Adakah bahagia itu milik kita? Mungkinkah jodoh pertemuan kita ini takdir dari Tuhan
Atau ianya secara kebetulan?
Cinta adalah perasaan positif terkuat yang pernah dialami dan dirasakan setiap manusia. Setiap jenis cinta yang dirasakan, perhatian terhadap orang yang dicintai adalah elemen penting dalam cinta.
Sebab, tanpa adanya perhatian yang murni, maka cinta itu hanya berupa hasrat. Selain perhatian, dalam cinta juga memerlukan rasa hormat yang akan membuat setiap individu saling menghargai dan orang yang dicintai terhindar dari perasaan eksploitasi.
Cinta itu suci. Mencintai dan dicintai, perasaan yang hadir tanpa dipinta dan dipaksa. Ia hadir melibatkan dua hati yang saling memerlukan antara satu sama lain.
Perasaan cinta tidak boleh dilukis tetapi emosi cinta yang hadir dapat membuatkan diri ingin menzahirkan apa yang ada di hati.Dicintai secara mendalam oleh seseorang memberi satu kekuatan. Mencintai seseorang secara mendalam membawa satu keberanian. Berbekalkan keberanian yang ada, lahirlah satu kisah cinta indah terlarang antara dua pasangan yang telah berkahwin.
Adakah kisah cinta terlarang ini akan berakhir dengan satu kisah cinta epik seperti Shah Jahan dan Mumtaz atau kisah cinta paling di kenang seluruh dunia, Romeo dan Juliet?
Mungkin kisah cinta ini hanyalah sekadar sebuah "fairytale" pada pandangan orang lain tetapi tidak pada aku dan dia. Kami memasang impian ingin bahagia hingga ke hari tua. Sama-sama berjanji sumpah setia ingin merealisasikan cinta ini dengan satu noktah, ijab dan kabul.
Namun, perjalanan kisah cinta ini masih jauh lagi. Halangan yang perlu di hadapi amat sukar dan berat sebelum impian itu menjadi kenyataan. Masing-masing saling berdoa pada yang Esa semoga hubungan ini berkekalan selamanya dengan diakhiri dengan penyatuan dua hati yang direstui.
Jika boleh memilih biarkan cinta yang terjalin antara kita terus terjaga dan baik-baik saja selamanya pasti indah hidup ini. Tetapi realiti sentiasa memberi pilihan yang pahit antara memilih cinta terlarang atau melupakan segalanya kembali kepada cinta pada pasangan yang hakiki menanti pasti.
Apabila dua insan sepakat untuk menjadi satu, maka tidak ada penghalang yang boleh mematahkan semangat untuk bersama.
Di sinilah segala kisah cinta larangan dua hati antara Nash dan Adra bermula.
***
~Kau begitu sempurna
dimata ku kau begitu indah
Kau membuat diri ku akan selalu memuja mu~Lagu yang berkumandang di radio kala ini begitu mendamaikan halwa telinga hingga ke hati. Lagu kisah perasaan cinta terhadap si dia yang begitu sempurna dimatanya, setiap bait-bait lirik begitu indah dekat pada jiwa.
Nash: 70% lagu dalam playlist you ada dalam playlist i.
Adra ketawa kecil, girang hatinya bila playlist lagu dalam Spotify di kongsi bersama dengan si jejaka memandangkan masing-masing mempunyai minat dan citarasa yang sama pada muzik dan lagu.
Adra: Feel loves in the air gitew kan..kan? Hehe..
Nash: I dah terapung dah ni. Hahaha. Nanti lagi 30% tu kita sama-sama cari eh.
Nash: I bagi satu lagu ni untuk you dengar, banyak versi lagu ni tapi ini yang i addicted sangat.
Adra : Lagu apa tu?
Dia membuat carian di Spotify dan mendengar, menghayati suara gemersik si penyanyi, Gita Gutawa.
Adra: Sempurna?
YOU ARE READING
Pawana Cinta
RomanceJika harus memilih, antara nafas dan cinta. Maka aku memilih nafas terakhir untuk mengatakan, "Aku cinta padamu." - Nash Kau begitu sempurna, dimataku kau begitu indah. Kau membuat diriku akan selalu memujamu.- Adra Kisah cinta terlarang antara Nash...