13.

522 17 143
                                    

"I-ik zag...Raoul"

Charlotte schrikt. Wat? Heeft ze dit echt goed gehoord? Ja, Milo zei het echt. Hij heeft Raoul gezien? "Milo, lieve schat, weet je zeker dat je het niet verbeeldt hebt?" Milo schudt zijn hoofd, maar gelijk daarna twijfelt hij.  "Ik weet het eigenlijk niet meer..." zucht hij. Charlotte weet even niet hoe ze met deze situatie om moet gaan. "Hoe zag die man eruit dan?" Domme vraag van haar natuurlijk, want Milo dacht dat het Raoul was. Milo merkt het niet eens en begint gewoon met antwoord geven. "Nou een baard, bruin haar, postbezorger." Een postbezorger? Lieve lezers, Raoul is vanaf nu een postbezorger?

-

Daar zit hij dan. Alweer op zijn bed. Wachtend tot hij wordt overgeplaatst. Vandaag zou die dag moeten zijn. Hij krijgt een celgenootje. Nog steeds heeft hij niet echt met andere gevangenen gepraat en hij weet ook nog niet of hij dat van plan is.

Dan hoort hij eindelijk het geluid van een sleutel in het slot. De deur gaat open en Meneer Peters verschijnt in de deuropening. "Klaar voor?" Vraagt hij. Raoul knikt. Eigenlijk niet, want eigenlijk is hij bang dat hij een stomme celgenoot krijgt, maar goed. Hij hoeft zich geen zorgen te maken. Daar zorgen wij wel voor.

Ze lopen, en lopen, en lopen door allemaal gangen. Dan na een tijdje blijft Peters staan. Hij maakt de deur open. "Ga je gang." Is het enige dat hij zegt. Zodra Raoul ook maar één stap binnen heeft gezet, gaat de deur achter hen dicht en op slot. Er zit een blonde jongen op één van de bedden. De jongen kijkt op en schenkt Raoul een glimlach. "Uhm hoi." Is de enige dat Raoul uit zijn keel krijgt. "Hey, Raoul toch?" Raoul knikt naar de jongen voor hem. Hij ziet er aardig uit, volgens hem. "Kom verder, ik ben Stefan trouwens. Stefan de Vries." Raoul loopt naar de jongen, die dus Stefan heet, en geeft hem een hand. Prima uitziende gast.

-

Hij scrollt door zijn telefoon. Saai. En dus zet hij de tv maar aan. Het nieuws.

"Goedenavond en welkom bij het nieuws van vandaag. Belangrijk nieuws over de 28-jarige man die vorige week ergens is opgepakt."

Oh shit het gaat over Raoul. Toch kan hij de tv niet uitzetten. Iets in hem houdt hem tegen. Hij wil weten wat ze nu weer over Raoul hebben te zeggen en dus kijkt hij verder.

"De uitspraak van de rechter is geweest. Deze heeft de man tot 30 jaar cel veroordeeld. De dader zou het leven van een meisje hebben beroofd. De ouders van het meisje zaten ook in de zaal. Zei vertelden hoe kapot ze vanbinnen waren van de dood van hun dochter. De 28-jarige man blijft ontkennen, maar is verder niet in tegenspraak gegaan toen hij zijn veroordeling te horen kreeg"

"Nu nieuws over een ongeluk op de A4. Een vrachtwagen zou een auto hebben geschept. De man in de auto is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Het is nog niet duidelijk hoe het met hem gaat. De bestuurder van de vrachtwagen is doorgereden. De politie is nog op zoek naar hem, omdat het niet duidelijk is of het zou gaan om een ongeluk of een soort aanslag. De man naar wie wordt gezicht zou donker haar hebben een een donkere baard meldden omstanders van het ongeluk. Verder is er nog niet veel duidelijk."

Heftig nieuws, maar Matthyas het het eigenlijk niet echt gehoord. Hij zit voor zich uit te staren. Niks. Hij is bijna verdwenen in het niks. Niemand die hem opmerkt. Waarom zou hij hier überhaupt nog willen zijn? (Lieverds, iedereen is het waard om hier te zijn. Mocht je zulke gedachtes hebben, zoek aub hulp. Je mag me altijd een berichtje sturen x)

-

Ook Lieke heeft het nieuws gezien. Ook het nieuws over het ongeluk. Gek genoeg zijn de kenmerken van de bestuurder, de kenmerken van Raoul. Of lijkt dat alleen maar zo?

-

Koen is op kantoor. Misschien dat hij even afgeleid wordt van alles dat er aan de hand is. Hij probeert een video te maken, maar er echt op concentreren, lukt hem niet. Na een uurtje of twee gaat hij dan ook alweer naar huis. Niks werkt meer. Misschien gaat alles makkelijker al hij bij Raoul op bezoek mag komen.

Lieverds een kort deel, want hersenschudding:) oeps.

Ik ga nu ook maar slapen, want mag eigenlijk niet teveel op schermpjes kijken, maar ja anders verveel ik me zo

Hoe was jullie dag?? Of hoe gaat het met jullie?

Slaaplekkerr of gewoon doei voor als je dit in de ochtend of middag leest :)

Oohja ik kwam er dus achter dat ik al 801 comments op dit boek heb in 12 delen HAHAHHA ik hou van jullie reacties, dus spam m'n inbox maar lekker vol hoorr

Love naar jullie

Prison // Ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu