Devran
Hepimizin kafasında soru işaretleri vardı,kimdi bu genç oğlan.
Hepimiz aşağıya koştuk, Vejîn adamın kolundan tutmuştu.
Ali adamın yakasından tuttuğu gibi duvara yapıştırdı,annem ve Rozerin de Vejîn'in kolun tutmuştu, hali yoktu, perişan haldeydi .
Vejîn
-Abi bırak onu ,o bana yardım etti.Diyince Ali çocuğun yakasını bıraktı.
Babam Vejîn'e bakarak;
"Kızım ne oldu sana böyle, bu kim "
Vejîn
"Baba herşeyi anlatacağım ama önce sakin olun "Başım dönüyordu ,ailem benim için mi endişenmişlerdi yoksa namuslarına laf gelecek diye mi ?
Mustafa'a babama ve abilerime birşeyler söylüyordu, ses gelmiyordu bana , başım dönüyordu ve gözlerim kararmaya başlamıştı.En son düştüğümü ve herkesin baş ucumda toplandığını hatırlıyordum.
Gözlerimi açtığımda;hekimler ve doktorlar baş ucumda duruyordu .
Doktor babama şöyle söyledi;
"Reşo bey size dediğim şeyleri yaparsanız kızınız daha çabuk iyileşecek".Babam, abim Ali'ye doktoru kapıya kadar geçirmesi için doktorla aşağıya gönderdi.
Kısık sesimle babama seslendim.
"Baba"
Bana gülümseyerek konuşmaya başladı , kızacak mıydı bana?
"Vejîn kızım benim , çok korkuttun bizi ".
Diyince biraz şaşırdım; kızmasını bekliyordum ama tam tersi davranıyordu. Kızmıyordu bana ,iyi davranıyordu nedeni neydi bilmiyordum.Babamla biraz vakit geçirdikten sonra annem benim için en sevdiğim çorbayı yapmıştı. Bayılırım Tarhana çorbasına.
Annem kendi elleriyle bana çorbayı içiriyordu. Bir dakika Mustafa'ya ne olmuştu.
"Anne beni getiren oğlana ne oldu, nerde"
annem gülümseyerek ;
"Merak etme baban ona birşey yapmadı hatta ona teşekür edip hediyeler verip üstüne onu şoförü olaraktan işe aldı "
Baya şaşırmıştım.
"Anne ben kaybolduğumda ne yaptınız "
Annem gözleri dolu dolu konuştu;
"Sen kaybolduğunda herkes seni aramaya çıktı, abinler sabaha kadar seni aradılar,bulamadılar. Ümidi kesmiştik senden ,baban bile düz üstü çöküp ağlamıştı senin için. Çok şükür seni bulduk ya daha da birşey istemem "
Çok şaşırmıştım beni bu kadar seviyorlarmıydı.
Bölüm sonunu nasıl buldunuz?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DOĞU'DA KADIN OLMAK
General FictionEskilerde Doğu da kadın olmak demek , hiç olmak demekti . Eski töreler ,kadınları önemsemezlerdi ,eski törelere göre kadın sadece bir köleden ibaretti . Ben Ağa kızı Vejin Saygın, aslında bu güne kadar hiç saygı görmedim, töreler ne derse o olu...