Jeg står og glaner på kjolen der den ligger. Den er like nydelig nå som første gangen jeg så den. Jeg lister meg bort til sengen og stryker fingrene mine langs de broderte blondene i stoffet. Den er nydelig å ta på og å se på. Den ser bra ut, sier jeg til meg selv. Jeg går inn på badet med kjolen i hendene mine. Glide låsen blir åpnet og den sklir nedover kroppen min helt til den kommer til hoftene. Da slutter den å gli. Jeg snur meg og lukker glide låsen. Den sitter som et skudd. Den sitter bra på. Krølltangen min ligger på vasken og lengter etter å bli brukt. Jeg gir etter og begynner å krølle håret. Så tar jeg et svart bånd i håret, og sminker meg i litt mørke farger. Ikke emo altså! Bare litt mørk øyenskygge, ikke noe mer. Kanskje litt leppestift også. Skoene ligger slengt borte i. Et hjørne. Jeg tar beina fatt og sniker meg bort og henter dem. Nå er alt klart. Skoene, kjolen, sminken og håret.
Mamma kommer inn på badet. "Hei vennen min, går det bra?" "Ja jeg tror det" svarer jeg. "Har du tenkt mye på begravelsen?" Ja det har jeg" svarer jeg. "Hva skal du ha på deg i dag?" "Jeg vet ikke enda, kan ikke du opp og se om du finner noe pent til meg?" "Ja det kan jeg gjøre". Jeg sprinter opp trappen. Jeg er kjempeglad for at jeg ikke har på meg sko med høye hæler. Da hadde jeg garantert snublet i trappen. Vel oppe ser jeg inn i klesskapet til mamma. Hun har masse vanlige klær, ikke så mye klær til andre ting.
En time senere: Jeg har funnet klær å velge mellom, men jeg vet ikke hva som passer bra sammen. På sengen hennes ligger det et svart skjørt til like over knærne, en svart bluse, en mørk dongeribukse, en vanlig svart genser, som jeg kan pynte opp med litt smykker og til sist en svart kjole. Kjolen som ligger på sengen er lenger enn den jeg har, den er svart med tjukke stropper og et belte rundt livet. Den er pen synest jeg, men min er jo penest. Hva skal jeg velge? Klærne ligger på sengen og stirrer tomt på meg. Åååå ikke glan sånn jeg blir nervøs sier jeg høyt ut i det tomme rommet. Jeg ser på kjolen og tilbake på blusen og buksen. Hva blir penest? Det lurer jeg på. Kjolen. Jeg velger kjolen. Hun skal jo i sin egen datters begravelse.Husk å kommenter! Tuuusen takk til alle som leser min historie. 😀☺️ Det kommer flere oppdateringer. Husk følger du meg følger jeg deg tilbake!!!!👍🏻👍🏻😉😀
YOU ARE READING
Finnes ekte kjærlighet?
RomanceFinnes ekte kjærlighet? Er det bare noe folk sier? Tror jeg på det? Det vet jeg ikke, ikke ennå. Jeg har alltid sagt at kjærlighet er tull og at du ikke trenger det, men nå begynner jeg å lure på om jeg har tatt feil. Har jeg tatt feil? Kommer jeg t...