sejak tadi. Bad hanya fikir dia mahu bersenang dan bergembira di awal pagi begini.

Saja buat senaman di pagi hari. Bukan buat Tiktok. Aha.

Hey!
No-nothing ever last forever, no
One minute you're here and the next you're gone
So I respect you, wanna take it slow
I need a mental receipt to know this moment I owe

Do you mind if I steal a kiss?
A little souvenir, can I steal it from you?
To memorize the way you shock me
The way you move it here
Just wanna feel it from you

Don't be afraid to catch feels
Ride drop top and chase thrills
I know you ain't afraid to pop pills
Baby, I know you ain't scared to catch feels
Feels with me

Bad mulai mengvibe pada lagu tersebut. Sesungguhnya, lagu ini adalah the best. Bad menggoyangkan juga kepala ke kanan kiri, sangat menghayati lagu.

Do you mind if I steal a kiss?
A little souvenir, can I steal it from you?
To memorize the way you shock me
The way you move it here
Just wanna feel it from you

Don't be afraid to catch feels
Ride drop top and chase thrills
I know you ain't afraid to pop pills
Baby, I know you ain't scared to catch feels
Feels with me

Makin rancak jugalah goyangan kepala daripada Bad. Para maid yang memandangi itu pun turut terkejut. Adakah Bad semalam terhantuk dengan objek keras sehingga menyebabkan kelakuannya bertambah gila sekarang ?

Lagu Feels sped up itu di ulang berkali-kali dan tarian yang sama terus dibuat oleh Bad. Dia tidak fikirkan sama sekali sekitarnya. Begitu juga dengan kehadiran Selim di dapur.

Selim berkerut dahi melihat menantu cucunya. Ada apa pagi ini sehingga semangat anak perempuan itu ? Hairan pula dia dengan sikap terlalu random daripada Bad Amaina.

Ada masa baik, ada masa nakal minta pijak. Ada masa pula kewarasan akal tiada. Agaknya ada masalah barangkali dengan otaknya tapi haraplah tiada -- bahaya.

"beyler ne izliyorsunuz ?"
(What are you guys watching ?) soal Malik.

Kepala Malik sontak di pusing ke arah kiri. Dia lihat jelas Bad atau isteri dia sedang menari -- sebetulnya lebih kepada pertunjukkan kumpulan sirkus. Macam monyet punya perangai.

"Sen halledersin, Malik.  sanırım kör olacağım.  hayatımda gördüğüm aptalca bir dans."
(You take care of that, Malik. I think I'm gonna go blind. That is a stupid dance I have ever seen in my life) Selim menggeleng kepala.

Pundak Malik ditepuk oleh Selim. Dia pun beredar keluar dari dapur. Melihat sudah ada Malik, para maid masing-masing pun turut beredar dari dapur.

Biarkanlah suami yang handle isteri yang agak tidak waras itu. Apa boleh buat, bukankah Bad Amaina sememangnya berperwatakan begitu ? Malik yang jadi tidak waras jika berterusan begini.

"What are you doing ?" soal Malik dengan suara agak keras bercampur aduk dengan rasa malu.

"Hey, good morning husband. I'm doing a morning exercise." senyum lebar di ukir.

STUCK WITH YOU ✅️Where stories live. Discover now