Sabah olmuştu,gözüme tek bir damla uyku girmemişti.Uyuyamıyordum.Bir daha Reşe'mın yanına gidemeyecektim.Hayır ,ben onsuz yapamazdım,tek dostum oydu.
Normalde erken uyandırdım ama bu gün hiç yataktan kalkmak istemiyordum .
Annemin sesiyle başımı yastığın altına koydum , hiç kimseyle konuşmak istemiyordum."Vejîn kizamın ,hadi uyan ".
"Anne uyudum mu , kalkayım ".
"Niye uyumadım sen ,bana bak kızım".
"Ne anne ,ne istiyorsun".
"Kızım bu halin ne senin , gözlerinin altı mosmor".
"Yok birşeyim uyumak istiyorum, yanlız Bırak beni ".
"Kurban olduğum, üzme kendini, baban senin için diyordu "
"Anne konuşmak istemiyorum "
"Tamam "
Kapıyı kapatıp, gitti.Annemi hiç üzmek istemiyordum ama üstüme geldiği için, sanırım biraz kırmış oldum onu.
Saat 12 ye geliyordu . Sevim abla , bizim mutfak işlerimizle ile ilgilenirdi. 3 keredir beni çağırıyordu,babam beni istiyormuş .Ben niye gidiyormuşum o gelsin.Ee tâbi koskoca ağa ayağıma mı gelecekti , kurduğum saçma sapan hayale bak .
Biraz yatakta oyalandıktan sonra.Kapının sesiyle başımı yatağın altından çıkardım,bir de ne göreyim.
Babam. Sevinsem mi üzülsem mi anlayamamıştım."Vejîn , seni çağırıyorum niye yanıma gelmiyorsun .
Bağırarak konuşuyordu.
"Şey baba ben , hastayım biraz"
Ne bileyim böyle bir yalan bulmuştum.
"Neyin var kızım ".
"Bilmiyorum ".
"Nasıl bilmiyorum ".
Tam ağzımı açıcakken ,babam konuştu.
" Evet ,yine o atın yanına gittin değil mi ,ondan böyle hastasın".
"Hayır baba atın yanına gitmedim, gerçekten "
" Tamam , kalk üstünü başını düzelt,bu halin ne senin.Ağa kızına yakışır mı böyle şeyler "
Evet ağa kızıydım ,yakışmazdı bana .
Ben onun kızı değildim, sadece ağa kızıydım.Keşke beni gerçekten kızı olarak görebilseydi,bir ağa kızı olarak görmeseydi.3 gün sonra
Reşe'mi çok özlemiştim. Bir şey bulmalıydım, Reşe'min yanına gitmem , ona dokunmam gerekiyordu.
Babam geçenlerde "Atın tüyünü yutarsan ya da burnunu gelirse hasta olur muşum ,evet buldum nasıl Reşe'mın yanına gideceğimi.
Yüzümü yazmayla kapatacaktım ve Reşe'mın yanına gidebilecektim.
Ama bunu gizli yapmam gerekiyordu .Bu sefer babam beni yakaladaydı ,kim bilir ne yapacaktı.3. abim Asaf evlenecekti ,onun hazırlığıyla bütün aile meşguldü.
Hazır ailemin benim yokluğumu fark etmeden gidip gelmeydim.Benim de anneme çeken yeşil gözlerim vardı.Yazmayı bağlarken sadece gözlerim görünüyordu . Gözlerimin bu kadar güzel olduğunu ilk defa fark ediyordum.
Hazırlandıktan sonra, Reşe'mın yanına gittim,o kadar çok özlemiştim ki hemen gidip sarıldım.Tabi dikkatlice sarılmaya çalıştım.
Reşe'mi ahırdan çıkardıktan sonra, Mardin'in uçsuz bucaksız dağlarına özgürlüğe doğru Reşe ile gitme vaktiydi .
Meğersem özgürlüğe gitmek için, sadece konaktan biraz uzaklaşmak gerekiyormuş .
Reşe'm ile herkesten, herşeyden birkaç saatliğine olsa da uzaklaşmıştık.
İnsanın sevdiğiyle herşeyden uzak bir yere gitmek meğersen
ne kadar huzurluymuş , hiç bilmiyordum bu huzuru,bunu yaşamama izin vermemişlerdi .Bu bölüm sonunu nasıl buldunuz ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DOĞU'DA KADIN OLMAK
General FictionEskilerde Doğu da kadın olmak demek , hiç olmak demekti . Eski töreler ,kadınları önemsemezlerdi ,eski törelere göre kadın sadece bir köleden ibaretti . Ben Ağa kızı Vejin Saygın, aslında bu güne kadar hiç saygı görmedim, töreler ne derse o olu...