Все – загадка; і ключ до однієї загадки
представляє іншу загадку.
Ральф Волдо Емерсон
— Чи плануєш додому йти?
Юнгі важко відриває погляд від паперів, дивиться на колегу розфокусованим поглядом і починає шалено терти червоні очі. Перед ними раз у раз танцюють чорні крапки, а все навколо бачиться як одна велика розпливчаста пляма.
— Вид у тебе хвороба, — Чанук кладе руку на його плече і з тривогою заглядає в обличчя, — може, перепочинеш?
— Не можу. Намджун годину тому надіслав гаданий психологічний портрет Мисливця, я намагаюся розібратися.
— Це твій старий дружок—профайлер?
— Психолог. Але він має досвід роботи з психічно неврівноваженими типами, я дуже сподіваюся знайти зачіпки, побачити те, що ми пропустили.
— Виглядаєш засмучено. Не виходить?
Юнгі знову піднімає голову і все, на що його вистачає, це на беземоційну фразу: "Я вже не перший рік за умовчанням засмучений".
— Треба зібрати всіх наших і влаштувати брифінг. Хоча спочатку розкажи мені, що прислав твій чудо—психолог. Одна голова добре а дві краще.
Присівши на інший кінець столу, Чанук тягнеться до аркушів із роздруківкою, а Юнгі вирішує не ламатися і обговорити з ним деталі. Мабуть, товариш посварився з дружиною, раз не поспішає додому, інакше вже давно втік би, не шукаючи причин залишитися.
— Ого. Багато інформації. І передусім він здогадався, проаналізувавши те, як було скоєно злочин? — здивування Чанука щиро, адже він звик робити висновки на основі доказів, поспілкувавшись із підозрюваними. А тут людина розповідає про особистість іншого, жодного разу її не побачивши. Юнгі пояснює:
— Тут багато припущень, адже це не стовідсотковий метод. Але всі нюанси нам варто враховувати при пошуку злочинця, аналіз його особистості допоможе нам краще зрозуміти його мотиви та те, як саме він діє.
— І якщо ми зрозуміємо, то нам простіше його знайти. Не вірю, що він настільки ідеальний і не робить помилок. Десь проколеться, — погодився чоловік, пробігся очима по листах, почав читати вголос:
— Отже: Мисливцеві від двадцяти до тридцяти років, впевнений у собі, мабуть, дуже привабливий, легко втирається у довіру і легко заманювати жертв. До цього ми й самі здогадалися. Далі: не схильний до конфронтації – якщо зіткнетеся у кафе – він вибачиться. Судячи з ретельно продуманого сценарію вбивств, Мисливець дуже організована людина, отже, його інтелект вищий за середній. Психопат, а не психотик, стежить за новинами, дотримується гігієни, розумний, дуже обережний і послідовний. Дозволяє знайти лише ті речові докази, які він захоче залишити. Має автомобіль, який містить у хорошому стані, швидше за все, джип або позашляховик з тонованим склом.
Замовчавши, Чанук кривиться і дивиться на Юнги.
— Він на чомусь перевозить тіла. Машина повинна бути досить просторою, щоб він зміг без проблем занурити туди тіло, і при цьому, щоб воно не привернуло уваги у випадку, якщо він з кимось зіткнеться.
— У багатьох водіїв є позашляховик із тонованим склом. Це Сеул, а не село у глибинці. Натомість джипіес у машині містить багато цікавого, якщо з'явиться конкретний підозрюваний, можна буде перевірити.
Юнгі киває і той продовжує читати:
— Найчастіше відомо, що організовані злочинці є добрими працівниками, вони з благополучних сімей, найчастіше на роботі характеризуються позитивно, у спілкуванні з жінками компетентні.
— Наш точно компетентний, — коментує детектив і мимоволі згадує свою нещодавню зустріч з Чиміном. Хлопець, звичайно, не жінка, але тут уже у кого якісь переваги. І Юнгі дуже далекий від компетентності у спілкуванні з людьми, з якими хоче подружитися чи сподобатися. — Є велика ймовірність, що робота маніяка пов'язана зі світом шоу—бізнесу, можливо він менеджер в одному з агентств, або має доступ до інформації по трійні. Швидше за все, всі жертви були знайомі з ним особисто і довіряли йому, тому без страху йшли за ним.
— …кожен їхній злочинний крок ретельно спланований, відстежувати жертву йому подобається не менше, ніж вбивати. — Чанук знову дивиться на товариша, чекаючи на реакцію, але той мовчить, він прочитав усе це вже не менше десятка разів і вже втомився відчувати хоч якісь емоції. — Мисливець недаремно отримав своє прізвисько. Родичі жертв говорили, що вбиті перед зникненням скаржилися на переслідування, при цьому не бачили нікого. Усі приймали це за стрес чи параною, а дарма, треба довіряти своїй інтуїції.
— Не будь таким пафосним. Ти б першим відкинув усі припущення про переслідування і не повірив жодній жертві, не маючи доказів. До речі, кілька годин тому прийшли додаткові звіти про розтин останніх жертв, — Юнгі витримує паузу, чекаючи, коли колега запитально підніме брови в очікуванні продовження, дістає цигарки і прямує в курилку, запрошуючи махнувши за собою рукою. Там він спочатку відкриває вікно, потім тулиться дупою до балконних поручнів і з насолодою затягується, поглядаючи на дощ, що мчить за склом.
— Блясти, не тягни.
— Нам відомо, що жертви не зазнавали сексуального насильства. Однак новий судмедексперт стверджує, що синці на тілах, які раніше приймали за звичайні синці, не що інше, як засоси.
— Та ну нахрен! Це все змінює! — підскакує Чанук, і очі його стають схожими на блюдця. Раніше він сперечався з колегами з цього приводу, не вірячи, що жертви не цікавлять маніяка в сексуальному плані, проте всі звіти стверджували протилежне і з його теорії навіть посміювалися, натякаючи, що йому треба поменше думати про секс і більше про справу. — Я знав, твою ж матір, я знав, що не може він вибирати гарних молодих хлопців та дівчат, майбутніх айдолів, ґрунтуючись лише на бажанні катувати та вбивати. У нього має бути мотив!
— Це не все, — Юнгі виглядає засмученим, і справа навіть не втомлена або змучена недосипанням і недоїдання тілом, і навіть не в тому, що він ніяк не може розкрити цю справу. Там криється щось інше, і Чанук ніяк не може збагнути, що саме. — Судмедексперт перевірив старі звіти та з'ясував, що у жінок засоси відсутні. Напевно, не можна сказати лише про дівчину, знайдену в парку біля пам'ятника закоханих — у неї повністю знята шкіра і синці не можна виявити. А ось у всіх жертв—хлопців вони є.
— Якщо подумати добре і відкинути дівчат, то всі хлопці між собою чимось невловимо схожі, а це означає…
— Це означає, що ми маємо певний мотив. Намджун сказав, що якщо тільки хлопці зазнали насильства, причому зґвалтування було без проникнення, то це ознака страху та сексуальної неадекватності. Швидше за все, він уособлює жертву з якоюсь конкретною особистістю, до якої відчуває або відчував сексуальний потяг, але з якихось причин не може переступити межу дозволеного.
— Імпотент? — усміхається Чанук і теж тягнеться до сигарет. На його подив, обговорювати особистість Мисливця виявилося дуже цікаво, раніше він думав, що подібне — марна трата часу, і взагалі, дуже неповажно ставився до психології, проте зараз почав усвідомлювати, що такі деталі, припущення можуть дуже допомогти в затриманні злочинця.
— Гадаю, щось інше. Уяви, що ти чокнутий психопат, для якого межі дозволеного стерті. Кого б ти не зміг наважитися трахнути, навіть якби дуже захотів? — питає Юнгі, гладячи на хмарки диму, що видихає колега. — Що б тебе могло втримати від останнього кроку?
— Айгу, Шуга, ти ставиш страшні запитання! Але... Якщо подумати, йому начхати на старих і дітей, серед жертв лише молоді люди. Він не педофіл, і його не цікавлять жінки у сексуальному плані. Значить, це не може бути мати чи сестра, але швидше за все хтось кревний. Брат. Точно! Для більшості інцест є чимось жахливим, і якщо маніяк відчував сексуальний потяг до брата, це могло зламати його психіку!
Забравши роздрук, Юнгі раптом відволікається на повідомлення в телефоні.
— О, Техьон незабаром приїде, каже, що має нову зачіпку. Не помічник, а золото, — голос детектива віддає нотками сарказму. — Сподіваюся мені не доведеться знову самостійно сортувати «красенів» та «не красенів». Так ось на чому я зупинився? …Психіатричний аналіз об'єкта вказує на параною, викликану пережитою в дитинстві травмою: смерть або розлучення батьків, або члена сім'ї, або нав'язливий сексуальний потяг до молодшого брата чи сестри. Борючись із суперечливими почуттями потягу та бажанням захистити, психіка маніяка зазнала серйозних змін…
— Мене лякає цей твій психолог. Як людина з нормальною психікою могла б передусім додуматися? — чоловік забуває про недокурену сигарету в руках, починає нервово бродити курилкою. — Якщо його цікавлять мужики, то навіщо вбиває дівчат? За що він їх ненавидить?
— Він навчається, виробляє свій метод, удосконалюється як убивця. Кожне наступне вбивство більш продумане, акуратніше, а стан тіл доведено до ідеалу. Але Намджун сказав, що знята шкіра та гарний одяг, швидше за все, не мають жодного значення, — Юнгі підпалює нову сигарету, але не доносить її до рота, так і залишає димитися в руці. — Відмінною рисою всіх убитих є особливий погляд, що зачаровує. Це його знак, фішка. Ймовірно, очі для нього важливі. Він хоче, щоб жертва дивилася на нього по—особливому і отримує емоційну та сексуальну розрядку лише тоді, коли досягає «потрібного» погляду.
— Раніше люди вірили, що очі змальовують останнє, що людина бачила перед смертю, — чоловік їжкає від представленої картини, — виходить, Мисливець хоче, щоб предмет його обожнювання, якого він проектує на вбитих, дивився на нього особливим чином? Що це нам дає?
Як виявилося, інформації для складання психологічного профілю вбивці зібралося достатньо, і можна навіть звузити коло підозрюваних. Звісно, коли вони з'являться.
Двері в курилці прочиняються і в неї просувається білобриса голова Техьона. Вигляд у нього незворушний, але на губах грає легка усмішка.
— Я вчасно? Тут неподалік невелика аварія, довелося трохи постояти в пробці, встиг прочитати звіт вашого супер—психолога, хочу почути ваші висновки, сонбе! І тільки потім розповім, що нарив, — перебиває він Юнгі, який якраз хотів спитати про докази. Він теж дістає сигарети, явно не свої, а довгі і тонкі, з нудотним полуничним ароматом. Детектив навіть бровою не веде, він звик, зате Чанук глузливо кривиться:
— Задовбав ти своїми солоденькими свистульками. А потім дивуєшся, чого до тебе мужики чіпляються, — він хмикає, дивлячись на незадоволену фізіономію Техьона. — Ми дійшли висновку, що наш маніяк молодий, красивий, має відношення до шоу—бізнесу, працює в агентстві, а ще відчуває сексуальний потяг до молодшого брата. Але оскільки він не може з ним спати і відчуває провину за свою пристрасть, він має психологічну травму, яка зробила з нього вбивцю—садиста. А дівчат він вбиває суто задля вдосконалення навичок свіжування.
Вперше за весь час роботи разом колеги побачили такі великі й здивовані очі Техьона. Він навіть рота прочинив, а потім раптово з нього полилися припущення.
— Я так розумію, що висновки дуже умовні? Чорт, маніяк—гей зі схильностями до інцесту подобається мені ще менше! Хоча… Все це мені від початку здалося дивним. Більшість серійних убивць намагається позбутися трупів, закопати їх, приховати, а деякі викидають їх на смітник, що вказує на їхню неповагу до вбитих, бажання показати свою зневагу. Пам'ятаєте той випадок три роки тому, коли один тип різав повій в Ітхевоні? Він сказав, що повії сміття і їм місце на смітнику. А цей навпаки вбирає жертву, робить їй макіяж, підкреслюючи красу, прикрашає рідкісними квітами і виставляє на загальний огляд, мовляв, подивіться, яка прекрасна ця людина! Чортів виродків... Напевно він уявляє, що робить все це заради когось дуже важливого і цінного, для того, до кого ставиться по особливому... Тепер мені здається, що звернутися до психолога було не такою вже й марною ідеєю...
— Гей, — Юнгі заряджає Техьону потиличник, той навіть присідає від несподіванки і хапається за голову.
— За що? — хлопець мало не плаче, але помітно, що він знову включив свою акторську майстерність, тому Юнгі дублює потиличник знову, і заспокоюється лише тоді, коли бачить майже щире каяття на обличчі помічника.
— Я колись робив щось марне? Як ти взагалі смієш так погано думати про сонбе?
— Перепрошую, сонбе—ним, я такий дурень, просто вирвалося…
— Я наступного разу вирвусь! Швидко принеси своїм сонбе каву, поки я тобі зарплату не урізав!
— Зараз все зроблю, сонбе—нім! Ви тільки речі зберете, потрібно проїхатися за кілька місць.
***
Юнгі не любить їздити у чужих машинах, особливо якщо за кермом не він. А в машині помічника все стороннє, чуже: починаючи з дивних і не особливо зручних сидінь і закінчуючи чи не інопланетною антикварною панеллю приладів і ручною коробкою передач. Детектив так звик до електроніки й автоматики, що все це скрипуче чудо—залізо на колесах, що гарчить, кидає його чи не в священний жах. Як не дивно, Техьон та його Імпала виглядають дуже органічно, зате Юнгі там точно зайвий. Він утискається в сидіння, скоса спостерігаючи за напарником, його впевненим водінням, і слухає «теорію про троянди та ромашки».
— Думаю, квіти мають особливе призначення, — говорить Техьон з ентузіазмом, — якщо вірити теорії про невинність ромашок і про троянди, як про символ пристрасті, то можна припустити, що незабаром Мисливець зробить щось нове, вийде на новий рівень. Хен, знаєш, що сказав мені продавець у квітковому магазині? "Головне — вчасно змінити ромашки на троянди". Ось так. Троянди – новий етап, нове послання. Ось тільки я ніяк не можу зрозуміти, для кого це послання і що воно має означати? Але якщо припустити...
Слова партнера йдуть на другий план, стають тихіше, а потім зовсім зникають, і Юнгі губиться в потоці своїх думок. Вони плутані та складні, він ніяк не може зосередитися, насамперед тому, що смертельно втомився. «Піду нахрен із цієї роботи, як тільки закрию справу», — думає детектив і відчуває майже полегшення від прийнятого рішення. «Якщо закрию справу», — поправляє він себе машинально, і полегшення, що ледь промайнуло, змінюється черговим тягарем, нестерпним вантажем.
Насамперед, прочитавши звіт Намджуна, Юнгі перевірив особисті справи Пак Чиміна та Кім Сокджина, як наближеного до нього. Обидва виявилися єдиними дітьми у сім'ї. Подружжя Пак дуже шановне і з бездоганною репутацією; у Сокджина не все так однозначно, його батько невідомий, а мати, наскільки говорить медична карта, не змогла б народити другу дитину, навіть якби захотіла — пологи були з ускладненнями і їй довелося видалити матку. Зараз її місцезнаходження невідомо та й не грає особливої ролі. Але ось сам Сокджин дуже цікавий — незрозумілі доходи, дорогі речі, які могли зовсім зіпсувати його і так зіпсований характер, адже що гарного чекати від людини, яка половину життя прожила по притулках. Потім він раптово отримав зв'язки у світі шоу—бізнесу, мав доступ до трійні. Якщо вірити словам повії, з якою Юнгі спілкувався раніше, Кім сприймає Чиміна як молодшого брата. Якщо так, то він цілком міг загоріти до нього аж ніяк не платонічним коханням, але боячись порушити тендітні братерські стосунки, збожеволів, став убивати… Він багатий, освічений, у нього гарна машина з тонованим склом, яку не кожен патруль ризикне зупинити, і у нього є Чимін, який має якісь проблеми, інакше навіщо хлопець відвідує сеанси у психолога? А ще, якщо згадати ту дивну поведінку хлопця в парку і при першій зустрічі біля кабінету психолога — він ніби уникав дотиків, а ще цей дивний, раптовий вихід зі сцени на піку кар'єри два роки тому.
Щось тут не в'яжеться і це не дає Юнг спокою. Він ніби наблизився до розгадки, але надто дурний, щоб розгадати її, розібратися.
— Хене, ти мене зовсім не слухаєш! — Ображений голос напарника вривається в свідомість і змушує здригнутися. — З тобою все гаразд? Після я відвезу тебе додому, і можеш мене навіть звільнити, але не пущу тебе на роботу доти, доки ти гарненько не виспишся! Я поки що не готовий до нового начальства.
— Добре.
Техьон, готовий відбивати заперечення, зводить здивування брови. Юнгі тихо повторює:
— Добре, потім відвези мене додому. І не чекай на мене завтра раніше обіду. Мені справді треба перепочити, — детектив різко підвищує голос і вже досить бадьоро каже: — А тепер давай перевіримо твою теорію про троянди. Сподіваюся, ми не дарма тяглися на інший кінець міста у такий пізній час.
Вони покидають машину, водночас подивившись на похмуре нічне небо, Юнгі жмурить око і витирає дощову краплю з обличчя, а Техьон у цей час встигає підійти до високих воріт і натиснути на дзвінок, чекаючи на господаря.
Їм доводиться відвідати ще один будинок, потім ще й лише в останньому їм щастить. Вони видаються, вибачаються за пізній візит, старий, що з'явилася на порозі, майже відразу починає лаятись, розмахуючи різьбленою палицею, і Юнгі спритно відступає на крок, не відразу розуміючи, до кого ставиться лайка.
— З'явилися, значить… Іроди! Обкромсали мені останній кущ Осірії! Вона й так була хвороба, ледве виходив! Вночі не сплю, ні їсти, ні пити не можу, — для старого, який, нібито, не їсть і не спить, цей виглядає надто жваво, — бутони обходжую, чекаю на цвітіння, і тут якісь хулігани, вирази їх блискавка, залізли. в мою оранжерею і поглумилися над кущем!
— Значить, злодіїв було кілька, пане? — чемно цікавиться Юнгі, косачись на тростину, йому здається, що старий у будь—який момент може з'їздити йому по темі, і він навіть не зможе постояти за себе — не битися ж із літньою людиною?
Дід закушує та жує губу, на лобі у нього з'являються додаткові зморшки.
— Зір у мене слабенький, — йде він назад, — може, один був злодюжка, а може, й трохи. Але натоптав він неабияк, ніби там цілий натовп був!
— Опишіть його, будь ласка!
— Ну… це… Високий такий, під метр вісімдесят, він коли тікав, то головою об балку в оранжереї вдарився, а вона якраз такої висоти, — дід киває сам собі, примруживши око, — а ще здоровий, весь у чорному, на морді маска, а за спиною мішок. Мабуть, щоб мої троянди туди складати! Ви знаєте, які рідкісні у мене троянди? Найунікальніші в місті, у цих старих пердунів із сусіднього району навіть приблизно немає таких троянд, що б вони там про себе не говорили!
— Пане, ми були у всіх заводчиків у місті, і, повірте, ні в кого немає таких троянд, як у вас, — підлізся Техьон до старого, і той закряхтів. — Ви нам дуже допоможете, якщо згадаєте ще якісь деталі. Може, зачіска у злодія була незвичайна, чи він щось втратив, тікаючи. Хоч щось.
Цілу хвилину старий згадував подробиці, думав, жував губи, колупав тростиною тротуарну плитку, а потім раптом посерйознішав і сказав:
— Чесно кажучи, троянди в мене в свій час крали нерідко. Задовбали жах. Тут раніше коледж був, то ці студентики закохані мені всі кущі обносили, я навіть колючим дротом захищав оранжерею, електрику підводив, а їм хоч би що. Шандарахне легенько — я невисоку напругу підключав, так, щоб матюки почути, коли їх ударить, і встигнути вискочити; так ось до чого я — у злодія нашивка на піджаку була така ромбовидна, жовта, як у школярів. Черговий жебрак закоханий, хотів порізати букет подружці, та тільки встиг лише дві троянди чікнути — і тут я його накрив. Він через паркан від страху так перемахнув, наче крила в нього за спиною, тільки п'яти й блиснули. Якби я був молодший, погнався б за ним, але я вже не в тому віці!
— Виходить, наш підозрюваний школяр чи студент? Я в розгубленості. — Техьон вирушив на дорогу і попрямував у протилежний від відділення бік. Як і обіцяв, він одразу повіз детектива додому.
Юнги теж засмучений. Він майже повірив у винність Сокджина, але цей хлопець точно не став би лазити через паркани, обкрадаючи старих, він просто приїхав би і купив у нього всю оранжерею. Разом з будинком та палицею.
— Не думаю, що вбивця жебрак. Речі і косметика на жертвах не з дешевих, вона могла б просто купити квітку, — продовжував міркувати Техьон, — але тоді її могли б упізнати. Чорт, не перевіряти ж усіх школярів та студентів? І в яких навчальних закладах ромбоподібні нашивки? Чим більше я думаю про цю справу, тим частіше мене відвідує думка, що нам життя не вистачить розкрити його! Мисливець точно знущається з нас.
— Якщо наш злодюжка і є вбивця, то він ще й спортсмен. Ти бачив, якої висоти паркан біля оранжереї? Без особливих навичок через нього так просто не перестрибнеш. Навіть якщо сильно злякаєшся.
Зітхнувши, обидва напарники замовкають. На вулиці знову пускається дрібний і густий дощ, Техьон невдоволено їжкає дивлячись на сльоту і, немов у помсту, намагається наїхати на найбільші калюжі, віялом розбризкуючи навколо себе воду. Навіть Юнгі починає нудити від вогкої вогкості, а він любить дощ, зате поведінка помічника трохи забавляє, і він злегка посміхається. Йому набридло все, він утомився і хоче просто відпочити.
ВИ ЧИТАЄТЕ
Дволикі
FanfictionПсихічний стан Чиміна погіршується, але він воліє не бачити цього. Тим часом, на просоченому дощем обличчі Сеула, все частіше з'являються криваві плями - послання невловимого серійного вбивці. І поки всі ховаються під масками, щось приховуючи, п...