ADALETİN KIRIK ÇARKI

806 49 5
                                    


Hava kararmaya yüz tutmuş bir şekilde yaylanın içine  doğru yayılan sisleri izlerken dışarda arkası dönük olan tahir telefon ile konuşuyordu.

ona ne kadar teşekkür etsem azdı. onun gibi merhametli bir adamın bu dünya da olması belki de bunca kötülüğün içinde iyiliğin yok olmadığını gösteriyordu.

derin bir nefes aldığımda sanki onu izlediğimi anlamış gibi arkasını dönüp benimle göz göze geldi. yutkundum. birden kalbim onun bakışları ile hızlanırken gözlerimi kaçırmadım onun gözlerine baktım.

o da bana bakıyordu. konuşmuyordu. tahir herkesin isteyeceği türden bir adamdı. bir kardeş bir abi bir baba bir eş.

aklımdan geçen düşüncelerin imkansızlığı ile utandım. hemen onları kovdum. gözlerimi ondan çektiğimde eve girdiğini gördüm.

odaya girdiğinde montunu çıkartarak yanıma geçip oturduğunda ona baktım.

"sen hala uyumadın mı "dediğinde başımı iki yana salladım. "uykum gelmiyor "dediğimde başını salladı.

öylece birbirimize bakarken yutkundum. bu adama baktığımda etrafın bu kadar sıcak olması normal miydi?

"avukat ile konuştum darp raporunu yarın adliyeye başvuru yapacak bizde gideriz "dediğinde ona minnet ile baktım.

"sen olmasan nasıl yapardım bilmiyorum tahir çok teşekkür ederim "dediğimde yalandan kaşlarını çattı.

"ben sana ne dedim teşekkür etmek yok bizim burada teşekkürler yabancılara edilir "dediğimde ona baktım.

"ben yabancı değil miyim "diye sorduğumda gözlerime sanki gülümser gibi baktı.

"sen yabancı değilsin sen tahirin kuzeyisin "dediğinde içim birden sıcacık oldu.

"o ne demek "dedim saf bir şekilde. gülümsedi.

"onu da sen bul "dediğinde gülümsüyordu. bir adamın gülümsemesi bu kadar mı güzel olurdu.

"çok kötüsün "dediğimde gülümsemesi genişledi. içeri basan sıcaklık ile birbirimize bakarken gülümsemesi yavaş yavaş solarken ona hipnoz olmuş bir şekilde bakıyordum o da aynı şekilde.

iç çekti. "kuzey "dediğinde ona bakıyordum "efendim "dedim tam ağzını açıp bir şey söyleyecekti ki dışardan gelen polis arabasının sireni ile bakışlarımı cama döndü. tahir kaşlarını çattı.

ayağa kalktığında ben de onunla birlikte ayağa kalktım. "neler oluyor "dediğimde montunu giydi.

"bilmiyorum ama şimdi öğreniriz "dedi kapıya doğru gittiğimizde kapıyı açtı tahir. karşımızda iki polis memuru vardı.

"iyi akşamlar tahir karasu burada mı "diyen polis memura bakan tahir "benim"dedi.

"hakkınızda adam yaralama ve darp etmeden çağrılıyorsunuz emniyette gidelim "dediğinde tahire korku ile bakarken tahir polis memuruna bakıp bana döndü.

"sakın korkma telefonunda abimin numarası var onu ara ve seni almasını söyle tamam mı kuzey "dediğimde ona dolu gözlerim ile baktım.

"gitme tahir "dediğimde elini yanağıma koydu. "merak etme geri döneceğim sen dediğimi yap "dedi. başımı salladım. tahir polis memurları tarafından götürüldüğünde arkasında bir damla yaş gözlerimden süzülerek baktım.


karakolun koridorunda öylece otururken tahirin söylediğini yapmıştım. abisini aramış buraya birlikte gelmiştik. 

 idris abi içerde tahir ile görüşüyordu bende burada tahirin çıkmasını bekliyordum.

biraz sonra içerden çıkan idris abi derin nefes alarak bana bakarken yanıma geldiğinde ayağa kalktım.

"ben de tahir ile konuşabilir miyim "dediğimde idris abi elini omuzuma attı.

"hele seninle şurada konuşalım kuzey "dediğinde birlikte karakoldan çıktığımızda bahçede bir bankada oturmuştuk.

"senin serhat denen o Şerefsiz ile nasıl bir ilişkin var bilmiyorum ama  kardeşim  benim canım ciğerim Tahiri bu işe karıştırma başını yakma.  var git Yoluna ister kaç ondan ister ona git Tahire kimseye harcatmam... Beni anlıyor musun ?" dediğinde kalbim bir kez daha kimsesizliğin buruk acısını hissetim.

"ben böyle olmasını istemezdim "dediğimde bana bakıyordu. "senin yaşadıklarını tahir anlatmıştı zor biliyorum ama sen de beni anla tahir babamdan kalan emanetim git kendine yeni bir hayat kur buradan uzaklaş sana yardım ederim ama tahiri bu işe karıştırma kuzey koçum "dediğinde başımı eğdim salladım.  gözlerimden bir damla yaş düştü.

hayat sadece bana mı bu kadar nankör ve acıydı. adaletin kırık çarkı hep masumları mı yaralardı.


**************************************************************************************

AH YAVRUM KUZEYYYY KIYAMAM BEN SANA. BÖLÜM NASIL OLMUŞ.

DELİ TAHİR-BXBHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin