Kétségtelen, hogy Csele házának egyik leghangulatosabb és egyben legkedveltebb része a terasz volt. A hatalmas üvegfalakat harmonikaszerűen lehetett az aktuális évszaknak megfelelően összecsukni vagy éppen kinyitni. A terasz gyakran volt helyszíne a baráti találkozóknak, és a bandába már nem csak a Pál utcaiak, hanem a Vörösingesek is beletartoztak. Nemecsek betegágya felett békültek ki, és az évek alatt egy igazán összetartó brigád lett belőlük. Volt, akiknél több lett a barátságból: Boka és Áts, a két bandavezér, sokáig kerülgette egymás, mire rájöttek, hogy mit is akarnak a másiktól. Ezzel szemben Nemecsek és az idősebbik Pásztor viszonylag hamar realizálta, milyen jól kiegészítik egymást.
Csele szeretett az ajtóból végignézni ezen a szedett-vedett csapaton, és hálás volt, amiért megmutatták neki, hogy az élet igazából a porcelán és a kristálypoharak után kezdődik. Karácsony környékén mindig vendégül látta őket, és a Csónakos által készített tűzrakó körül üldögélve beszélték meg az élet nagy dolgait.
Most is kint ültek, Csele komótosan pakolta az asztalnál az italokat és a rágcsákat.
– Kértek valamit? – fordult hátra a társasághoz kezében egy zacskóval.
Mielőtt bárki válaszolhatott volna, Boka hangosan felnevetett. Nem is nevetés volt, sokkal inkább vinnyogva röhögés, ami rá egyáltalán nem volt jellemző.
– Beléd meg mi ütött? – kérdezte Áts döbbenten, aztán hirtelen átnyúlt a fiatalabbik Pásztor előtt, és megragadta Wendauer kabátját. – Wendauer! Mi volt abban a sütiben?
– Pekándió – emelte fel Wendauer védekezően a kezét. – Esküszöm.
A következő pillanatban Csónakos is felkacagott.
– Hát én nagyon lemaradtam a poénról – állapította meg Kolnay, és a miheztartás végett belekoszolt Barabásba, hogy ezzel jelezze, ez is az ő hibája. – Elárulnátok, mi olyan vicces?
– A zacskó – nyögte ki Boka. – Cselénél.
Mindenki az említettre és a kezében lévő pillecukros zacskóra nézett.
– Én ezt most nem vágom – mondta Barabás.
– Házibuli. Kilencedikben. Pillecukor.
Amint Boka kipréselte magából a szavakat, Barabás és Kolnay is csatlakozott a röhögéshez.
– Haha! Baromi vicces – szólalt meg Nemecsek duzzogva, amivel azt érte el, hogy most mindenki őt nézte.
Áts felkiáltott, ő volt az első, aki összerakta a képet.
– Te csináltál valamit – mondta izgatottan –, ezért vinnyognak. A kis, szőke, ártatlan Nemecsek csinált valamit!
– Az ártatlan egy kicsit túlzás – morogta Pásztor Ádám az orra alatt, mire Nemecsek lesújtóan ránézett.
– Meséljetek! – szólította fel Áts a csapatot.
– Kilencedikben – kezdett bele Csónakos, miután letörölte a nevetéstől kibuggyant könnycseppjeit.
– Ne már! – kiáltott rá Nemecsek. Felpattant a helyéről, hogy befogja Csónakos száját, de Pásztor elkapta hátulról és az ölébe rántotta. Nemecsek kapálódzva próbált szabadulni, aztán mikor elfogyott az ereje, rongybabaként összecsuklott Pásztor karjai között.
– Nemecsek? – Boka jóváhagyásra várt.
Szívesen osztottak meg egymással régi történeteket abból az időkből, amikor még nem volt szoros a barátságuk, de senkit nem akartak kellemetlen helyzetbe hozni. Nemecsek felnézett, aztán megadóan bólintott. Pásztor Ádám belecsókolt a nyakába.
