3

1K 80 4
                                    

Lirisha yüzündeki heyecanlı ve sabırsız tebessümle kapıyı çalıyordu. Bir süre sonra kapıyı Mrs. Bouquet söylene söylene açtı.

"Lirisha? Erken gelmişsin, bir sorun mu var?"

"Hayır, Mrs. Bouquet! Hiçbir sorun yok, izin verirseniz odama gidebilir miyim?"

"Tabi." dedi kadın şaşkın bir şekilde. Lirisha çok mutlu görünüyordu.

Koşarak "odasına" gitti küçük kız. Aslında bir odası yoktu. Tavan arasında ona bir masa ve sandalyeyle beraber derme çatma bir yatak ayrılmıştı. Kaldıkları daire en üst katta olduğundan dairenin 2 katı vardı. 2. kat küçük ve dar bir tavan arasından ibaretti ve işte o zavallı tavan arasında Lirisha kalıyordu.

Gayet temiz tuttuğu tavan arasında heyecanla yatağına atladı ve elindeki kalın, eski kitabı açıverdi.

"Büyücüler ve Büyü dışılar."

Önsöz Lirisha'nın dikkatini oldukça çekmişti. 'Büyücüler' de ne demekti?

Yalnızca masallarda, romanlarda rastlayabileceğini düşünüyordu. Bunun da bir roman olduğunu düşündü küçük kız.

Zaten fantastik ve bilimkurgu adı altında yazılan klasik romanlara bayılırdı Lirisha.

Kitabı ters çevirdi ve arka kapağında bir şeyler yazıyor mu diye kontrol etti. Önce koluyla tozunu sildi ve en alt köşede ufak bir yazı dikkatini çekti.

"Sihir Bakanlığı'nın resmi basımı."

'Sihir Bakanlığı mı?' diye geçirdi içinden Lirisha. Gittikçe daha da meraklanıyordu ve kitabı okumaya başladı.

...

Saatlerdir kitabı okumaya dalmıştı ve zamanın nasıl geçtiğini fark edemedi bile ufaklık.

Merdivenlerden ayak sesleri yaklaşırken bunu duyamayacak kadar dikkatini kitaba yöneltmişti.

"Miss Bouquet, yemek hazır. Msr. Bouquet sizi çağırmamı istedi."

Lirisha endişelendi ve mahçup hissetti. Bunca zamandır odasında kitap okuyordu. Yemek saatinin geldiğinin farkına varamamıştı. Daha da beteri onca zamandır aşağıya inip işlere yardımcı olamamış, Msr. Bouquet'le el işi bile yapamamıştı.

Kitabı bir köşeye kaldırdı ve hızlıca merdivenlerden indi. Bir yandan kendisini çağırmaya gelen hizmetliye de teşekkür etti.

"Lirisha, sonunda aşağıya inebildin!"

Dedi Msr. Bouquet. sesinden sitem ettiği seziliyordu.

Mr. Bouquet tek kelime etmedi. Yalnızca kendisinin dahi sofraya zamanında oturduğunu belli etmek için boğazını temizledi.

Lirisha Mr. Bouquet'in bile sofrada olduğunu görünce iyice utandı. Masaya oturmadan önce konuşmaya başladı.

"Çok özür dilerim efendim. Ben zamanın nasıl geçtiğini fark edemedim. Kitabıma dalmışım, mazur görün lütfen."

Sofraya oturdu ve bakışlarını yerden ayırmadı, bir cevap beklemeye başladı.

"Bir daha olmasın Lirisha. Zaten daha önce yaptığın bir şey değildi bu yüzden bu seferlik seni affediyoruz." Dedi Msr. Bouquet.

"Kitaplar seni bu kadar soyutlaştıracak olursa sana daha fazla kitap getirmeyeceğim küçük hanım." diye ekledi kocası.

Lirisha kaygıyla Mr. Bouquet'e baktı.

"Efendim, bir daha olmayacak!"

"İyi olur." dedi adam yemeğini yemeye koyularak.

Çocuklar gülüşüyor yemeklerini yiyordu. Lirisha o akşam pek bir şey yiyemedi ve yaptığı hatadan dolayı, hatasını telafi etmek adına sofrayı o akşam hizmetlilerle beraber kendisi kaldırdı.

free | Tom Marvolo Riddle fanficHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin