Tur til stranden

172 7 0
                                    

Det var regnvær i går. Bakken var våt, og himmelen var mørk og grå. Store tunge skyer hengte over meg hele tiden. Jeg hadde en plan. Å bade med Andrea. Det gikk ikke i går siden det regnet. Ser ikke ut som om det går i dag heller. Ikke særlig pent vær ute.

Igjen blir jeg vekket av solstrålene som sniker seg inn gjennom persiennene på rommet mitt. Håper jeg snart får meg en ny gardin, det begynner virkelig å irritere meg, men nok om det. Jeg må spørre om Andrea får lov. Fingers krossed. Rommet mitt er ikke særlig ryddig, så jeg må lete en stund for å finne ting her inne. "Der er du" sier jeg. "Å endelig fant jeg deg, hvor har du vert?" Sier jeg samtidigt som jeg ler høyt. Jeg slår på mobilen og taster inn nummeret til Andrea. "Hallo" er det noen som sier i den andre enden. "Hei" svarer jeg tilbake. "Er det Andrea jeg snakker med?" Spør jeg. "Ja det er det, og forresten hei til deg Melissa". "Jeg lurer på om du blir med og bader i dag?" Spør jeg henne. "Ja det får jeg sikkert lov til" sier Andrea. "Ok du kan komme bort til meg klokka 17:00". "Ok snakkes klokka fem". Mobilen piper. Hun har lagt på. Jeg tar mobilen vekk fra øret og trykker på tastelåsen. Sånn nå må jeg gjøre meg klar, tenker jeg. Bikini, solkrem, håndklær, solbriller og klær. Det er det jeg trenger til stranden.

Ved kjøkken vinduet kan jeg se at Andrea kommer gående. Hun smiler, noe som hun alltid gjør. Ikke at jeg har kjent henne lenge, men hun virker hyggelig. Og jeg Melissa har egentlig ingen venner, eller hadde, for nå har jeg jo Andrea. Jeg detter ut av tankene mine og det ringer på. Jeg kan høre ringeklokken sin lyd i hele huset. Den har en tikkende klassisk lyd. Ikke at jeg har peiling på sånne ting, men jeg tror det er sånn jeg beskriver lyden best. "Er du klar til å gå på stranden?" Spør Andrea meg når hun står i døren. "Ja så klar som jeg kan bli" svarer jeg tilbake entusiastisk. Vi går ut sammen og lukker døren bak oss. Det siste jeg hører før vi går mot stranden er at døren går i lås, og det lager et høyt klikk.

Please kommenter på historien min. 😀😀👍Dere må lese en historie av smily1stine som heter Den jeg elsker😀😀👍🏻. Jeg synest den er bra, dere må lese den.😀😀😊👍🏼

Finnes ekte kjærlighet?Where stories live. Discover now