Herkes iyi davranıyordu bana bu hastalığım yüzünden . Geçen doktor babama ; "kızınız kesinlikle üzülmemeli , iyileşmesi için bir süre stresten ve üzüntüden Uzak durması gerekiyor" dedi .
Tabi buna üzülecek halim yoktu çünkü her istediğimi artık yapabilirdim işte bu .
Bu gün kendimi çok iyi hissediyordum. Üstüme siyah kolları ve üstü gümüş yöresel kıyafetimi giydim, fiziğime çok yakışıyordu.
Her bir koluma da on altın bilezik ve iki yüzüğü parmağıma taktıktan sonra aynanın karşısına geçtim.
Bir dakika hani benim 2 metrelik altın kolyem . Ha işte burda bunu da taktıktan sonra artık Hanım ağalar aşiret toplantısına katılabilirdim .Kapıdan çıkar çıkmaz Ali abimle karşılaştık. Abim bana bakarak ;
"Vay vay bu ne güzellik hanım efendi"Dedi ,bende gülümseyerek şöyle dedim.
"Ağam bu ne yakışıklılık aman dikkat et yengem Rojbin seni böyle görmesin"
"Oy kurban olsun ağan sana " diyip anlımdan öptü beni.
"Ee söyle bakalım bu gün nasıl oldun"
"Çok iyiyim abicim"
"Allah iyilik versin canım,nereye böyle"
"Hanım ağaların toplantısı var oraya gidecem ,sen nereye "
"Bende Reşo ağanın toplantısına gideceğim "
"Konağın önü dolup taşmış ya "
Abim gülerek şöyle cevap verdi;
"Keşke sadece önü olsa bütün mahalle dolmuş "
Bende gülümsedim. Karşıdan bir afet geliyordu sanki. Sarışın, deniz gözlü,uzun boylu bir adam . Gözlerimi zor aldım ondan .
Abimin yanına gelerek ;"Ali dostum nasılsın"
Abimde ona şöyle cevap verdi ;
"Ooo kimler gelmiş, hoş geldin dostum"
"Hoşbulduk da bu hanımefendi kim"
Abim gülümdeyerek kolunu omzuma attı ve ;
" Benim kardeşim Vejîn"
gülümsedim ona ."Vejîn hanım nasıl oldunuz, çok geçmiş olsun,ben Diyar "
Bende onun yakışıklılığından gözlerimi alarak
"Memnun oldum tanıştığımıza "" Bende " dedi .
Yengemin sesiyle ordan uzaklaştım."Ne oldu yenge "
"Kız ne yapıyorsun adamın yanında "
"Ne olmuş ya yenge "
"Kız ne olmuşu mu var ,bak aşağıya baban geldi "
"Oy canım yengem benim son anda kurtardın beni"
Diyerek sarıldım ona ."Hadi annen bekliyor, görsünler diyor ağa kızını "
"Hadi yengecim gidelim "
Konağımız çok büyüktü en alt katta kadınlar için ayrılan yerler vardı. Hanım ağaların toplantısı da orada yapılıyordu.
İçeriye girer girmez kadınların odak noktası olmuştum, herkes bana bakıyordu . Herkese selam verdikten sonra annemin yanına baş köşeye oturdum.
Annem abim Asaf'ın düğünü için herkesi davet etmişti.
Bir kadın anneme şöyle dedi;
"Maşallah ne kadar da güzelmiş seni kızın" dedi. Annemde
"Sağol o babasının tek kızı kimseye vermeyi de düşünmüyor " dedi annem kadının niyetini anlamıştı.
Kadınların konuşmalarından çok sıkılmıştım anneme ;
"Anne biraz dışarı çıkıp hemen geleceğim"
"Kızım fazla etrafta dolaşma baban görse kızar biliyorsun "
Başımı tamam dercesine salladım.Dışarı çıkar çıkmaz bir rahatlama geldi bana .
Balkondan dışarıyı izliyordum . Diyar'ı düşünüyordum,bu kadar da yakışıklı olunmazdı. Onu düşünürken fark ettim ki o da beni üst balkondan izliyordu, hemen önüme döndüm garip bir hissti .
Yanıma gelen kızı farketmedim.Omzuma dokunduğunda irkildim.
Bana bakarak şöyle dedi;
"Özür dilerim korkuttum seni"
"Sorun değil dalmıştım"
Kız kafasını yukarıya kaldırıp şöyle dedi.
"Abim olur kendisi"
Kıza bakıp gülümsedim sadece."Biliyor musun abime kız arıyoruz ama kimseyi beğenmiyor"
"Öyle mi "
"Evet belli ki seni beğenmiş "
Kızın yüzüne" ne" dermişim gibi baktım.
Kız bana Bakarak konuştu "neyse hadi ben içeri geçiyorum"Yüzümde oluşan mutluluk tahmin edilemezdi.
Benden mi hoşlanıyordu . İyi birine benziyor, iyi olmasaydı Ali abimin yanında olmazdı bir kere .
Kendi kendime ama çok tatlı diyordum. Ne oluyordu bana .Aşk böyle miydi?
Sizce aşk neydi, nasıldı?
Bu bölümü nasıl buldunuz ?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DOĞU'DA KADIN OLMAK
General FictionEskilerde Doğu da kadın olmak demek , hiç olmak demekti . Eski töreler ,kadınları önemsemezlerdi ,eski törelere göre kadın sadece bir köleden ibaretti . Ben Ağa kızı Vejin Saygın, aslında bu güne kadar hiç saygı görmedim, töreler ne derse o olu...