Ben,Hevi 'den ve Reşo ağadan doğma ,
Vejin Saygın .
Benim babam Mardin'de büyük bir ağaydı. Annem ise bir Ağa'nın kızıydı.Babam gençken onun güzelliğinden etkilenmiş ve onu istemeye gitmişler,Dedem Osman ağayla. Sert bir yapıya sahip olan babam , annemle evlendikten hemen bir gün sonra anneme şiddet uygulamaya başlamış,aslında bunu yıllarca uyguladı .Annem çok güzel bir kadındı.Yeşil gözleri vardı,beyaz teni ve yufka gibi bir yüreğe sahipti.Babam ise kahverengi gözleri ve esmer bir teni , boylu poslu biriydi ama kötü bir yüreği vardı.Aslında herkese iyiydi bir anneme kötüydü nedeni neydi bilmiyordum .Biz 6 kardeştik , 5 abim ve ben bu ailenin fertleriydik.
Abimler istedikleri herşeyi yapabilirlerdi ama ben yapamazdım, niye mi çünkü ben bir kızdım .
Kızlar annelerinin kaderini yaşarmış .
Ben annemin yaşadığı kaderi asla yaşamıyacaktım. Ben annem gibi susan bir kadın değildim .Dik başlı biriydim .Bu huyum babama çekmişti.Çok sevdiğim bir atım vardı.Tek arkadaşım,tek sırdaşımdı.
Havanın kararmasına daha vardı.Yine yaramazlık peşindeydim, hazır babam evde yokken , çiftliğe girip atımla hasret giderebilirdim.
Konağın arka tarafına gittiğimde , çiftlikten beni gören Reşe'nin (Siyah'ın) sesi geldi. Koşa koşa yanına gittim . Çok özlemiştim onu. Babam onun yanına gitmemi yasaklamıştı. Reşe'nın yanına gittiğimi görseydi kim bilir ne yapacaktı bana .Ne yapacaksa yapsın derken, babamın sesi geldi biriyle konuşuyordu .Korku kapladı içimi
Hemen Reşe'nin ahırına girdim , arkasına saklandım.10 dakika saklandıktan sonra , çıkmaya karar verdim. Etrafta kimse görünmüyordu. İçim ferahladı biraz ama hemen eve gitmem gerekiyordu. Ondan önce evde olmam lazımdı .
Arkamı döner dönmez babamı gördüm."Vejîn" diye bağırdı
Evet işte şimdi bittim.
İlk bölümü nasıl buldunuz ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DOĞU'DA KADIN OLMAK
General FictionEskilerde Doğu da kadın olmak demek , hiç olmak demekti . Eski töreler ,kadınları önemsemezlerdi ,eski törelere göre kadın sadece bir köleden ibaretti . Ben Ağa kızı Vejin Saygın, aslında bu güne kadar hiç saygı görmedim, töreler ne derse o olu...