Herkes bir tarafa koşturuyordu.
Vejîn'i tekrar kucağıma alıp boş bir oda aramaya başladım. Karşıma çıkan ilk odaya götürdüm. Yatağın üstüne bıraktım ve onu baş aşağı süzdüm gerçekten çok güzeldi. Çok masumdu. İnsanların hepsi uyurken masum görünüyordu.***
3 Gün Sonra
~DİYAR~
Gözlerimi açtığımda sabah olmuştu .
Sırt üstü yatağımda uzanıp Vejîn'i düşünüyordum. Onu ilk gördüğümde neşeli, sıcak kanlı ve bir o kadar da güzeldi ama son hali ; perişan, soğuk kanlı, ölü gibiydi ve bu benim yüzümden olmuştu neyse ki ailesi benim onu o ahırdan kurtardığımı zannediyordu ,bunu bilmeleri işime gelmiyordu değil.Sabah dinç olmak için soğuk bir duş aldıktan hemen sonra üstüme mavi çizgili takım elbise giyip konağın bahçesine kahvaltıya indim.
Her zamanki gibi annem Zeyno babam Naso ağa ve iki kız kardeşim Adar ve Fatma vardı. Ailenin tek erkek çocuğuydum onun içinde çok değerliydim .
- Günaydınlar.
Dedim.- günaydın abicim .
Babam bana bakarak ;
-Günaydın günaydın, hayırdır bu gün pek keyfin yerinde.
Ona gülümseyip;
- Ee Nuri ağa işler yolunda tabi keyfim yerinde olacak.
Dedim ,O da;
- Herşey yolunda olsun da .
Kahvaltı yaptıktan sonra arabamı hazırlamalarını söyledim. Ee tabi Vejîn'i görmeliydim.
" Ağam arabanız hazırdır"
Başımı tamam dercesine salladım.
Babam;
- Hayırdır nereye.-biraz işlerim var şirkette , onları halledeceğim.
Arabama binip Reşo ağaların konağının yolunu tuttum .
Biraz yol gittikten sonra konağın kapısının önüne geldim , derin bir nefes aldıktan sonra sağ ayağımla içeriye girdim. Önceden Ali'ye haber vermiştim geleceğim diye .
Kapıda o beni karşıladı selamlaştıktan sonra içeriye geçtik.Reşo ağanın elini öptükten sonra yanına oturdum.
Reşo ağa;
- Daha daha nasılsın,baban annen nasıl iyiler mi ?
- çok şükür iyiler ağam.
- iyi bakalım iyi . Bide geçen gün benim kızımı ordan kurtardın sağolasın delikanlı.
Diyince tabi bir gururlandım ,tamam yani gerçeği bilmeselerde böyle bilmeleri daha iyiydi.
- Estağfurullah ağam ne demek.
Laf lafı açtı derken gece bastırdı ;
- Ee ben kalkayım artık geç oldu. Dedim.Reşo ağa kaşlarını çatarak şöyle dedi;
- Daha yeni güneş battı ne geç olması birazdan yemek hazır olur ,otur biraz daha sonra gidersin.- Peki sizi kırmayayım .
Bu benim işime gelmişti en azından Vejîn'i görebilecektim.
Herkes yemeğe oturdu ama Vejîn yoktu neredeydi acaba , merakıma yenik düşerek;
- Vejîn daha iyileşmedi mi ?
Baran şöyle cevap verdi .
- çok şükür biraz daha iyi . Dedi
- aman aman iyi olsun da birşey olmasın.
Dedim ve herkese gülümsedim .
Asaf gözlerini dikmiş bana bakıyordu bu çocuğun benimle sorunu neydi ki .
Kapının açılmasıyla gözlerim açıldı.Zalımın kızı bu ne güzellikti , resmen gözlerimi alamıyordum ondan.
Reşo ağa;
- Gel kızım niye bu kadar geç geldin .
Dedi .
Vejîn de;
- ilaçlarımı içtim ondan geciktim kusuruma bakmayın.
Babası başını salladı,o da tam karşıma oturdu .Benden nefret edercesine bakış attı.
Ne yani onun hayatını kurtarmıştım bir teşekkür edeceğine yaptığına bak . Uff tamam benim yüzümden ölümden dönmüş olabilirdi ama yine de ben onu kurtardım.
Saat gece 11 olmuştu.
-Bende artık kalkayım size de rahatsızlık verdim kusura bakmayın.
Dedim.Reşo ağa ;
- Ne rahatsızlığı oğlum ne zaman istersen gel.
Gülümsedim onlara ve kapıya kadar eşlik ettiler,bende onlara dönüp şöyle dedim.- Yarın hepiniz akşam yemeğine bize davetlisiniz . Dedim
Reşo ağa;
- Tabi hepimiz geliriz . Dedi
Arabaya binip evin yolunu tuttum .
Vejîn aklımdan çıkmıyordu .
Bir müzik açtım ve öyle devam ettim yola .
Bu bölüm sonunu nasıl buldunuz?
...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DOĞU'DA KADIN OLMAK
General FictionEskilerde Doğu da kadın olmak demek , hiç olmak demekti . Eski töreler ,kadınları önemsemezlerdi ,eski törelere göre kadın sadece bir köleden ibaretti . Ben Ağa kızı Vejin Saygın, aslında bu güne kadar hiç saygı görmedim, töreler ne derse o olu...