28.

433 20 47
                                    

Met een goed gevoel verlaat Raoul de ruimte. Eindelijk werd er een keer naar hem geluisterd.

-

En er is zeker naar hem geluisterd. Peters heeft de zaak goed opgepakt en is momenteel bezig met een verhoring. En raad eens wie er in die verhoorkamer zit? Juist, Bastiaan.

"Heb jij Emily van Beek op 12 december 2021 neergestoken?" Klinkt het streng. Bastiaan zwijgt. "En heb je dat met een mes gedaan van Raoul de Graaf, zodat zijn DNA erop zat?" Weer stilte. "En heb je daarna gedaan alsof je bij de politie hoorde, zodat we je niet zouden verdenken?" Weer stilte, maar de blik in de ogen Bastiaan veranderd. Betrapt.

"En heb je ook die drugs verspreidt?"  De reden dat Peters dit vraagt, is omdat Lieke en Matthy nog een keer langs zijn geweest vanwege die drugs. Lieke heeft verteld hoe de man eruit zag die het bezorgde. Toevallig waren dat alle kenmerken van Bastiaan. Het kan niet anders dan dat die man ermee te maken heeft.

"Oké goed! Ja dat was ik en ja dat heb ik gedaan. Ik kan er niet meer tegen." Heeft hij zojuist alles bekend? Bastiaan zucht en rolt met zijn ogen alsof het hem niks boeit. "Hmm oké, fijn dat je eindelijk bekend. Dat kan je straf minder maken. Maar nog één vraag. Heeft Raoul er iets mee te maken?" Door de strenge stem van Peters, verteld Bastiaan maar een aantal dingen. Hij kan niet meer zwijgen. "Nee oké, is dat wat je wilde horen? Hij heeft er niks mee te maken, maar die sukkel was gewoon te dom en te dronken om te weten dat het fake was." Opeens verteld hij dit allemaal en dat is alleen maar fijn voor Raoul. Die komt bijna vrij. Nou ja, als het goed is.

-
Het geluid van lachende mensen vult de opnameruimte. De bankzitters zijn aan het reageren op de comments onder hun video's.

De meest debiele reacties komen voorbij. Ook komen er vragen. Simpele vragen, maar ook vragen met meer inhoud. Ja het belooft een leuke video te worden. "Wie van jullie krijgt het eerst kinderen?" Lees Robbie voor. Iedereen wijst naar Matthy. Die wordt een beetje rood. Er is besloten het nog niet bekend te maken voor de fans. Sowieso is hij niet van plan om zijn kind op sociale media te zetten. Alleen hij heeft gekozen voor bekendheid, zijn vriendin en toekomstige kinderen niet. "Matt is de oudste, dus die zou vast een keer kinderen krijgen." Zegt Koen. "Hmm ja ik ben er ergens denk ik ook wel klaar voor, maar ik denk dat je er nooit helemaal klaar voor bent." Is Matthy zijn antwoord. Hopelijk heeft hij niks verkeerds gezegd.

Na nog wat leuke comments en vragen, zijn de bankzitters bij de laatste vraag aangekomen. "Waar is Raoul?" Leest Koen voor. Matthy trekt wit weg, Milo maakt zijn handen tot vuisten, Rob speelt met zijn vingers en Koen kijkt langs de camera heen. Niemand weet wat ze moeten doen.

De oprechte blijdschap die er was, is weer als sneeuw voor de zon verdwenen. "Zullen we het ze vertellen?" Vraagt Robbie voorzichtig. Matthy, die inmiddels lijkbleek is, kijkt hem angstig aan. Koen schudt zijn hoofd zachtjes. "Dat doet pijn Rob.." fluistert hij. En ook Milo wil het niet. Hijprobeert zich te beheersen, maar kan zich niet ontkomen van een felle reactie. "Nee Rob! Absoluut niet. Roel is hier niet, wij wel, wij maken de video, we zeggen niks. Er is helemaal niks aan de hand! Oké?!" Het lijkt wel alsof hij ik paniek is. Dat is ook wel te begrijpen, want hoe gaan fans naar ze kijken als ze weten dat Raoul vast zit? Niemand weet het. En niemand wil het ook weten. "Sorry....Anton knip dit er alsjeblieft allemaal uit en deze vraag ook." Zegt Rob tegen de camera. De rest knikt opgelucht. Zelfs Milo die al weer wat rustiger is. Matghy daarentegen ziet er nog steeds slecht uit. Zijn gezicht is wit en er zitten enorme wallen onder zijn ogen. Het valt ze rest eigenlijk nu pas op. "Hé Matt? Gaat het wel? Je ziet zo bleek en hebt enorme wallen. Slaap je wel?" Robbie legt een arm om Matthy heen. Ook Koen en Milo kijken bezorgd naar de kwetsbare jongen op de bank. Het is net alsof ze terug gaan in de tijd. De uitspraak van de rechter. Ook daar zat Matthy zo kwetsbaar. Hij wilde zelfs dat ze hem ook meenamen in de gevangenis! Een teken dus dat de rest van de bankzitters even goed op de jongen moeten letten.

-

Ze weten het niet. Ze weten niet dat hij zo slecht slaapt. Tenminste ze wisten het niet. Elke nacht ligt hij ervan wakker. Elke nacht lijkt het zwaarder te worden. Elke nacht komen de herinneringen terug. En als hij dan even slaapt, gaat het in zijn droom verder.

Steeds slechter ziet hij eruit. Hij voelt zich ook steeds slechter. Hij heeft wallen, ziet bleek en is enorm afgevallen. Afgevallen, maar niet op een natuurlijke manier. Hij eet gewoon bijna niet meer. Het lukt hem niet. Hij probeert het wel en hoe graag hij ook wil eten, hij krijgt het niet door zijn keel.

Moet hij het nog wel voor zichzelf houden?

-

Na een lange dag komt ze thuis. Ze loopt naar de keuken om wat te drinken en te beginnen met koken. Eerlijk gezegd vindt ze het lastig om te koken, aangezien dat een soort de aanleiding was van Raoul zijn zaak. Maar toch probeert ze het. Ze moet natuurlijk gewoon eten. Socrates miauwt om eten. Ze lacht en geeft hem een aai, pakt wat brokjes en doet die in zijn voerbakje. Wat is ze blij dat ze samen met Raoul die kat heeft genomen. Sooc zorgt voor afleiding en hij geeft enorm veel liefde. Liefde die ze nu nodig heeft.

Na het eten, loopt ze naar de slaapkamer. Het behang dat een ze een tijdje terug heeft opgehangen is prachtig. Hopelijk vindt Raoul het niet erg, zodra hij thuiskomt.. ze gaat in bed liggen. Even moe van alles. Samen met Socrates valt ze in een diepe, maar onrustige slaap.

Ik ben zo moe, maar ik heb gestreden voor jullie. Had wel al 200 woorden van gisteravond, maar goed t zijn er nu 1020 aan verhaal👍 nuttige info wel Meik..lekker bezig wel

Dit boek is echt m'n kindje aaah elke keer als ik schrijf voel ik de emoties ofz gwn en leef ik me in ofz idkk

Geen idee hoe jullie dat ervaren met lezen maar goed HAHAHAH

Nu ga ik slapen😍
Doeiii hou van jullie x

Prison // Ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu