6. Bölüm

1.7K 100 15
                                    


İyi Okumalar..

Menefer

Acılar içinde kalan vücudumun hâlini görmezden gelirken Firavun'a zor çıkan sesimle seslenmiştim.

"İyi misin?" dediğimde sofradan aldığı bezlerle kolumu sarmaya başlamaştı Firavun.

"İyiyim ben. Şifacıyı çağırın!" dediğinde hareketlilikle bakışlarım zorlulukla önüme döndü.
Hançeri atan kadın askerler tarafından yakalanmış yere yüz üstü uzandırılmıştı. Önümüz kapatılırken koruma altına alınmıştık. Herkes korkuyla köşesine çekilirken gözlerim kararmaya başlamıştı. Başım önüme düşer gibi olduğunda hissettiğim ellerle irkildim. Başımı tutan el yüzümü kaldırmıştı. Endişeyle bakan gözleri yerinden kalktı hızlıca.

"Bu böyle olmayacak." dedikten sonra bana doğru eğilip kucağına aldıktan sonra hiç yükü yokmuşcasına hızlıca kalkmıştı.

"Açın yolu!" dediğinde önünden dağılanlarla yürümeye başladı hızlıca.

Hafifçe sarsılan bedenimle yerinden oynayan kolum beni acıyla inlemişti. Gözlerimi sımsıkı kapatıp Firavun'un omzuna başımı yaslarken derin nefesler alıp veriyordum.

"Az kaldı dayan Menefer!" diyen Firavun'un omzuna tırnaklarımı batırdığımı fark edip elimi gevşetmiştim. Geldiğimiz odanın kapısı sonuna kadar açılırken elinde çantasını hazırlayan adam telaşla selam vermişti.

"Efendim bende gelmek için hazırlık yapıyordum." diyen adam telaş içindeydi.

"Konuşmayı kes gel ve kraliçenin koluna bak!" diye emreden Firavun'la adam yerinde korkuyla sekerken başını eğmişti.

Firavun beni yatağa bırakmıştı nazikçe. Yaram hayati tehlike yaratmasada canımı çok yakıyordu.

Elimi tutan Firavun yüzümü şefkatle okşarken yanıma gelen hekimle bakışları ona dönmüştü.

"İzninizle efendim." diyen adamla hekim elleri titreyerek kolumda bağlı olan bezleri açıp yaraya bakmaya başladı.

"Hançer derine girmiş efendim. Kanaması bu yüzden fazla ama kraliçe öldürücü bir darbe almadığı için tanrılara şükürler olsun." diyen hekim yanımızdan uzaklaşırken ocak başında olan sudan bir kaba döktükten sonra elindeki bezleri o suya bırakıp tezgahına dönerek bir şeyler karıştırmaya başladı.

"Efendim yarasına hissizlik verecek otlardan merhem süreceğim fakat yinede acı hissedecekler. Yarayı dikmem gerekiyor." dediğinde elimin arasında bulunan büyük eli sıkmıştım korkuyla. Canımın yanacak olmasına alışık olsamda her defasında kalbimi korku sarardı.

"Yanındayım Kraliçe. Sakin ve güçlü olmalısın. Acıtacak fakat iyiliğin için buna dayanman gerekiyor." dediğinde verdiği güven hissiyle başımı sallamıştım.

"Dayanacağım." dedikten sonra hekim yanımıza gelip kanlı kolumu elindeki sıcak bezlerle temizlemeye başladı.

Yaranın üstüne değen bezle canım yanarken yüzümü buruşturmuştum. Hekim elindeki karışımı yaranın etrafına sürdükten sonra bir süre bekledi.

"Bu hem yaranın iltihaplanmasını önleyecek hem de hissizleştirecek etrafındaki deriyi." dediğinde yaranın etrafında hafif serinlik hissi duysamda onun orada olduğunun bilincindeydim.

Hekim elindeki ip gibi şeyi iğneden geçirdikten sonra çekinerek bana baktı.

"Elimden geldiğince nazik olacağım kraliçem canınızı yakacağım için Tanrılar beni affetsin!" diyip Firavun'dan müsade isteyen bakışlarla ona dönünce aldığı onayla ilk darbesine başlamıştı.

Çöl ÇiçeğiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin