Κεφάλαιο 30

161 34 47
                                    

Αλκινόη

Το σπίτι του Δημάρατου στα Σούσα δεν είχε να ζηλέψει τίποτε από τα πολυτελή βασιλικά παλάτια που αφθονούσαν στην περιοχή. Ένα σοφό μείγμα ελληνικής και περσικής τέχνης ήταν η προφανής απόδειξη ότι, με λίγη καλή θέληση, ο οποιοσδήποτε μπορούσε να αρέσκεται στην επιδεικτική και προκλητική πολυτέλεια, ακόμη και ένας Σπαρτιάτης, έστω και πρώην βασιλιάς!

- Εξορίστηκε ...

Έφτυσα ακολουθώντας έναν από τους πολλούς σκλάβους του σπιτιού μέσα από τις σκιώδεις αλέες του κήπου.

- Μιλάς για εξορία!

Τα λουλούδια του γιασεμιού που μοσχοβολούσε άνοιγαν τις λεπτεπίλεπτες στεφάνες τους κάτω από τον ήλιο που περνούσε μέσα από φοίνικες με παχιά φύλλα.

Περάσαμε μπροστά από μία κρήνη στο κέντρο της οποίας ένας έφηβος από μάρμαρο επάνω στο βάθρο του έμοιαζε να μην έχει την παραμικρή έγνοια, ξαπλωμένος ράθυμα ανάσκελα, με το πρόσωπο στραμμένο προς τον πεντακάθαρο ουρανό. Μια πληθώρα λουλουδιών επέπλεαν στη λιμνούλα, όπως και μικρές κούπες με θυμίαμα, σαν μικροσκοπικά καραβάκια, που κλυδωνίζονταν λόγω των κυμάτων που προκαλούσε το τρεχούμενο νερό. Τι ιδέα κι αυτή, να βάλουν θυμίαμα να καίει εκεί μέσα...

- Τουλάχιστον δεν ξεχνάει τα θρησκευτικά του καθήκοντα.

Σχολίασε ο Καλλίας και χαμογελώντας ειρωνικά έδειξε τα άγαλμα του θεού Απόλλωνα που δέσποζε πιο πέρα.

- Αναρωτιέμαι αν η Αστραία έλαβε το τελευταίο μας γράμ...

- Θα το μάθουμε όταν θα γυρίσουμε.

Ο σκλάβος, που περίμενε υπομονετικά, σε αρκετά μεγάλη απόσταση, πιθανόν πιστεύοντας ότι προσευχόμασταν μπροστά στο άγαλμα, υποκλίθηκε και μας έκανε νόημα να τον ακολουθήσουμε.

- Πιστεύεις..., δηλαδή ότι...

- Είναι ζωντανή.

Με διαβεβαίωσε ο Καλλίας την ώρα που μπαίναμε σε μία αίθουσα, που λουζόταν από ένα δροσερό ημίφως.

- Κάτι τελευταίο.

Ψιθύρισε στο αφτί μου.

- ...Άσε εμένα να μιλήσω μπροστά στον Δημάρατο.

- Πάω να ειδοποιήσω τον αφέντη.

Μουρμούρισε ο υπηρέτης κάνοντας μια βαθιά υπόκλιση ως το πάτωμα, πριν να εξαφανιστεί πίσω από μια κουρτίνα.

- Δημάρατε!

Φώναξε ο Καλλίας καθώς είδε τον πρώην βασιλιά να έρχεται και το πρόσωπό του φωτίστηκε.

Book of Curse #2: "Love Bound" (Ολοκληρωμένη)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora