24.

430 18 92
                                    

"Ingrid, doe alle deuren en ramen op slot. Er mag niemand in of uit dit gebouw." Peters klinkt streng. Nadat hij te horen heeft gekregen dat zijn zogenaamde 'collega' een verdachte blijkt te zijn, is hij direct in actie gekomen.

Terwijl Lieke nog in de kamer zit, loopt agent Peters de hele tijd in en uit de kamer. Lieke weet niet wat ze moet en blijft daarom dus maar zitten.

"Dus je zegt dat hij weg is?" Peters ia aan het bellen met iemand. Af en toe vloekt hij zacht in zichzelf. "Staat hij buiten te roken? Oké, niks doen. Ik ga op hem af."

"Oké mevrouw Schreurs, ik ga op Bastiaan af. Net doen of ik even iets met hem wil bespreken voor een zaak. Hopelijk vermoedt hij niks. Blijft u hier even zitten. Er komt een collega naar u toe, om u op te vangen. Heel erg bedankt om alles te laten zien." Peters glimlacht vriendelijk. Er wordt op de deur geklopt. De deur gaat open en er komt een vrouwelijke agente binnen. Ze ziet er aardig uit. Peters verlaat de ruimte.

"Goedemiddag mevrouw Schreurs, ik ben Marije Oostendorp. Ik blijf even hier bij u totdat er meer duidelijk is rondom alles waar meneer Peters net achter is gekomen. Gaat het een beetje?" Met een brok in haar keel, knikt Lieke. Eigenlijk weet ze niet hoe ze zich voelt. Tuurlijk is ze blij dat er nu eindelijk serieus wordt gekeken naar de zaak. Maar wat nou als ze fout zit? Wat nou als die Bastiaan helemaal geen slechte bedoelingen had? De tranen staan in haar ogen. 

Marije staat op en gaat voor Lieke zitten. "Hey, het gaat allemaal goed komen. We gaan alles goed onderzoeken. Iedereen gelooft je en iedereen leeft met je mee. Alles komt goed." Lieke knikt en probeert haar tranen binnen te houden. "Gooi het er maar uit. Dat mag, je hoeft je er niet voor te schamen. Hier ben je veilig." Dat was het laatste wat Lieke nog nodig had om in huilen uit te barsten. Alle emoties van de afgelopen tijd komen er in één keer uit. De wat oudere vrouw trekt haar in een knuffel. Misschien niet helemaal professioneel voor het werk, maar ze kan aan alles zien dat de vrouw tegenover haar het nodig heeft. Het is ook niet niks als je vriend in de gevangenis zit, verdacht wordt van moord en drugshandel en je daarna ook nog eens iets tegenkomt in zijn telefoon wat bewijs kan zijn dat hij helemaal niet de dader is.

Na dit alles heeft Lieke wel weer hoop. Misschien gaat het inderdaad goed komen. Misschien heeft Marije wel gelijk.

-

Hij loopt de deur uit. Probeert zo normaal mogelijk te doen, maar is toch wel een soort zenuwachtig. In al die jaren dat hij bij de politie werkt, heeft hij nog nooit meegemaakt dat iemand zich voordoet als collega, maar blijkbaar een crimineel kan zijn.

Daar staat de man. Rustig zijn sigaretje te roken. Niet wetende wat hem te wachten staat. God wat is Peters blij dat hij Bastiaan al had weggestuurd voordat mevrouw Schreurs haar verhaal had gedaan. Dan was Bastiaan namelijk niet meer zo rustig geweest.

"Hallo Bastiaan. Zal ik je misschien heel even kunnen spreken in mijn kantoor? Ik ben op zoek naar mensen die mijn functie kunnen overnemen als ik met pensioen ga en jij leek me daar wel erg geschikt voor." Hoe hij deze smoes zo snel heeft bedacht? Geen idee, maar het lijkt te lukken.

"Tuurlijk meneer."

Ze lopen samen naar binnen richting het kantoor van agent Peters. Voordat hij naar buiten ging, had hij gezegd tegen alle collega's dat ze zich zo normaal moesten gedragen, mocht Bastiaan mee naar binnen komen. Het lijkt ze te lukken.

De deur gaat dicht en beide gaan de heren op een stoel zitten. Er is een heel plan gemaakt in een korte tijd. Mocht het lukken om Bastiaan binnen te krijgen, dan zouden er meerdere collega's bij de deur gaan staan, zodra ze de mannen door de deur van het kantoor hadden zien gaan. De buitendeuren zouden worden gesloten en de ramen waren nog gesloten van net.

Vanuit zijn ooghoek ziet Peters een aantal agenten bij de deur staan. De deur is namelijk van mat glas, maar er kunnen nog wel contouren door gezien worden. Perfect dus.

"Ik vind het een hele eer meneer, dat u mij heeft uitgekozen." Walgelijk dit. "Eigenlijk wilde ik wat anders bespreken." Bastiaan ziet er verward uit. "Maar u zei-" "NU!" Schreeuwt Peters.

De agenten stormen binnen. Door alle verbazing, weet Bastiaan niet wat hij moet doen. En dus zit hij al vrij snel in de boeien.

"Je bent nu onder arrest vanwege het mogelijk vermoorden van een meisje en iemand anders ervoor laten opdraaien." Wordt er uitgesproken.

Een heel andere blik vormt zich op het gezicht van Bastiaan. Het is een kille blik. Iets wat Peters nog niet eerder heeft gezien bij hem. Het zegt wel al meer over Bastiaan. De kans dat hij de echte dader is, wordt steeds groter. Alles begint steeds duidelijker te worden, maar moet eerst wel nog helemaal onderzocht worden.

-

"Mevrouw Schreurs, hij is gearresteerd. We willen u nogmaals bedanken voor uw verhaal en bewijs. Zou ik de telefoon van de heer De Graaf mogen voor verder onderzoek?" Lieke knikt en voelt zich meteen opgelucht. Raoul gaat vrijkomen. Binnenkort. Nou ja, hopelijk.

Whoee goed nieuws? Denk ik HAHAHAH

volgend deel komt Roelie er weer in voorr. Het voelt zo raar, want ik wilde zeggen dat Nova en Liam er ook in voorkomen, maar dat is m'n andere boek waar ik inmiddels ook weer veel in schrijf HQHAHAHHA verwarrend.

Ik wil even wat mensen promoten, want ik vind dat dat moet kunnen.

Dus lees de boeken van: bankzakkers bankzitters_huts bankzsimp CelinevanStraalen en ikweetgeenleukenaamx

Zij hebben allemaal echt hele leuke boeken dus jaa als je nog leuke boeken wilt om te lezen, zijn hun boeken zeker aanraderss x

Nou groetjess en tot ooit👍 zal ik proberen om morgen hierin te schrijven??

Prison // Ft. BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu