3.

767 24 79
                                    

Hij staat klaar bij de deur. Een aantal seconden later, wordt er een sleutel on het slot gestopt en gaat de deur open. Dezelfde agent staat hem op te wachten. De agent pakt hem bij zijn schouders en neemt hem mee. Gelukkig heeft deze agent een veel betere uitstraling en pakt hij Raoul niet zo hard vast.

Ze lopen naar een kamer, de agent klopt een aantal keer en van binnenuit wordt er: "binnen" geroepen. De agent doet de deur open en fluistert nog snel: "succes." Dat vindt Raoul dan wel weer aardig. Misschien is het zo slecht nog niet?

"Ga zitten" De eerste uitstraling van de hoofdagent is aardig. Raoul vindt hem er aardig uit zien. Het is een andere agent als degene die bij Raoul bleef tijdens het omkleden, waarvan Raoul dacht dat dat de hoofdagent was.

"Je kunt gaan hoor Jeroen." Hoort hij de hoofdagent tegen de andere agent, die blijkbaar Jeroen heet, zeggen. "Goedemorgen Raoul, hoe voel je je?" Hoe hij zich voelt? Ellendig. "Uh ja geen idee eigenlijk meneer" "Ik ben agent Peters. De hoofdagent hier. Enig idee waarom je hier zit?" Hij vraagt het streng, maar niet perse onvriendelijk. "Uh eerlijk gezegd niet nee" Agent Peters fronst en trekt zijn wenkbrauwen omhoog. "Niet?" Raoul schudt zijn hoofd. Peters pakt een dossier dat al op zijn bureau ligt en doet het open. Het dossier van Raoul waarschijnlijk. Zal hij er nu achterkomen waarom hij hier zit?

-

De hele tijd is het al stil in de opnamekamer. Iedereen zit in zijn eigen gedachten. De meesten denken na over wat voor actie Raoul heeft gedaan. Zou hij echt een moord hebben gepleegd zoals Matthyas zei?  Heeft hij al die tijd gelogen tegen iedereen? "Zal hij een spelletje met ons hebben gespeeld?" Ook nu spreekt Robbie de woorden zacht uit. Ze halen hun schouders op. "Dan kan hij goed acteren" zucht Koen. De rest is het daarmee eens.

Weer minuten lang stilte. Weer een stilte waarin iedereen de situatie aan het overdenken is. "Hoe is hij überhaupt in deze situatie belandt..." Vraagt Milo zich af. Ook hierop heeft niemand een antwoord. Matthyas is al lang stil. Iets te lang misschien. "Gaan we hem bezoeken?" Vraagt hij dan opeens. "Nee!" Zegt Milo gelijk fel. Hij vindt dat iemand die in de gevangenis zit, niet thuishoort in zijn vriendenlijst. Hij vindt het verraad. Raoul heeft hun bedrogen. Of is hij nu zijn eigen emoties en gevoelens aan het opkloppen? Een vriendschap gaat niet zomaar weg toch? "Maar..we kunnen hem niet zomaar achterlaten toch?" Fluistert Matthy. "Nee, nee dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen" zegt Robbie als teken dat hij het ermee eens is. "Nee, ik ga roel niet verlaten. Ondanks dat hij wat heeft gedaan en nu vast zit. Ik hou van hem en ik blijf van hem houden. Ik ga hem niet achterlaten" zegt Koen stellig. Milo kijkt naar de tafel en is wat aan het spelen met zijn vingers. Hij weet zich geen houding te geven. Tuurlijk de jongens hebben gelijk, maar wat nou als Raoul hun niet eens als vrienden zag, maar gewoon als maskers voor hem? Nee, Milo kan niet goed omgaan met de situatie.

-

Het dossier gaat open. Raoul kijkt onopvallend in het mapje. Een lang stuk tekst verschijnt. Is dit zijn dossier? Wat heeft hij allemaal wel niet gedaan? Gek dat hij zich niks kan herinneren. Of speelt hij met zijn gedachtes? Of misschien juist wel met die van ons.

-

Iedereen staat op het punt om naar huis te gaan als Matthy nog iets kwijt moet. "Uhm jongens we gaan het niet uitbrengen toch?" "Nee zeker niet!" Antwoordt Milo gelijk weer fel, maar dit keer zijn de andere jongens het er wel mee eens. Een last valt van zijn schouders af. Misschien hebben ze wel de verkeerde opgepakt. Wel is hij er zeker van dat hij Raoul gaat opzoeken. Hoe erg zijn daden ook zijn geweest, hij laat hem niet stikken!

'S nachts kan niemand in slaap komen. Allemaal denken ze maar aan één ding. Raoul. Ze willen antwoorden. Antwoorden op de vele vragen die ze hebben. Maar die antwoorden, die kunnen ze alleen maar krijgen van één iemand. Van Raoul.

Deel 3 van deze avond HAHAHHA

Dit wordt mijn nieuwe project👍 maar lees ook maar: ruzie // bankzitters

Dat boek is ook nog bezig :) en kijk gerust even op mijn account, ik heb meerdere boeken geschreven :)

Oké genoeg zelf promotie, ik ga slapen welterustenn

Prison // Ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu