"James" roept iemand van de gang. Beide negeren we het en gaan door. De deur word opengedaan en geschrokken kijken we naar de deur. "Oh, ik kom later wel terug"zegt Jack en hij wilt weglopen. "Ik kom eraan" zegt James en hij loopt weg. Waar ben ik in godsnaam mee bezig?
Pov Julia
Als de deur eenmaal gesloten is, hoor ik ze alleen nog de trap aflopen tot het stil word. Oh god, hoe kan ik zo stom zijn? Ik hoor iemand weer de trap oplopen en vlieg de badkamer in. Ik draai de deur op slot en zet snel de douche aan. "Juul waar ben je?" hoor ik hem roepen. "Ik ben aan het douchen" roep ik terug. Ik was mijn haar, scheer mijn benen etc . Hoe laat zouden die mensen voor vanavond komen? En waar gaan we heen? Ik kan zo slecht tegen verrassingen. Ik vouw mijn haren in een handoek en doe mijn badjas aan. Hij is weg als ik de kamer weer binnenloop. Ik ben bezig met mijn haar borstelen, als James met 2 meisjes van dezelfde leeftijd binnen komen stormen met een kledingrek en grote koffer. "Juul dit zijn Eva en Louise, zij komen je helpen met je make up en kleding voor vanavond" zegt hij. Ik lach als ik de prachtige jurken zie hangen. "Dankjewel James" zeg ik en geef hem een knuffel. "Zullen we dan maar beginnen?" vraagt Eva.Ze lakken mijn nagels, krullen m'n haar, geven me gouden sieraden en doen ook mijn make up prachtig. Ze laten één voor één alle jurken zien en ik pas ze bijna allemaal tot ik de perfecte heb gevonden, een kort zwart jurkje met lange mouwen. [zie bijlage]
Ik moet lachen als ik mezelf zie staan in de spiegel. Eindelijk voel ik me weer als een normaal meisje. "Je ziet er prachtig uit" zegt Louise glimlachend. "Dankjewel" zeg ik lachend en geef ze allebei een knuffel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar we heengaan. Ik loop achter ze aan de trap af naar de woonkamer. "James" roept Louise. Iedereen kijkt op. "Ze is klaar" zegt Eva en ze stappen beide aan de kant zodat ik zichtbaar word. Ik lach ongemakkelijk."Gaan we?" vraag ik om de stilte te onderbreken. "Uh ja" zegt James en staat op en pakt m'n hand vast. We lopen met z'n allen naar buiten. James en ik stappen weer in een zwarte range rover en de anderen in 2 zwarte Jeeps. "Je ziet er prachtig uit Juul" zegt James. "Dankje" zeg ik en kijk snel de andere kant op zodat hij niet ziet dat ik rood word. "Waar gaan we nou heen?" vraag ik nieuwsgierig. "Kom je zo achter" zegt hij geheimzinnig. Ik zucht.
Na zo'n 20 minuten rijden stoppen we op een grote parkeerplaats vlak naast een winkelstraat. Ik hoor al wat gedempte muziek als ik de auto uitstap. James pakt mijn hand stevig vast en kijkt me waarschuwend aan. "Rustig maar hoor" zeg ik lichtelijk geïrriteerd. We lopen de winkelstraat in waar een lange rij staat. James en Nathan praten even met een man in een zwart pak die vooraan de rij bij een grote deur staat. De deur gaat open en nu word duidelijk waar de muziek vandaan kwam. We lopen met z'n allen naar binnen waar de muziek keihard opstaat. James pakt mijn hand nog steviger vast en we lopen een trap op naar een soort balkon.
Hier staan 2 banken in een hoek met een tafel waar een bak op staat. Als ik dichterbij kom zie ik een fles wodka en twee flessen Bacardi met ijs erin. James zet me op zijn schoot waarna ik naast hem ga zitten. "Gefeliciteerd Juul" zegt James en drukt een kus op mijn wang. "Dankjewel" zeg ik licht blozend. Al snel worden de shotglaasjes tevoorschijn gehaald en kan de avond beginnen. Ik zit nog met ontsnappen in mijn achterhoofd maar bedenk me al snel aangezien het toch niet gaat lukken vanavond. Als iedereen zo'n 3 shotjes opheeft worden er mixjes ingeschonken. Ik heb nooit goed tegen alcohol gekund dus ik voel me al lichtelijk duizelig, en het voelt heerlijk. Na een paar drankjes wil ik weer naar beneden. Ik trek James aan z'n arm van de bank mee naar de trap. "Kom we gaan dansen" roep ik enthousiast. Hij trekt zijn arm los. "We gaan zo" zegt hij geïrriteerd. "Oké dan ga ik zelf wel" zeg ik en loop de trap af naar beneden.
Hij loopt me toch maar achteraan en ik pak zijn hand vast zodat ik hem niet kwijtraak. Ik moet eerlijk zeggen dat hij wel goed kan dansen. De muziek is geweldig en weerhoud me er zeker niet van om te dansen. Ik zie James zelden lachen, wat misschien ergens ook wel mijn schuld is, maar nu stopt hij er niet mee. Als hij me heel even los laat, roept een dronken jongen iets onverstaanbaars naar ons. Ik kijk hem vragend aan. Maar aan James zijn gezicht te zien begreep hij het heel goed. Hij roept wat terug waardoor de jongen hem een duw geeft. Ik kijk James geschrokken aan wachtend op zijn reactie. James lacht en duwt hem terug. Nathan komt er net op tijd tussen voor er iets gebeurt. Hij roept iets naar hem en loopt met James weg. Ik probeer te begrijpen wat er zojuist gebeurde maar Jack pakt me bij mijn arm en neemt mij ook weer mee naar boven. "Waar is James?" vraag ik als ik alleen met hem op de bank zit. "Hij komt zo, wil je nog wat drinken?" vraagt hij. Ik knik ja en hij drukt me nog een glas in m'n hand. Na een paar minuten vind ik het wel erg lang duren en word ik ongeduldig. Jack en ik doen nog een shotje en we praten wat. Pas na 10 minuten komt James met Nathan en Kevin teruglopen.
"Waar bleef je" vraag ik ongeduldig. "Ik ben er nu toch" zegt hij en legt zijn hand op mijn been. "James?" Ik pak zijn hand waarna hij hem gelijk terugtrekt. Zijn knokkels liggen open. "Wat heb je gedaan?" vraag ik. "Niks" zegt hij ergerend. Ik gooi mijn drinken in een keer achterover. "Heb je nog niet genoeg gehad?" vraagt James. "Nee" zeg ik en schenk nog wat in voor mezelf. Voordat ik het op heb trekt James het uit m'n handen en neemt er een slok van. "Je hebt genoeg gehad" zegt hij. "Nog eentje?" vraag ik lief. "Nee" ik pak zijn hand waarmee hij het glas vastheeft en geef er een kusje op. "Alsjeblieft?" vraag ik weer lief. "Nog 1 en dan is het klaar" Ik kijk hem lachend aan als hij me het glas aangeeft. Ik drink het 'rustig' leeg en besluit daarna dat ik zin om te dansen. "We gaan" commandeer ik en ik sta op. James loopt me achteraan de trap af maar dit keer is hij het die me meetrekt. We dansen en ik geniet van elke minuut. Nathan tikt James op zijn schouder, zegt iets en loopt weg. "We gaan" zegt James. "Waarom?" vraag ik. Hij pakt m'n hand en trekt me mee naar de uitgang. Net voordat we buiten staan trek ik mijn hand los. "Waarom doe je zo geheimzinnig, ik wil nog niet weg" zeg ik boos. "Lopen" zegt hij dwingend. "Nee" antwoord ik. "Juul ik meen het we gaan" hij pakt mijn hand en trekt me weer mee. Ik zucht en weiger mee te lopen. "Gedraag je" zegt hij boos. "Nee hou je bek" zeg ik boos terug en trek mijn hand los. Hij pakt mijn pols strak vast "Let op je toon" "Je weet heel goed dat ik niet degene ben die op z'n toon moet letten, ik blijf met of zonder jou" ik wil me omdraaien en weglopen tot mijn voeten van de grond komen en ik opeens onderste boven hang. "Flikker" zeg ik zachtjes. Ik weet dat hij me hoort. Hij zet me in de auto en ik steek mijn middelvinger op door het raam. Onderweg naar huis is het heel stil, allebei boos op elkaar.
James doet de portier van de auto voor me open zodat ik weer uit kan stappen en ik heb plotseling een hele sterke drang hem een knuffel te geven. Ik doe dit dan ook en hij lijkt verrast. "Kom Juul we gaan naar binnen" zegt hij. "Wil je me dragen" vraag ik. Hij tilt me gelijk op en loopt naar binnen. "Dus je wilt geen knuffel van me?" zeg ik als we binnen zijn. "Dat zeg ik niet" zegt hij terwijl hij me neerzet. "Jawel" zeg ik beledigd en draai mijn hoofd weg. Hij pakt mijn kin vast en draait mijn gezicht weer zijn kant op. "Niet zo boos jij" zegt hij en laat mijn kin los. "James?" vraag ik. "Ja Julia?" vraagt hij terug. Ik loop zonder iets te zeggen de woonkamer in. Ik laat me op de bank vallen en wacht tot hij naast me komt zitten. Het duurt even tot ik de bank voel inzakken.
"Juul?" vraagt hij. "Ja?" vraag ik terug. Hij trekt me omhoog zodat we tegenover elkaar ziten. Zijn ogen richten zich op mijn lippen, en mijn ogen op die van hem. Mijn blik verplaatst zich van zijn lippen naar zijn ogen waarna ons oogcontact word verbroken als hij zijn lippen op de mijne drukt. Ik leg een hand op zijn schouder die vanzelf zijn weg omhoog vind naar zijn haar als hij mijn heupen vastpakt. Ik sla mijn benen om hem heen als hij me optilt. We stoppen even als we de trap op lopen. Hij gooit me zowat op bed als we onze kamer binnenkomen. "Muziek" zeg ik voordat hij me weer zoent. Hij kijkt boos maar zie hem stiekem lachen. Als de muziek aangaat op een box gooit hij zijn telefoon aan de kant. Hij gaat naast me zitten en wenkt me dat ik op zijn schoot moet komen zitten. Voor deze keer besluit ik te luisteren en wacht tot hij me weer zoent. Zijn handen zijn overal en deze keer word ik er niet boos om maar geniet ik ervan. Hij weet precies wat hij doet als hij in m'n nek begint te zoenen. Hij helpt me ongeduldig m'n jurkje uit te trekken en legt me hardhandig neer op het bed.
JE LEEST
No escape possible
AdventureTerwijl niemand oplet spring ik op naar de deur, trek hem open en sprint weg. "Wat gebeurd er nu weer?!" roept Jack uit. Naast me ligt een hoog maïsveld. Ik twijfel geen seconde langer en duik erin. Ik hoor ze stressen. "WAAR DE FUCK IS ZE?!" Ik p...