– Szóval – kezdett bele Boka vigyorogva –, kilencedikben Csele csinált egy házibulit, amikor a szülei nem voltak otthon. Tizenöt évesek voltunk, úgyhogy képzelhetitek, hogy mekkora buli lehetett. Megnéztünk egy filmet, játszottunk a Playstationön, aztán olyan tíz óra magasságában Csónakos felvetette, hogy kóstoljuk meg Csele apjának alkoholkészletét.
– Ki más, ha nem Csónakos – kotyogott közbe Wendauer.
– Csak két centeket ittunk, de összevissza mindent. Whisky, konyak, rá egy kis barna rum, aztán találtunk gyümölcsös vodkát.
– Szamócás vodkalikőrt! – pontosított Csónakos röhögve.
– Képzelhetitek. Édes volt, lágy, alig lehetett benne érezni az alkoholt és egyáltalán nem hasonlított arra, amiket előtte ittunk. Elpusztítottuk az egész üveget, és megkezdtünk egy sárgadinnyéset is. Irgalmatlanul berúgtunk. Fogalmam sincs, hogy miről beszéltünk, nekem csak az van meg, hogy mindenen nevettünk. Aztán Barabás közölte, hogy ő forrócsokit akar inni.
– Mert már akkor is egy zabagép volt – kommentálta Kolnay.
– Jaj, fogd már be! – csapta Barabás vállon.
– Menjetek szobára vagy kussoljatok! – szólt rájuk Wendauer. Kolnay és Barabás egyszerre mutatott be neki.
– Tehát, Barabás forrócsokit akart – folytatta Boka –, Csele meg már akkor is nagyon jó vendéglátó volt, így nekiállt nekünk forrócsokit készíteni. Csele nagyon ártatlanul megkérdezte Csónakostól, hogy kér-e pillecukrot a forrócsokijára. És itt szabadult el a káosz. Csónakos azt mondta, hogy nem annyira van oda a pillecukorért, főleg nem a forrócsokiján. Erre Nemecsek... – Boka megint elnevette magát.
– Erre Nemecsek felhördült, hogy „MI?" – vette át Csele a szót, mert Boka ráborult Feri vállára, annyira nevetett. – Aztán felállt a helyéről, megragadta Csónakos pólóját és öt centire az arcától félig kiabálva lenyomott neki egy olyan drámai monológot, hogy csak pislogtunk.
– Mit mondott? – kérdezte Pásztor nevetve.
– Valami olyasmit – folytatta Csele –, hogy „Mi? Nem akarsz pillecukrot a forrócsokidba? Mi bajod van neked, Csónakos? A pillecukor csodás! Nincs is annál jobb, amikor puha cukorfelhők úszkálnak a sűrű forrócsokidban, és szétolvadnak a nyelveden, amikor megiszod őket. És te ezt nem akarod? EZT? Ki bántott? Miért utálod a szerelmet?". Közben meg rátérdelt Csónakos combjára, és úgy nézett ki, mint aki éppen ki akarja belőle űzni a gonoszt. Már csak egy pillecukorral díszített csoki kereszt kellett volna a kezébe. Aztán kinevettük, és Nemecsek sértődötten közölte... Mit is mondtál?
– Azt, hogy nem tudjátok értékelni a csokoládé és a pillecukorfelhőcskék csodálatos szimfóniáját – felelte Nemecsek durcásan.
Csónakos hátrahajtott fejjel röhögött, közben a térdét csapkodta.
– Akkor ez most nem a legjobb időpont bevallani, hogy én se szeretem a pillecukrot? – kérdezte Pásztor vigyorogva.
– Egy rendes férfi sincs ezen a világon – sóhajtott fel Nemecsek, majd a homlokához emelte a kézfejét és drámaian hanyatt dőlt. A bemutatót harsány nevetés követte.
◦•●◉✿ 🎄 ✿◉●•◦
YOU ARE READING
Advent a Pál utcában 2022
FanfictionAdventi naptár a Pál utcai fiúkkal, hogy szebbé tegyék számotokra az ünnepi készülődést. 🎄❤️😊 Párosok: BokÁts, Bolnay, Cselnakos, Nemecsek/Idősebbik Pásztor Figyelmeztetés: #ittmindenkimeleg, FLUFF Köszönet a bétázásért @AlmKata-nak ❤️