1. Joey
Główny bohater znanego wszystkim filmu "War Horse" wyreżyserowanego przez Stevena Spielberga jest koń Joey. Ta wzruszająca opowieść jest prawdziwym wyciskaczem łez ! Zakupiony jako młody rumak, gniady wałach Joey został najlepszym przyjacielem Alberta, młodego chłopaka. Niedługo później ich wspólne losy zostają przerwane przez I wojnę światową. Niebywała historia przyjaźni i miłości rumaka i człowieka. Po tym właśnie filmie cały świat mówił o charakterze i niezłomności koni !
2. Spirit
Kto z nas nie zna kreskówki "Mustang z dzikiej doliny"? Chyba wszyscy potrafimy zaśpiewać każdą piosenkę i płakać conajmniej 5 razy podczas oglądania :) Historia o dzikim mustangu o bajecznej maści i niezłomnym imieniu Spirit porusza wiele serc. Nieustraszony koń, jego ciągła walka o wolność, ciekawe przygody i "miłość życia" czyli klaczy Rain oraz najlepszy przyjaciel (Mały Strumyk z plemiona Lakota) to gwarancja 1,5 h zabawy.
3. Shadowfax, czyli Cienistogrzywy
W kultowym filmie, Władca Pierścieni możemy oglądać niezliczone sceny z pięknymi końmi. Najbardziej jednak znaną postacią jest Cienistogrzywy, mityczny koń, Władca Koni. Nigdy nie pozowlił się dosiąść, aż dopiero Gandalf dostąpił tego zaszczytu. Sam Shadowfax, był większy i szybszy niż inne konie, w ciągu dnia jego sierść mieniła się srebrzyście, zaś nocą miała kolor cienia. Jednym słowem - wspaniały !