**POV Nash**Takdir itu bagaikan sebuah buku yang tersorok di depan mata.
Namun kisah antara kau dan aku apakah mungkin ianya sudah tertulis sebelum kita dilahirkan?
Adakalanya aku berkhayal bagaikan sedang mengintai ke dalam buku dan ianya sangat terkesan di dalam hati.
Kehadiranmu bagaikan angin yang menyapa pada wajah. Menari dan menerpa lembut memberikan kedinginan dan nyaman yang mendamaikan hati.
Aku masih tidak percaya apa yang telah berlaku. Entah mengapa dan bagaimana di dalam hati ini mula terbit satu rasa yang membuatkan diri ini seolah sedang terapung, melayang dan terbang tinggi hingga membelah awan hanya disebabkan baris aksara yang disusun menjadi sebuah kata-kata oleh dia?
Apakah yang sedang berlaku?
Kata-kata perbualan dari Adra itu menuju tepat ke dalam hati.Tidak pernah aku semudah ini. Perimeter perasaanku ini bukan sewenangnya mampu diceroboh oleh sesiapa.
Aku seorang yang angkuh dengan cinta.
Tetapi mengapa terlalu mudah kau menawan, menggugah, menakluk hati ini? Mengapa timbul pula perasaan rindu?
Adakah ini yang sebenar-benarnya rasa apabila sedang jatuh cinta?
Aku cuba mempertahankan ego diri tapi ternyata aku tidak dapat membohongi perasaan sendiri.
Mungkinkah takdir kita akan terus bersama buat selamanya?
Ibarat angin yang tidak kelihatan tetapi dapat dirasakan?
Begitukah dirimu?
Tidak sama sekali !
Dirimu adalah nyata !
Berdiri di hadapanku mengukir senyuman indah yang belum pernah aku lihat sebelum ini biar pun ianya cuma sebuah gambar pegun. Lesung pipit yang terpancar jelas apabila menguntumkan senyuman.
Oh tidak !
Sungguh aku tak mampu berpaling dari perasaan ini.
Adra Aaira.
Nama sang pemunya diri. Seiring indah nama dan tuan punya badan.
Di saat aku melukut kesepian memujuk hati sendiri yang sedang dihiris perlahan oleh hati yang lain, tatkala itu kau hadir ke dalam hidupku.
Membawa nan indah.
Menuntun jiwa meresap jauh ke dalam relung kalbu. Mengusir renyai di dalam hati. Melenyapkan segenap rasa gelisah. Memukul ombak rindu ke persisir hati.
Membawa kembali bunga mekar ke dalam dalam hati ini yang telah sekian lama merasakan sendu.24 jam berlalu perlahan-lahan tanpa sedar yang aku telah jatuh cinta !
***
Nash termenung di dalam bilik sambil memetik gitar akustik jenama Yamaha F510 miliknya tanpa arah. Petikan tali gitar langsung tidak mengeluarkan sebarang rentak lagu.
Fikirannya masih berkisarkan Adra.
Sesekali anak lelakinya yang berusia 3 tahun keluar dan masuk ke dalam bilik mengintai apa yang sedang dilakukan Nash sambil bertanya dengan keletah percakapan yang pelat baru hendak belajar bercakap.
Nash tersenyum apabila mengenang kembali saat pertama kali mengenali Adra.
Dia sekadar memberi pendapat biasa ketika membalas hantaran Adra di dalam group socmed. Dia hanya meninggalkan komen yang agak ringkas tetapi tak disangka telah membuatkan Adra meninggalkan Direct Message kepadanya.
YOU ARE READING
Pawana Cinta
RomanceJika harus memilih, antara nafas dan cinta. Maka aku memilih nafas terakhir untuk mengatakan, "Aku cinta padamu." - Nash Kau begitu sempurna, dimataku kau begitu indah. Kau membuat diriku akan selalu memujamu.- Adra Kisah cinta terlarang antara Nash...