Venter på svar

53 3 1
                                    

Jeg trekker pusten dypt. Hjertet mitt dunker, jeg kjenner det dunker i brystet. Jeg svetter på hendene mine og tørker svetten av på buksene mine, det har jeg alltid gjort så jeg tror det har blitt en vane.

Hjemme hos oss så har vi et kikkehull i døren, og jeg kikker gjennom. Lukas står der bak døren. Jeg er ikke noen tankeleser eller noe sånt, men jeg ser at han er nervøs. Hvorfor er han nervøs? Han er jo ganske kjekk, så hvorfor skulle han vere nervøs. Han har sikkert datet alle jentene på skolen. Jeg tenker gjennom et par ting i hodet mitt. Hva er det som er likt mellom oss? Jeg finner bare en ting som er likt mellom oss og det er å ha vert venn med Andrea. Ulikhetene mellom oss.....det er noe annet. Han er høy og ganske kjekk og svart muskuløs eller veltrent som man kaller det. Jeg derimot er ikke så veldig lav, men heller ikke kjempehøy, og jeg ser ikke på meg selv som pen eller svært vakker. Jeg blir forstyrret i mine egne tanker av at det dinger på en gang til.

Jeg rensker halsen og retter meg opp i ryggen. Jeg tørker hendene en gang til på buksen. Luften rundt meg følest enda kalder enn i sted. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg kan tippe. Jeg er sinnsykt nervøs. Jeg puster inn. Og ut. Inn. Og ut. Den kjølige luften.

Jeg tar tak i det kalde dørhåndtaket av stål og drar det ned. Jeg åpner døren og ser rett inn i de knallblå øynene til Lukas. Det er en pinlig stillhet mellom oss. Jeg bare ser inn i øynene hans og drømmer meg vekk. "Sorry"sier han. "Det går bra"svarer jeg han.

Han lukker døren. Den er lukket, den lager alltid et klikk når den blir lukket. Han snur seg og ser på at døren er lukket. Det jeg ikke har sett av ansiktet hans før ser jeg nå. Jeg ser nesen og kjeven hans i sideprofil. "Hva er det?" Spør han meg." Ingenting" svarer jeg han. Han bare går videre og sier ingenting. Jeg ser ned på bakken. Men ikke lenge. Han stryker meg forsiktig på hånden. Jeg rødmer, håper han ikke ser det. Han tar hånden sin og plasserer den i min. Han sier ingenting, han bare snur seg mot meg og ser på meg med vennlige øyne. Jeg tror jeg vet hvorfor han snudde seg, han venter på å få et svar. Jeg snur meg tilbake til han og ser han inn i øynene. Jeg ser at han er helt alvorlig. Jeg nikker og smiler til han.

Finnes ekte kjærlighet?Where stories live. Discover now