Een nieuwe dag voor Raoul in de gevangenis. Hij heeft al gewerkt. Saaie dozen vouwen. Gelukkig was Stefan mee. Dat was wel gezellig.
Zometeen is de voetbaltraining. Helaas voor Raoul mag hij door een klein incident met Ricardo niet trainen. Iets waar Raoul enorm van baalt. Voetbaltraining is toch wel het enige leuke hier en dat mag hij nu ook al niet meer doen.
Ricardo deedweer iets stoms, maar gaf Raoul de schuld ervan. Dat pikte hij natuurlijk niet en dus werd het weer bijna vechten. Beide mannen mogen nu niet trainen. Gelukkig is dat de enige straf en hoefde Raoul niet weer een nacht in de isoleercel slapen. Dat is het enige positieve.
Hij ligt op zijn bed. Stefan ligt op het andere bed in de kamer.
"Hoezo zit jij eigenlijk hier?" Raoul schrikt van de vraag. Hij wil dat helemaal niet vertellen. Stefan gast hem sowieso haten dan. En dat terwijl hij het niet eens heeft gedaan!
"Hey als je het niet wilt vertellen hoeft het niet hoor.." Klinkt de geruststellende stem van zijn celgenootje. "Nou...uhm...ik ben veroordeeld voor moord, maar ik heb oprecht niks gedaan. En ook iets net drugshandel, waar ik ook helemaal niks vanaf weet."
"Oh huh. Maar waarom zit je hier dan?" Stefan lijkt oprecht geïnteresseerd. Nou ja, voor hoe ver je geïnteresseerd kan zijn in iemand z'n criminele leven. "Ja degene die het wel heeft gedaan, heeft het heel slim aangepakt. Hij kwam een mes lenen, pakte dat aan met een handschoen, dus ja mijn DNA zat erop..dus dat. Waarom zit jij eigenlijk hier?" Toch wel een opluchting dat hij het iemand heeft verteld.
"Oh het begon simpel met het stelen van cupcakevormpjes (Matthy belike🤭) Maar later kwam ik in contact met foute mensen die deden alsof ze mijn 'vrienden' waren. Moeilijk en lang verhaal, maar het komt erop neer dat we uiteindelijk met z'n allen langs huizen gingen om in te breken. Ze forceerden mij om dat te doen. Heb het nooit echt willen doen. Uiteindelijk zijn we gepakt en moesten we 4 jaar de bak in. Of nou ja ik, want ik heb alles bekend. Zij moesten iets meer volgens mij. Heb er nu 3,5 jaar op zitten."
Jeetje. Lang verhaal. Lieve mensen, zorg dat je nooit in contact komt met vreemde mensen met slechte bedoelingen. Anders kan het ook net jou zo aflopen. Eng he? Nou goed, het gesprek tussen Raoul en Stefan wordt verstoord door iemand die een sleutel in de deur steekt. Agent Jeroen komt binnen. "Raoul, meneer Peters wil je spreken." Raoul knikt verbaasd en staat op. "Succes" krijgt hij nog van Stefan voor ze de cel verlaten.
-
"Aah daar ben je Raoul." Raoul knikt maar, niet wetende wat hij van dit gesprek kan verwachten. En hij verwacht al zeker niet dat het best wel eens een positief gesprek zou kunnen gaan worden.
"U kent vast de naam, Lieke Schreurs?" Begint Peters. Raoul schrikt ervan. Wat is er met Lieke aan de hand? Heeft ze iets misdaan? Heeft ze een ongeluk gehad, waardoor ze nu in het ziekenhuis ligt? Wat is er gebeurd?
"Ik zie aan je dat je haar naam herkent. Ze heeft aangifte gedaan naar iemand. Ze heeft ons bewijs geleverd waar wij nog even extra onderzoek naar moeten doen. Het lijkt erop, Raoul, dat we een mogelijke nieuwe verdachte hebben."
Ze heeft het echt gedaan! Ze is het aan de politie gaan laten zien! Wat is Raoul trots op zijn meisje. Zijn powervrouw. Een glimlach vormt daarom ook op zijn gezicht. Misschien gaat het nu toch allemaal goedkomen.
-
Iets zit hem niet lekker. Hij heeft nog niks van Lieke gehoord. Ze zou hem appen als ze naar het bureau zou gaan om het bewijs te laten zien. Zal ze twijfelen? Maar ze moet het doen! Alleen dan kan zijn beste vriend zo snel mogelijk vrijgelaten worden.
"Wat is er lieverd?" Carolijn komt bij hem zitten. "Lieke zou me appen als we naar het bureau moesten om bewijs te leveren. Maar nu ben ik bang dat ze dat niet gaat doen. Raoul moét vrijkomen..." zijn vriendin wrijft over zijn armen en benen. "Komt goed. Lieke kennende gaat ze echt wel aangifte doen. Misschien moet je nog heel even wachten." Ze weet hoe moeilijk haar vriend dat vindt. Daarom trekt ze hem in een knuffel. Die arme jongen heeft het zwaar.
Waarom stelen Matt en Lieke in allebei de boeken waar ik mee bezig ben de hoofdrollen zo ongeveer AHAHAHHA help. Waarom ben ik zo?
MIJN CAMERA ONTHOUDT MATT, MILO, ROEL, KOEN EN LIEKE ALS PERSONEN HAHAHHAH
HAHAHAHA DIT IS TOCH ERG?!??!?! MIJN OBSESSIE WORDT TE GROOT..love de foto van Matt wel🤭Goodbyeee<33
JE LEEST
Prison // Ft. Bankzitters
Fanfiction[Completed] Hoe ga je verder als 1 van je beste vrienden opeens in de gevangenis beland? Vanaf nu is dit het leven van de bankzitters. Hoe zullen zij dit oplossen? #1 bankzitters🏅 16-10-22 #1 fanfictie🏅 28-10-22 #1 verhaal🏅 02-11-22 #1 fanfictie�...