Servitøren kommer tilbake med to flasker i hendene. "Hva er det?" Spør jeg han. "Vent og se"sier han kjapt. Jeg sier ikke noe mer, så jeg bare nikker. Han ser på servitøren når hun kommer. Jeg gjør også det. Hun kommer nærmere og jeg ser på flaskene hun har i hånden. Jeg har sett noe lignende før, tror jeg. Det ser ut som.....champange flasker. Servitøren smiler og tar av korkene. Hun tømmer innholdet i flaskene opp i glassene våres. "Nyt drikken"sier hun med et smil om munnen. Hun glaner på meg fortsatt. Jeg har sikkert munnen vid åpen, jeg er sjokkert. Jeg har aldri drukket det jeg tror er champagne før.
Lukas ser på meg og smiler. "Hva er det? spør jeg han. "Ingenting, jeg bare liker å se på deg"sier han beskjedent. Jeg ser på glasset og snurrer det litt rundt. Jeg smaker på det. "Liker du det?" "Ja det er kjempegodt".
Jeg snur meg og ser bort mot et annet par som sitter og spiser middag. Det ser ut som om de koser seg. Kunne ønske vi og satt sånn tenker jeg. Jeg rekker ikke å tenke så mye mer før den snille servitøren kommer med maten vår. Jeg har ikke peiling på hva jeg bestilte, jeg tok kokkens anbefaling. "Håper det smaker" sier hun og går.
Vi går ut døren på resturanten sammen. Vi bare går helt vanlig. Han ser på meg og smiler, ikke et ekkelt perverst glis, men heller et søtt glis i munnvikene. Han tar hånden min. "Hvor skal vi?" "Vent og se" sier han. Han holder hånden min ganske stramt, nesten så det gjør vondt. Det er greitt at han er i god form, men det betyr ikke at jeg er det så jeg henger en halv kilometer på slep.
Plutselig stopper han og ser meg inn i øynene. Han lener seg mot meg. Jeg er ikke flink i matte, men jeg tror vi er ca 10cm fra hverandre. Hendene hans er kjølige, det merker jeg. Han tar og legger hodet mitt i hendene sine. Han kommer nærmere. Så nærme at jeg kjenner pusten hans. Jeg puster inn det han puster ut, og omvendt. Vi puster den samme luften.
YOU ARE READING
Finnes ekte kjærlighet?
RomanceFinnes ekte kjærlighet? Er det bare noe folk sier? Tror jeg på det? Det vet jeg ikke, ikke ennå. Jeg har alltid sagt at kjærlighet er tull og at du ikke trenger det, men nå begynner jeg å lure på om jeg har tatt feil. Har jeg tatt feil? Kommer jeg t...