-A-
Aan: Kötücül varlık, hastalık yayar.
Abaası: Ürpertici varlık, ondan korunmak isteyen halk kurban keser. Ateşten yaratılmışlardır. İnsan eti yerler. Ateşten yaratıldıkları için insanların gözlerine görünmez olurlar. Şamanlar tarafından görülebilirler. Çocukları ondan korumak için beşiklerine ayı pençesi takılır.
Allghoi: Buz solucanı. 4-5 Metre boyundadır ve salyası insanın hemen donarak ölmesine neden olabilir. Buz sarkıtları gibi olan keskin dişleri her şeyi parçalayabilir. Bu solucan genelde buz çölünün derinliklerinde yaşar ve çıkardığı tuhaf melodik bir sesle insanlara sanrılar göstererek tuzağına düşürür.
Albas: Evlenmeden ölmüş genç kızların Albas'a dönüştüğüne inanılırdı. Dünyada acıklı ruh olarak dolaşır ve nişanlanmış kızlara hastalık bulaştırırlar. Beyaz elbiseleri, kırmızı gözleri onları betimleyen özellikleridir.
Arçuri: Orman ruhu. Uzun saçları yerlere kadar uzundur. Ormanda sessizce yaşarlar ve av zamanı insanlara yardım ederler. Ormanda yüksek sesle konuşan insanların peşine takılırlar. Akşam üstü akarsuların yanında saçını tarayan kızlara sık görünürler.
Asihna Beyliği: Efsanelerde anlatılan iblis bekçilerinin torunları olduğu iddia edilen halk. Lin İmparatorluğu'nun egemenliği altında yaşamlarını sürdüren ve yaptıkları silahlarla bilinen savaşçı topluluk. Vahşi olarak bilinseler de silahlar ve savaş taktikleri üzerindeki yetenekleri kabul edilmiş bir gerçektir.
Azna: Felaket Tanrısı.
-B-
-C-
Ch'Yen: Hsien İmparatorluğunda cariyelere verilen isim.
-Ç-
Çora: Hizmetçi işçi sınıfından bireylere söylenir.
-D-
Dakhul: Kara ruh. Lohusa yatağında ölen genç kadınların ruhlarından olur. Çocukları rahatsız ederler. Onların boyunlarını sıkarlar Dakhul'un yediği yemekten yiyenler öksürüğe yakalanır.
-E-
Ebren: Ejderha.
Emegen: Dünyadaki kötülüğün kaynağı.
-F-
-G-
-H-
Hsien İmparatorluğu: Ejderha Savaşlarından sonra güç kazanmış bir devlettir. Sonrasında zayıflayan ülkeleri topraklarına katarak imparatorluk kurmuştur. Asihna'nın gücünü içinde barındıran Ejderha'nın gözlerinin bu imparatorlukta olduğuna inanılır. Birçok büyülü eşya sayesinde güçlerini çağlar boyunca korumuşlardır.
-I-
-İ-
-J-
Jiandie: Hükümet casusu
-K-
Kamarat: Uyanıkken kabuslara neden olan ve bunun sonucunda kişinin delirmesine neden olan yaratık. Kamarat'ın lanetine uğrayan insanlar artık dünyayı algılayamazlar.
-L-
-M-
Mayısa: Normal cadılardan farklı olarak onlar normal anne babadan doğarlar ama sonradan cadı olurlar.
-N-
-O-
Ocmah: Cennet.
Ot-Tegin: Evin en küçük oğlu babasının ocağını devam ettiren kişidir. Bu en küçük çocuklara Ot- Tegin yani ateş prensi denirdi.
-P-
Puk: İnsanların bedenlerine girip kontrolü ele geçiren varlık. İnsan bedeni dışında varlığını sürdürememektedir.
-Q-
-R-
-S-
-T-
Tir-i Hodong: Kayın ağacından yapılan çok güçlü bir ok çeşidi. Kayın ağacı kutsal bir ağaç olarak görüldüğü için bu okların ruhları bile yaraladığı düşünülürdü.
Töz: Hayvan şeklinde yapılmış, aile ocaklarını koruduklarına inanılan küçük heykelcikler.
-U-
-V-
-W-
-X-
Xiangqi: Çin satrancı ya da fil satrancı olarak bilinen bir strateji oyunudur.
-Y-
-Z-
Zongzi: Lotus yaprağına sarılı üçgen şeklindeki pirinç lapası.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cariye'nin İkinci Hayatı
Historical FictionBir cariyenin intikamı nelere yol açabilir? İHANET SEVDİĞİ ADAMDAN GELDİ Ayana, İmparatorluğa cariye olarak gelmesinin bir nedeni vardı. Sevdiği adama yardım edecek, yüzyıllardır esaret altında olan halkını kurtarmak için çağlardır kayıp olan ejderh...