di kediaman encik Daniel Mikael , Qalisha berjalan menuruni tangga untuk menuju ke dapur kerana Qalisha ingin memasak sesuatu.
" harini nak masak apa ye , tapi kalau aku masak banyak sangat takut tak habis pulak......" kata Qalisya .
pada saat Qalisha ingin membuka tingkap di dapur Qalisha melihat sosok suaminya yang tengah membaca buku .
" comel je husband aku ni bile baca buku " ucap Qalisha yang sedang memandangi suaminya yang sedang membaca buku .
Seketika Daniel langsung memandang ke arah Qalisha yang sedang memandanginya , muka Qalisha langsung memerah kerana Daniel menyadari yang Qalisha memandangnya .
Daniel lansung menutup bukunya dan berdiri lalu berjalan meninggalkan Qalisha .
Qalisha hanya boleh memasamkan mukanya seketika melihat Daniel meninggalkan dirinya dan menuju ke ruang tamu " ish apalah , orang pandang dia pun takboleh ! "decit Qalisha .
Disisi lain muka Daniel langsung menjadi merah
" jangan lah pandang aku macam tu..." ucap Daniel dalam hati sambil menutup munutup mukanya dengan buku yang dipegangnya.
Daniel berjalan manaiki tangga menuju ke bilik kerjanya . Daniel menutup pintu bilik kerjanya sebelum menarik nafas panjang sebelum menghembusnya .
Daniel membuka laci dan mengambil sehelai surat yang diberi oleh anak buah nya . Daniel duduk di kerusi empuk sebelum mula membaca segala isi yang ada di dalam surat itu .
tidak lama selepas itu kedengaran bunyi telefon yang bermaksud ada seseorang yang menelefon Daniel . Daniel melihat nama yang tertera di dalam telefon itu Edward.
Daniel menekan tombol hijau sebelum menjawab panggilan daripada edward.
" hello..Daniel..semuanya dah settle ,aku dengan Easter dah tahu apa rancangan diaorang.."
sambil mendengar penjelasan daripada Edward daniel mengetuk perlahan mejanya menggunakan jari telunjuknya .
" ok, esok aku datang dekat sana pastikan semua budak-budak aku ada " senyuman sinis diukir Daniel .
setelah beberapa bulan kumpulan menjejaki james dan anak buahnya akhirnya membuahkan hasil .
Daniel bangun dari tempat duduknya dan berjalan menunu ke bilik rahsia di dalam bilik kerja nya .
disitu terdapat pelbagai senjata dan beberapa gambar yang pastinya semua orang yang berada di dalam gambar itu adalah musuh-musuh Black Angel
Daniel mengambil satu pisau kecil yang terletak di atas meja berdekatan dengannya . lalu mengarahkan hujuny pisau ke arah gambar james sebelum melemparnya .
bucu pisau itu tertacap di bahagian muka gambar , Daniel tersenyum sinis .
Qalisha yang berada di dapur melihat sekeliling dapur yang sudah dikemasnya sebentar tadi " mesti aku ni sosok isteri yang diminati orang ramai , cepat buat kerja hehe "
Qalisha kembali kearah singki sembelum menyiang siakap yany baru direndam di dalam bekas . sambil mengingat pesanan mak Som semalam .
Mak Som pov
nanti kalau Qalisha nak siang ikan ke apa buang sisik ikan tu dulu kalau ikan tu ada sisik . kalau nak masak apa-apa yang paling penting masak dengan seikhlas hati .
End pov
seketika itu qalisha hanya mengangguk dan langsung mengambil alat untuk membuang sisik ikan itu .
Qalisha menjerit ketika sisik ikan yang telah di buang berterabur dan ada yang sampai memasuki mulut Qalisha .
Daniel yang mendengar jeritan Qalisha langsung bergegas turun dan berlari kearah dapur . seketika itu Daniel melihat sisik ikan yang sudah bersepah di singki dan di lantai .
Daniel menarik nafas panjang sebelum berjalan mendekati isterinya itu . Qalisha tersentak melihat kehadiran suaminya itu .
Daniel mangambil sisik yang sudah berada di atas kepala Qalisha .
muka Qalisha memerah kerana malu . Qalisha hanya tersenyum tak bersalah .
" kenapa tak bagitahu aku awal-awal yang kau nak buang sisik ikan tu...aku boleh buangkan " ujar daniel sambil mengutip sisik ikan yang berteraburan di lantai itu .
" sorry " hanya itu yang dapat diucapkan oleh Qalisha . matanya tidak menghadap Daniel .
" jom aku tolong kau masak " ucap daniel sambil melihat kearah isterinya itu . seketika itu Qalisha tersenyum bahagia kerana jarang jarang Daniel mahu menolongnya masak .
bak kata orang tua rezeki jangan ditolak .
Qalisha mengangguk bahagia sebelum membantu suaminya mengutip sisik ikan itu juga .
pejam celik pejam celik malam pun tiba ..... Qalisha yang sedang menyiapkan makan
malam di meja makan .Qalisha memanggil suaminya untuk makan malam bersama " awak...makan malam dah siap ..jom makan " Daniel berjalan menuju meja makan ,
Qalisha lalu tersenyum melihat suaminya yang sedang duduk . " kau ok tak ni , kenapa senyum senyum " ucap Daniel .
" eh...sorry sebab awak comel sangat saya senyum heheh " ucap Qalisha sambil tersenyum manis .
" jom makan nanti kita terus solat isyak sebab dah nak masuk waktu dah ni " ucap Daniel .
Qalisha mengangguk sambil tersenyum .
YOU ARE READING
𝐒𝐮𝐚𝐦𝐢𝐤𝐮 𝐄𝐧𝐜𝐢𝐤 𝐒𝐨𝐦𝐛𝐨𝐧𝐠![c]
Romance1st Story dibalik sombongnya Daniel , dia tetap menyayangi isteri satunya ini . walaupun jenis mulut murai " kalau terjadi apa-apa dekat saya..." " jangan pernah benci saya " -Qalisha- perjanjian yang dibuat Qalisha untuk Daniel . dan jika mereka...