"Vieš, čo je zvláštne?" nadhodila Daphne chlípajúc horúci ovocný čaj z termosky. "Vždy, keď si myslím, že ma už viac nič neprekvapí, tak prídeš ty a posunieš to zas o čosi vyššie."
Povzdychla som si. Znovu sme sedeli na špinavých drevených doskách v zadnej časti monštruózneho skladu a posledných pätnásť minút som do posledného detailu referovala Daphne všetko, čo sa za uplynulý deň udialo.
"Aspoň čosi mi skutočne ide," odvetila som stroho.
"Aj tak ale nechápem, ako ťa tým mohol tak neuvážene poveriť. Máš na to už len čosi cez tri mesiace," zamyslela sa. "A to je žalostne málo."
"Asi tým chcel docieliť, aby som na tú vysokú naozaj nešla," hlesla som. "Mala si pravdu. O to mu napokon aj celý čas išlo."
Daphne pokrútila hlavou. "Nie, v tomto bude niečo iné. Vravím ti, cítim to v kostiach."
Na moment sme obe stíchli a ponorili sme sa do hlbočizných jazier vlastných myšlienok. Tie moje boli predovšetkým zmätené a vystrašené, zatiaľ čo Daphne pravdepodobne pátrala po dôvodoch Matthewovho nepredvídateľného činu.
"Čo keby som si vymyslela, že mi prišlo náhle zle a nemohla som doraziť?" spýtala som sa s nádejou v hlase, no obe sme vedeli, že to bola skôr rečnícka otázka.
Daphne mľasla perami. "Tristan Craig, keby ťa náhodou zaujímalo, je jeden z hudobných kritikov v tej trápnej speváckej šou, čo neprestajne beží už asi siedmy rok po sebe," vysvetlila mi, nechávajúc moju otázku bez povšimnutia. "Sranda, až teraz mi vlastne došlo, že je pôvodom Kanaďan."
Nikdy by som si nebola pomyslela, že sa raz ocitnem v takejto bizarnej situácii. Sediaca vo svrbivých saténových šatách v chladnom sklade jednej z najúspešnejších parfumérií na svete, premýšľajúc nad tým, čo si oblečiem na halloweensku párty niekoho zo smotánky. Môj život bol jedna veľká irónia.
"A čo už len vedie človeka ako je on k tomu, aby usporiadal halloweensky večierok a pozval tam celý americký svetadiel?" opýtala som sa namrzene.
"Vždy bol trošičku extravagantný," poznamenala Daphne. "Ale zaujímalo by ma, kde sa skrýva jeho sídlo vo Vancouveri. Pokiaľ viem, už dlhšiu dobu žije s priateľom v Amerike a teda poviem ti, keď som videla tú ich vilu, skoro mi oči vypadli."
Moja myseľ sa však zarazila pri niečom inom. "S priateľom?"
Daphne škrobene prikývla. "To teda hej, kočka, s Noahom Cameronom."
Spýtavo som nadvihla obočie, na čo Daphne vyvrátila oči dohora. "Noah Cameron?" Prsty na ľavej dlani usporiadala do odsudzujúceho vejáru a zašibrinkovala nimi vo vzduchu.
"Nezaujímam sa o smotánku!" Beznádejne som rozhodila rukami.
"Toto je všeobecný prehľad, moja zlatá," oznámila mi Daphne nadmieru pohoršene a nesúhlasne skrivila pery. "Noah Cameron je azda najslávnejším maliarom dnešnej doby. Raz sa o ňom budú učiť budúce generácie rovnako, ako o Picassovi. Uvidíš."
"O tom veľmi pochybujem," zamrmlala som si, za čo som si od Daphne vyslúžila buchnát do ramena.
"Tak alebo onak, sú spolu už dvanásť rokov," pokračovala, kým ja som si nebadane šúchala ruku, kde ma pred chvíľou trafila. "Si homofóbna?" znenazdajky na mňa vypľula.
"Čo?" Vypúlila som oči a ruka mi v okamihu klesla späť do lona. "Nie, ja... Preboha, Daphne! Len ma to zaskočilo. Na Slovensku sa vyššie postavená osoba len sotva odváži verejne priznať k homosexualite."
Daphne si ma skúmavo premerala, potom vyšpúlila pery. "Ja osobne vôbec neriešim, kto s kým a čo robí v posteli. Raz som čítala o štyroch mužoch, ktorí-"
YOU ARE READING
Fragrance of Feelings
Romance„Hoci mi je jasné, že budúcnosť neexistuje. Existuje len táto zanedbateľná sekunda, v ktorej sa zúfalo túžim ponoriť do tvojich očí. Až by si ma v nich utopil. Bez šance vyplávať. Mal by si ma celú aj so všetkým, čo je vo mne," vlastné slová ma páli...