Dagdrømmeren

192 7 0
                                    

"Jeg må gå nå, mamma ringer" sier Andrea. "Hade" roper jeg ned til henne.

Det begynner å bli mørkt ute og jeg kan se månen glinse med strålene i vannet. Det er beroligene å se på. Det gjør at jeg slapper av. Hadde jeg hatt en kjæreste kunne vi ha sittet sammen her i kveld, og se på månen som skinner og falle vekk fra verdenen og fordype oss inn i hverandre. "Slutt med dagdrømmingen Melissa" sier jeg til meg selv, eller skal jeg kalle det kveldsdrømming. Ja jeg tror det, jeg kaller det kvelds drømming. Jeg blir trett av å se på månen og bakken og regnet ute, så jeg tenker at det er best å legge seg.

Solen glimser gjennom persiennene på soverommet mitt. Jeg våkner av at jeg får dem midt i øyene. Jeg er så trøtt, kan ikke sola bare gå å gjømme seg. Frister ikke så veldig å stå opp. Jeg la meg jo sent i går. På tide å stå opp. Beordrer jeg meg selv.

"Melissa kom ned her litt, jeg må snakke med deg" hører jeg mors hese stemme si. Det ligger noen klær på kommoden min, en slitt dongeribukse og en hettegenser og sokker. Jeg tar på meg klærne kjapt og springer ned til mamma. "Hei vennen min, har du sovet godt?" Spør hun. "Ja jeg har sovet godt, men har du hørt noe om en ny jente i byen?" Spør jeg mor. "Ja det har jeg, det var det jeg ville snakke med deg om"sier hun. "Sett deg ned vennen min". Jeg bare gjør som hun sier og setter meg ned i sofaen på stuen vår og tar et pledd rundt meg. Det følest deilig med det myke stoffet som bare pakker seg rundt kroppen min. "Hun heter Andrea sant" spør mor litt nysgjerrig. På tide å våkne helt Melissa sier jeg til meg selv. "Ja" sier jeg kjapt. "Det er hun med det brune håret og de grønne øynene" forklarer jeg til mor. "Ok da er jeg sikker på hvem det er" sier mor og tenker seg om. "Jeg såg henne i går og sa hei til henne, og hun sa at hun kjente deg" sier mor. "Ja det gjør jeg, jeg kjenner henne, hun er hyggelig altså". "Hun lurte på om vi skulle noe i sommerferien, og jeg svarte at vi skulle til syden, så jeg lurte på om hun ville bli med". "Gjorde du?". "ja da har du noen å vere med hele tiden". "Det kommer til å bli gøy" roper jeg og tar meg en liten seiersdans. "Slapp av nå jeg må jo ha litt kontroll på dere, dere kan ikke bare løpe rundt der nede som noen fulle hester" sier mor samtidigt som hun ler.

Da slepper jeg Melissa Andreasen å finne meg kjæreste alene i syden, jeg har jo Andrea med meg. Håper hun ikke har kjæreste da. Nå gleder jeg meg enda mer enn før. Det kommer til å bli den beste ferien noensinne. Og det er bare 42dager til vi reiser.

Finnes ekte kjærlighet?Where stories live. Discover now