Donderdag 14 juli 2022
Donderdag. Weer een nieuwe eenzame en saaie dag. Hij is net weer naar zijn cel gestuurd. Echt hij wordt behandeld alsof hij de grootste crimineel ever is. Irritant vindt hij het.
Af en toe brengt agent Jeroen hem terug. Één van de weinige agenten die wel vriendelijk is. Hij behandelt hem tenminste wel als een mens. De rest behandelt hem meer als een gevaarte. Een iets. Een voorwerp. Een robot of een aliën. Hij kan het niet plaatsen, maar zo voelt het wel.
Jeroen is nu de persoon waar hij dingen aan kwijt kan. Soms blijft de vriendelijke agent even bij hem. Even praten. Praten over van alles en nog wat. Ook over zijn gevoelens. Fijn vindt hij dat. Hij blijft dan niet lang, want eigenlijk mag dat niet, maar die paar minuten is al genoeg vindt Raoul.
Nog een paar dagen. Overmorgen is het zover. Dan krijgt hij alles te horen. Hij wil alles weten, maar ook is hij nog steeds bang voor alles. Maar voor nu... voor nu is er even niks aan te doen en moet hij alleen maar afwachten. In spanning.
-
Ze is bij haar ouders. Ze kon het echt even niet meer aan. 2 nachten blijft ze hier. Om even tot zichzelf te komen. Haar ouders zijn ontzettend lief voor haar. Iets wat ze echt wel nodig heeft. De andere omgeving maakt haar rustiger. Rustiger in haar hoofd. Haar hoofd waarin ze steeds maar weer opnieuw die nacht beleefd. En steeds maar weer ziet ze die ogen vol met pijn en onschuldigheid. Ze blijft het zich afvragen. Zal die onschuldigheid in zijn ogen echt zijn?
-
Hij wordt geroepen. Gelukkig is het Jeroen. "Meneer Peters wilt je weer spreken Raoul." Zegt hij kalm. Raoul knikt. Hij denkt dat het zal gaan over de rechtzaak. Dingen waar hij zich op moet voorbereiden. Raoul staat op en loopt naar de deur van zijn cel waar Jeroen al op hem staat te wachten. Samen lopen ze naar het kantoortje, waar hij 2 dagen geleden ook al zat.
Eenmaal binnen moet hij weer tegenover agent Peters gaan zitten. Die pakt gelijk een aantal papieren. Raoul weet niet wat daarin staat, maar hij vermoedt dingen over hem en zijn dossier.
"Goed Raoul, fijn dat je er bent." Eerlijk gezegd vindt Raoul dit best wel een vreemde uitspraak, want het was niet alsof hij een keus had om hier te komen. Maar in plaats van om dat te zeggen, knikt hij maar gewoon vriendelijk. Hij heeft het idee dat hij hier iedereen te vriend moet houden.
Agent Peters begint eerst met wat dingen uitleggen over de rechtzaak. Zo ook dat Raoul een advocaat krijgt. Logisch, want elke verdachte krijgt een advocaat. Hopelijk zal zijn straf hierdoor minder worden, of krijgt hij zelfs helemaal geen straf. Dat zou natuurlijk het allerbeste zijn.
Na zijn gesprek, heeft hij zijn tijd weer doorgebracht in zijn cel. Tot na de rechtzaak mag hij vrijwel niemand zien. Behalve tijdens het eten. Daarna pas zal hij naar een andere cel gaan. Een cel met iemand of misschien nog alleen. In ieder geval een cel die iets beter zou moeten zijn.
In zijn bed ligt hij zoals elke avond weer te denken. Zijn brein maakt overuren. Zijn gedachten gaan deze keer weer naar Lieke. In gedachte praat hij met haar. Hij probeert haar gerust te stellen. Al is dat alleen maar voor zijn eigen gevoel dat dan iets beter wordt.
-
Ze ligt in haar bed. Opeens krijgt ze iets in haar gedachten. "Lieke, het komt goed oké? We komen hier samen uit."
"Raoul?" Fluistert ze vol ongeloof. Is dit echt of is dit alleen maar omdat ze van zichzelf weet dat ze zijn stem wil horen? Ze weet het niet, maar ergens geeft dit haar een heel fijn en vertrouwd gevoel. Een gevoel die ze nodig heeft. Juist van hem.
In haar gedachten stuurt ze een antwoord terug, niet wetende of die wel bij Raoul terecht zou komen.
-
"Roel, ik hou van je oké? Onthoudt dat. Wij kunnen dit wel"
Lieke? Lieke! Heeft het dan toch gewerkt van net? Heeft ze hem gehoord? Hoort hij haar nu echt? Of is dit allemaal verbeelding? Hij beeldt zich in dat Lieke ook ij haar bed ligt. Vredig te slapen en te dromen over van alles en nog wat. Af en toe maakt ze een geluidje, zoals ze wel vaker doet als ze droomt. Grappig vindt Raoul dat.
Met zulke gedachten, valt ook hij uiteindelijk in slaap.
Weer een deeltje👍 ik heb denk ik teveel fantasie maar goed.
Even levensverhaal: ik heb de hele avond aan wiskunde gezeten, nou ik stond in overlevingsmodus😩 het was verschrikkelijk😭
Die man ging vandaag ook huiswerk controleren en ik had t niet af, maar ik heb mezelf gesaved door precies wanneer hij bij mij kwam iets te vragen over de opdracht waar ik mee bezig was en die ik niet snapte. Toen daarna liep ie gwn weg👍 en morgen heb ik weer wis whoee (kots) love vwo4💀
Sorry voor dit levensverhaal x
JE LEEST
Prison // Ft. Bankzitters
Fiksi Penggemar[Completed] Hoe ga je verder als 1 van je beste vrienden opeens in de gevangenis beland? Vanaf nu is dit het leven van de bankzitters. Hoe zullen zij dit oplossen? #1 bankzitters🏅 16-10-22 #1 fanfictie🏅 28-10-22 #1 verhaal🏅 02-11-22 #1 fanfictie�...