5. Az aranyhajú fiú

855 77 8
                                    

Egy hónappal később

A császári katonák lovai botladoztak a sziklás, meredek talajon. A férfiak óvatos mozdulatokkal próbálták a helyes irányba terelgetni őket, de gyakran visszacsúsztak a leguruló köveken. Magas fenyők között vágtak át, hópelyhek szállingóztak körülöttük.

- Remélem, igazat beszélt az öreg, és tényleg erre van az az átkozott falu! - morgott az egyikük.

- Én is remélem, kezd elegem lenni ebből a kirándulásból! Aztán még a hó is leesik, és eltűnik előlünk az ösvény!

Hat lovas katona küzdött a meredek erdei úttal. Végre felértek arra a fennsíkra, amelyről a hegy lábánál élő remete beszélt nekik. Néhány kis faházat láttak ott, köztük tűzrakóhely füstölgött, fölötte a fákra felakasztott farkas- és medvebőrök lengedeztek. Emberek ültek a tűz körül, akik a lovak által csapott zajra felkapták a fejüket. Három férfi felállt, lándzsát ragadott és eléjük sietett. Szőrmekabát és bőrből készült ruha és cipő volt rajtuk. Az egyikük vállán íj és tegez. Az övükbe dugva mindenféle formájú és méretű kés sorakozott.

- Kik vagytok? - kérdezte a legidősebb férfi.

- A császár katonái vagyunk!

- Mit kerestek itt, jó urak? - kérdezte egy másik.

- Itt lakik az aranyhajú fiú?

A férfiak egymásra néztek, mintha szavak nélkül beszélnének egymással, majd elkomorodva visszafordultak a katonákhoz.

- Nálunk nem ritka a világosabb haj. Nem tudjuk, kiről beszéltek.

A lovasok is egymásra néztek, aztán a vezetőjük szólalt meg:

- Akiről a legendák szólnak. Akibe mindenki beleszeret.

A férfiak hallgattak.

- Gyerünk, válaszolj a császár küldöttjének, ha nem akarod, hogy lángba borítsuk az egész falut! - egy másik katona kardot rántott, és a legidősebb nyakának szegezte. A lova dobbantott egyet.

Az idős férfi meg se tántorodott. Tüzes tekintettel nézett fel a lovasra.

- Mit akartok tőle?

- A császár parancsára a palotába kell vigyük. Őfelsége látni akarja.

Az öreg egy házra mutatott, és leszegett fejjel odébb állt. A katonák megindultak a ház felé. Egy fakó hajú asszony lépett ki éppen az ajtaján, nyomában egy négy év körüli kislány szaladt ki. Az asszony megpillantotta a katonákat, akik odaérve leugrottak a lóról. Becsukta a ház ajtaját.

- Mit akarnak az urak?

- Odabent van az aranyhajú fiú?

- Miért kérdezi az úr?

- Válaszolj, asszony!

- Csak a fiam van a házban. De nincs azon a gyereken semmi különös.

- Mutasd meg!

- Mit akarnak tőle?

- Hívd ki, vagy betörjük az ajtót! A császár parancsára a palotába kell vinnünk. Add elő a fiút!

Az asszony a hátával nekitámaszkodott az ajtónak, széttárt karjait is rányomta. Gyilkos tekintettel sziszegte a foga között:

- Nem adom a fiamat se maguknak, se a császárnak, de még az atyaúristennek se! Távozzanak!

Egy farkas-szerű, nagy kutya ugrott elő valahonnan, és vicsorogva morgott a katonákra. A harci lovak nem ijedtek meg tőle. A vezér megugrasztotta a lovát, ami jókorát rúgott az állatba. A kutya nyüszítve repült vagy három métert.

A császár rabjai - BTSxBTS (+18+)✔Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