En gentleman

42 3 1
                                    

Vi går inn døren på resturanten. Jeg vet ikke hva den heter, men det er ikke så viktig. Det jeg vet er at de har kjempegod mat her. Resturanten er ganske koslig, den har turkise vegger og beige gulv. Alt i denne resturanten minner meg om havet. Til og med maten.

Han ser på meg og smiler. Det begynner å bli kveld og øynene hans glinser i mørket. "Du er nydelig i kveld" sier han. "Det er fordi jeg går ut med en så kjekk ung mann" sier jeg. Han sier ikke noe mer, men han bare smiler litt i munnviken. Han ser ned i bakken. Han snur seg litt mot meg og tar hånden min. Jeg sier ingenting. Jeg kjenner varmen sprer seg i kroppen min. Det er en herlig følelse. Han holder hånden min, og jeg holder hans. Vi går inn i resturanten. En dame kommer mot oss. "Bord nummer 14 er det dere som har bestilt det?" Spør hun oss, eller Lukas, jeg har ikke peiling. "Ja det er oss"svarer Lukas henne. "Flott bli med meg" sier hun. Jeg gjør som hun sier og følger etter henne. Hun peker på et bord. Når jeg ser nærmere på bordet ser jeg at det står nummer 14 på det.

Jeg har tydligvis stått og glant litt for lenge på bordet for Lukas ser litt rart på meg. " hva er det?" Spør han meg. "Ingenting" svarer jeg. Han nikker og ser på stolen min. Han går og stiller seg bak meg og drar ut stolen for meg. "Eh....takk" sier jeg lavt. Jeg er sjokket, aldri har noen gjort det mot meg før. Jeg tror ikke han heller har gjort det før, han ser litt nervøs ut. Han bare smiler og setter seg ned rett ovenfor meg. Servitøren kommer og spør om vi vil ha noe å drikke før maten. Lukas ser på meg. "Kan jeg få en cola?" Han ser på servitøren og vinker henne til han. Hun bøyer seg ned, han hvisker henne noe i øret. Så går hun igjen. Hun går like kjapt som hun kom, med bestemte skritt. "Hva var det du sa?" Spør jeg han. "Det er ikke lenger en hemmelighet visst du får vite hva jeg sa" sier han med et lite smil i munnviken.

Tusen takk til alle som leser historien min.❤️det kommer snart nye oppdateringer igjen.

Finnes ekte kjærlighet?Where stories live. Discover now